Toon posts:

[Vodafone] Internet op reis 1,5 maand vertraagd?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 18:46
Misschien heeft er iemand ervaring met Vodafone internet op reis (dagbundel)?

Ik heb zelf een bel+sms+web 170 abbo. Hier koop ik voor 13.95 belminuten en voor 8 euro internet. Aangezien ik volgende week op vakantie ben dacht ik een internet op reis dagbundel af te sluiten. (ook n.a.v. deze info)

en

Hier staat dus dat je dat op elk moment binnen 24 uur kunt activeren. Tevens vond ik hier dat het alleen afgerekend zou worden bij verbruik:

De voorwaarden stellen dat je op elk moment aan en uit kan zetten en dat een eventuele blackberry voordeel internet bundel vervalt.

Dus ik dacht, mooi! _/-\o_ het is dan wel geen op reis europa, maar dit zijn toch prijzen die ik me kan veroorloven!

Wat schetst nu mijn verbazing? Na aanzetten ontvang ik een sms dat de op reis bundel per 1-7-2011 in gaat (1,5 maand later ipv 24 uur dus? :| ) en vervolgens een sms dat de 1Gb databundel vervalt. :|

Het lijkt me logisch dat het moeilijk is gebruik te maken van je nationale tegoed, als dat door het aanzetten van de blox vervalt? 8)7

Tevens is het raar aangezien internet bij mijn bundel zit en (ik heb de voorwaarden erop nageslagen) er nergens staat dat ik dat met een korting inkoop!

Morgen maar ff de hdesk bellen, maar heeft iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Even een update voor anderen die in de situatie komen. De op reis dagbudnel kan via de helpdesk telefonisch WEL per direct geactiveerd worden. (wat ik zojuist gedaan heb) en de 1 Gb nationale bundel zit bij de op reis bundel in.

Ofwel probleem opgelost en er kan een slotje op. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:15
Wat schetst nu mijn verbazing? Na aanzetten ontvang ik een sms dat de op reis bundel per 1-7-2011 in gaat (1,5 maand later ipv 24 uur dus? :| ) en vervolgens een sms dat de 1Gb databundel vervalt. :|
Dit heb ik dus vrijdag exact zo gehad. Internet op Reis bundel geactiveerd en kreeg 2 smsjes. Eentje met daarin dat ik vanaf 1-7 die bundel kan gebruiken en dat vanaf die datum mijn 1GB databundel wordt stopgezet. Even bellen dan maar.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Jah de dame die ik aan de telefoon had klonk alsof ik echt al de 10e of 11e was die met dir pobleem belde... :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22
Ik moet zeggen dat ik de bundels, blox en abonnementen rondom dataverbruik er niet transparanter op vind geworden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 198256

Je hebt twee varianten.

De internet op reis dagbundel. Dit is een soort van slapende toevoeging op je abonnement waarmee je in 16 Europese landen 35 mb uit je nationale datategoed kunt verbruiken voor 2 euro per dag dat je het gebruikt.

Daarnaast heb je internet op reis europe. Dit kost 4.50 per maand, maar staat wel vast voor de gehele looptijd van het abonnement. Met deze toevoeging kun je je nationale datategoed volledig gebruiken in diezelfde 16 Europese landen.

Maar let op: doordat regels vanuit de Europese unie de consument wil behoeden voor hoge datakosten in het buitenland, is er standaard een maximum dataverbruik van 50 euro ex btw. ingevoerd per kalendermaand. Deze limiet 'overrulet' de internet op reis dagbundel zeg maar. Gezien internet in het buitenland zonder één van bovenstaande varianten euro 2,38 per mb kost, kun je dus omgerekend 25 mb verbruiken alvorens je de melding krijgt dat je niet meer kunt internetten. Bel dus voordat je vertrekt even met de klantenservice, zodat ze de datalimiet kunnen verhogen of uitschakelen.

That's all I know:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-04 22:11

TMoose

Mooooooose !!

Klopt ja.

Niet dat die EU limiet gaat over wat het 'zou kosten' , maar op deze manier krijgen ze je wel zover dat je je limiet ophoogt. Met alle kans op een toekomstige rekening boven die E50.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kortfragje
Klopt allemaal, nog een tweetal toevoegingen:
  1. Je kan de limiet dmv sms naar 5000 weer aanzetten. (zodat je toch onder de 59.95 blijft).
  2. Internet op reis europe is alleen beschikbaar als je maandelijks 39.95 of meer betaalt, het kost dan 5 euro per maand (en is niet per maand opzegbaar maar loopt tot het einde van je contract)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:15
Wat mij nog meer opgevallen is:

Als je de internet op reis dagbundel activeert is je 1GB verbruiksteller ook weg.. Erg vervelend! Dan liever die teller als de bundel. Het allerliefst beide, maar dat schijnt niet te kunnen.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee