Toon posts:

Online opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-05 16:34
Hai,

ik kom d'r niet echt uit waar ik nou 't beste online opslag kan krijgen. Ik dacht eerst "wupload" maar die zijn wat te jong voor me, vertrouw ze dus niet. Dus toen toch maar rapidshare gekocht, maar die bieden geen FTP meer aan, alleen via hun eigen "RapidShare Manager" als een bridge, en dat werkt niet zo denderend. Ook via de client zelf uploaden is extreem bagger. Dus toen verder zoeken; "livedrive" gevonden en gekocht, maar dat blijkt dus echt een back-up systeem te zijn en zodra ik het bestand lokaal verwijder, is 't ook online foetsie.

Wel bieden ze een "extra" service aan voor $25 per kwartaal waarmee je een "extra harde schijf" op je pc krijgt, die als een soort online usb opslag drive werkt. Maar dit zal wel niet zo tof werken met uploads (denk ik) en er zit een limiet op van 500GB, dus ook niet ideaal.

Dus nu dacht ik, misschien via usenet ofzo? Met een retentie van bijna 3 jaar zou dat goed te doen moeten zijn. Gewoon alleen "niet-prive" dingen erop zetten, met een RAR wachtwoord erop. Zou dit dan de beste optie zijn? Of toch maar bij rapidshare blijven, of heeft iemand een beter idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 15:06

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik denk dat het belangrijk is als je eerst verteld wat je gaat uploaden en waarom. Usenet is niet bedoelt om prive bestanden met wachtwoorden op te zetten. Aangezien deze bestanden overal gemirrerd worden verspil je enorm veel ruimte/energie/bandbreedte door dit op deze manier te misbruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
Image bstanden van games, dvd's etc. en die mogen dus niet openlijk gedeeld worden want dat is illegaal. Maargoed, daar is usenet dus niet de beste optie voor :<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 22:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Crankyslap schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:57:
Dus nu dacht ik, misschien via usenet ofzo? Met een retentie van bijna 3 jaar zou dat goed te doen moeten zijn. Gewoon alleen "niet-prive" dingen erop zetten, met een RAR wachtwoord erop. Zou dit dan de beste optie zijn? Of toch maar bij rapidshare blijven, of heeft iemand een beter idee?
Usenet kan prima, maar de vraag is of je dat wilt.

Een rar password vind ik geen vorm van beveiliging. Ik zou dan minstens kiezen voor een truecrypt image.

Je data staat dan iig goed gebackupped, wereldwijd, en je hoeft idd maar eens in de paar jaar te uploaden ;). Verder natuurlijk een sloot parretjes erbij.

Grootste issue is het downloadgedrag. Doordat het letterlijk overal staat heb je geen enkele vorm van controle meer op WIE er download, en wat er dus met je data gebeurd. Truecrypt is wel redelijk veilig, maar als er TOCH om wat voor reden dan ook dat ding uitlekt heeft nog iedereen de data: Je kan het zelf niet van usenet verwijderen (in tegenstelling tot ftp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
Jah daarom wil ik er alleen mn game/dvd backups etc opzetten. Is geen gevoelige informatie. En als iemand dan toch met bruteforce ofzo het wachtwoord kraakt hebben ze iig geen belangrijke informatie van mij ofzo te pakken. Maar heeft swtimmer geen gelijk dan? Dat dit irritant gedrag is op usenet omdat 't daar niet voor gemaakt is en dus ruimte etc. verspilt ? Ik heb d'r geen verstand van namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:22
Maar dit zal wel niet zo tof werken met uploads (denk ik) en er zit een limiet op van 500GB, dus ook niet ideaal.
Als 500GB te beperkt is naar je idee, wat verwacht je dan allemaal te gaan uploaden? Ik denk dat 500GB wel redelijk richting de top gaat van een 'standaard' abonnementje wat bedoeld is voor de backup van gegevens, de gemiddelde consument zal daar puur wat fotos en documentjes opzetten natuurlijk.

Qua opties; als je toch richting 'onbeperkte' opslag wilt gaan kun je altijd iets als Amazon S3 proberen, dat is niet per se bedoeld voor backups maar hier zijn wel verschillende clients voor waarbij je ook eenvoudig data kunt uploaden. Hierbij betaal je gewoon per hoeveelheid opslag, zonder dat je offline de gegevens hoeft te houden of iets dergelijks.

[Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 15-05-2011 23:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
Leftblank schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:18:
[...]

Als 500GB te beperkt is naar je idee, wat verwacht je dan allemaal te gaan uploaden (en met welke snelheid?), ik denk dat dat wel redelijk richting de max gaat van een 'standaard' abonnementje.

Qua opties; als je toch richting 'onbeperkte' opslag wilt gaan kun je altijd iets als Amazon S3 proberen, hier zijn wel verschillende clients voor en daarbij betaal je gewoon per hoevelheid opslag, zonder dat je offline de gegevens hoeft te houden of iets dergelijks.
Amazon S3 enzo zijn veel te duur joh, daar zou ik voor dezelfde 500GB al 70 dollar betalen terwijl ik bij rapidshare voor 6 euri per maand terabytes aan data kwijt kan, dan neem ik de fouten enzo die erbij komen kijken wel voor lief!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 22:51

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Crankyslap schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:22:
[...]

Amazon S3 enzo zijn veel te duur joh, daar zou ik voor dezelfde 500GB al 70 dollar betalen terwijl ik bij rapidshare voor 6 euri per maand terabytes aan data kwijt kan, dan neem ik de fouten enzo die erbij komen kijken wel voor lief!
En hoe snel wil je het backuppen / recoveren? Een USB disk kost geen drol, en is nog altijd het snelst.. of je moet 100/100 glas hebben oid, maar met een consumentenlijntje ff 2Tb uploaden... dan ben je ff bezig.

Bij een upload van 1Mbit continue (en da's al optimistisch, zal eerder 0.8 zijn) zou je al 240 dagen doen over 2Tb....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus je wilt voor usenet gebrukers interessante informatie op usenet opslaan maar dan zo zodat enkel jij er bij kan? Dat is natuurlijk vrij asociaal. Waarom zou je het überhaupt willen beveiligen? Waarom mogen anderen die games en dvd's niet downloaden? Zelf wel downloaden van wat anderen uploaden maar daarvoor niks terug doen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:31
Wat ik me nu gewoon even afvraag. Waarom wil je zulke enorme hoeveelheden data online opslaan? Waarom niet gewoon thuis op een opslagmedium houden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
Craven schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:33:
Wat ik me nu gewoon even afvraag. Waarom wil je zulke enorme hoeveelheden data online opslaan? Waarom niet gewoon thuis op een opslagmedium houden?
Dan moet ik 'n nieuwe HDD kopen en ik ben arm op 't moment ;D
Tsurany schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:32:
Dus je wilt voor usenet gebrukers interessante informatie op usenet opslaan maar dan zo zodat enkel jij er bij kan? Dat is natuurlijk vrij asociaal. Waarom zou je het überhaupt willen beveiligen? Waarom mogen anderen die games en dvd's niet downloaden? Zelf wel downloaden van wat anderen uploaden maar daarvoor niks terug doen?
Ik download helemaal niet... en de reden dat zij er niet bij mogen is niet omdat ik dat vind, maar omdat die dingen delen illegaal, en dus strafbaar is.
DJSmiley schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:28:
[...]
En hoe snel wil je het backuppen / recoveren? Een USB disk kost geen drol, en is nog altijd het snelst.. of je moet 100/100 glas hebben oid, maar met een consumentenlijntje ff 2Tb uploaden... dan ben je ff bezig.

Bij een upload van 1Mbit continue (en da's al optimistisch, zal eerder 0.8 zijn) zou je al 240 dagen doen over 2Tb....
Met mijn verbinding zou 1 Terabyte uploaden 277uur duren. Dus da's te doen :aangezien ik geleidelijk aan dingen wil uploaden.

Waar ik me nog "druk" om maak is dat ik niet weet of mensen die mijn bestanden dus vinden wel van te voren kunnen zien dat ze er dus neit bij zouden kunnen vanwegen een wachtwoord. Anders is 't dus wel lullig :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan geef je het toch een totaal andere naam waardoor niemand interesse heeft? Een mooie letter en cijfer reeks.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:50
Crankyslap schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:40:
[...]
Dan moet ik 'n nieuwe HDD kopen en ik ben arm op 't moment ;D
Je bedoelt die 23E voor een 1TB externe HD? pricewatch: Iomega 1.0 TB Hi–Speed USB 2.0 1TB Zilver

@onder: Dat is dan een fout in de pricewatch. Niet mijn schuld.
De volgende dan maar: pricewatch: Western Digital Elements Desktop 1TB Zwart = 45E. Vast ook nog wel in de aanbieding te krijgen. Als je em niet extern neem is die waarschijnlijk nog goedkoper.

[Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 15-05-2011 23:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bedoelt die DVI kabel? Denk niet dat je veel data op een DVI kabel krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:19
Wat wil je opslaan?
Ik heb dropbox, perfect voor kleine bestandjes!

En ik heb ooit Strato HiDrive op proef gehad. (100gb voor een tientje per maand toen bestond het net, ging tot 1 tb)
Die bieden allerlei soorten toegang, smb/webdav/ftp eventueel een tunnel.
Ik weet niet hoe het veranderd is, maar ik vond het niets, want met 1 Mbit upload duurt het jaren voordat je iets erop heb.

Sommige usenet servers wissen articles die nooit worden gedownload.

[Voor 9% gewijzigd door jeroen3 op 15-05-2011 23:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 22:43

krvabo

MATERIALISE!

Servage biedt hosting aan met 750 gig storage en 10x zoveel dataverkeer, daarnaast kun je die ruimte ook gebruiken als 'webdrive'. Volgens mij is dat wat je wil?

Indien je een referral wilt (nog wat extra storage + b/w) mijn coupon

Iets meer info over de webdrive: http://www.servage.net/page/web-drive/

Overigens is dat geenszins goedkoper dan gewoon een extra hdd. Hdd's kosten echt niets meer, veel minder dan online storage in ieder geval.

[Voor 14% gewijzigd door krvabo op 15-05-2011 23:52]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
krvabo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:50:
Servage biedt hosting aan met 750 gig storage en 10x zoveel dataverkeer, daarnaast kun je die ruimte ook gebruiken als 'webdrive'. Volgens mij is dat wat je wil?

Overigens is dat geenszins goedkoper dan gewoon een extra hdd. Hdd's kosten echt niets meer, veel minder dan online storage in ieder geval.
Ik heb servage in het verleden gebruikt en die verwijderen doodleuk bestanden wanneer zij dat nodig vinden. En ik ben niet de enige met die ervaring, maar toch bedankt voor de tip :)

En die HDD van 23 euri is idd een kabeltje.. foutje in de database, gebeurt wel 's hé ;D Een HDD van 1TB kost zo'n 80 euri.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-05 19:28

AlbertTCB

swing it baby

krvabo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:50:

Hebben dit soort sites geen maximaal aantal bestanden en een verbod op diverse extensies/maximale filegrootte? Ik kon hun voorwaarden niet 1-2-3 vinden.

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 22:43

krvabo

MATERIALISE!

Daar heb ik nog nooit van gehoord bij servage, maar goed.

pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Dat is een interne drive van 1 TB en kost inc verzenden 47 euro.
mr. TCB schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:56:
[...]

Hebben dit soort sites geen maximaal aantal bestanden en een verbod op diverse extensies/maximale filegrootte? Ik kon hun voorwaarden niet 1-2-3 vinden.
Ach, je koopt natuurlijk geen kwaliteit, maar kwantiteit. Er zijn geen verboden op extensies of filegroottes, alleen op aantal hits per account. Dit lag op 750.000 hits per maand als ik het me goed herinner (en een limiet van 750k/31 per dag). Je kunt er dus geen echte downloadsite van maken, maar file hosting is er geen probleem.

[Voor 53% gewijzigd door krvabo op 15-05-2011 23:58]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crankyslap
Nou ik gebruik iig nooit meer servage, ben overgestapt naar Dreamhost. Die hebben ten minste duidelijke regels.

Ik had me overigens vergist, die HDD die ik bij alternate zag was 2TB, niet 1. Dus da's qua prijs goed te doen ;D

En hoeveel usenet aanbieders doen dat, dingen die nooit gedownload worden verwijderen? Echt nog nooit van gehoord!

http://www.alternate.nl/h...asCount=6&bfbox=1&order=3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:31
Crankyslap schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:59:
Ik had me overigens vergist, die HDD die ik bij alternate zag was 2TB, niet 1. Dus da's qua prijs goed te doen ;D
http://www.alternate.nl/h...asCount=6&bfbox=1&order=3
Precies mijn punt. Opslag kost tegenwoordig geen drol meer. Ik maak ook overal backups van. En dat heb ik allemaal lokaal (thuis: desktop/server) zitten. Dat hoeft echt niet enorm veel te kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jordy-maes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 10:56

jordy-maes

Photograph The Journey

Crankyslap schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:59:
Nou ik gebruik iig nooit meer servage, ben overgestapt naar Dreamhost. Die hebben ten minste duidelijke regels.

...
Servage heeft wel redelijke duidelijke regels hoor. De 750 GB mag enkel worden gebruikt voor bestanden te hosten op je website en niet voor persoonlijke gegevens te storagen zoals een back-up van je pc.
Oh en alles wat ze denken dat illegaal is gooien ze eraf...
-> Ben ik ook onlangs achtergekomen toen een deel van mijn back-up op servage weg was.

BeyondPhotographs.be | Maesdesign.be | Flickr | 500px

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 146875

Ik gebruik zelf een "filelocker" achtige site voor backups en plaatjes die ik wil hotlinken. Had eerst RapidShare want die biedt meer ruimte maar gebruik tegenwoordig www.file1.info omdat je daar ook plaatjes kan hotlinken, fotoalbums maken en het belangrijkste itt tot de rest: je kunt bestanden prive kan maken waardoor je ze alleen zelf kunt downloaden.
Accounts zijn gratis, 50 GB per stuk, heb er zelf drie (weet niet of dat is toegestaan trouwens) maar dus wel drie verschillende logins. Misschien niet ideaal in jouw situatie want uploaden gaat nog steeds via http maar wel gratis 150 GB ruimte. Ideaal voor backups van films/games/etc, gebruik het zelf in combinatie met megaupload en rapidshare (gratis variant). Combineren van filesharing/upload sites geeft je ook gelijk een extra backup ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Usenet lijkt me niet zo verstandig als backup. Dan kan iedereen bij je backup ook al staat er een rar-wachtwoord op en zet je er geen hele persoonlijke dingen op. Wat dan wel? Muziek en dergelijke hoef je niet te backuppen dat kan je zo opnieuw downloaden van usenet zonder dat het van je eigen backup komt en foto's zou ik er al niet opzetten als iedereen er bij kan.

Als het om foto's gaat is Flickr mischien wat. Voor 25 dollar kan je zo veel foto's uploaden als je wil.
Craven schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:45:
[...]

Precies mijn punt. Opslag kost tegenwoordig geen drol meer. Ik maak ook overal backups van. En dat heb ik allemaal lokaal (thuis: desktop/server) zitten. Dat hoeft echt niet enorm veel te kosten.
Het idee van een online-backup is dat je ook na een inbraak/brand niet alles kwijt bent toch?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 15:06

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Marzman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:40:

Als het om foto's gaat is Flickr mischien wat. Voor 25 dollar kan je zo veel foto's uploaden als je wil.
Voor foto's gebruik ik zelf Picasa van Google. Kan je voor 5$ per jaar 20GB kwijt en voor 20$ 80GB. Gewoon alles in hoogste kwaliteit jpg daarheen en mocht het ooit nodig zijn dan kan je via Picasa makkelijk de hele boel terug downloaden (kan dit ook bij Flickr?). Daarnaast kan je op deze manier makkelijk foto's delen van vakanties ed. met andere mensen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:19
Marzman schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:40:
Muziek en dergelijke hoef je niet te backuppen dat kan je zo opnieuw downloaden van usenet ...

Het idee van een online-backup is dat je ook na een inbraak/brand niet alles kwijt bent toch?
Voor hoe lang nog?

En, balanrijke data heb je altijd op >3 plaatsen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee