Beste Tweakers,
Een paar maanden geleden is mijn ASUS M51TR-AP033C laptop kapot gegaan. (Garantie verlopen)
Ik zette de laptop aan, maar kreeg geen beeld.
Ook de laptop aangesloten op een extern beeldscherm, maar ook dit mocht niet baten.
Vervolgens naar MyCom gebracht, en vertelde dat het een defect moederbord was.
Ze hadden er een nieuwe processor op geprobeerd, en nieuw geheugen.
Ik vroeg noem waarom ze geen nieuwe videokaart hadden geprobeerd, maar dat was zo'n kleine kans zeiden ze?!
Wat gebeurd er precies?
Als ik de laptop aanzet (met batterij, of zonder in stopcontact) gaat het groene lampje branden dat hij aanstaat.
Als ik dan bijvoorbeeld voel aan de processor en aan de videokaart dan worden die warm, alleen gaat de fan niet aan? Die is wel aangesloten uiteraard.
Ook mijn harde schijf gaat op idle aan, alleen krijg ik geen beeld.
Zal het helpen als ik de CMOS batterij er eens uithaal?
Ik kan hem nu alleen niet vinden, en heb al veel op Google Afbeeldingen gekeken, maar niks kan ik zien wat er enigszins op lijkt. Weten jullie hoe een ASUS M51TR CMOS batterij eruit ziet?
Ik hoop dat ik mijn laptop weer aan de praat kan krijgen door jullie hulp!
Alle tips en suggesties zijn welkom!
Mvg,
JPtjee
Een paar maanden geleden is mijn ASUS M51TR-AP033C laptop kapot gegaan. (Garantie verlopen)
Ik zette de laptop aan, maar kreeg geen beeld.
Ook de laptop aangesloten op een extern beeldscherm, maar ook dit mocht niet baten.
Vervolgens naar MyCom gebracht, en vertelde dat het een defect moederbord was.
Ze hadden er een nieuwe processor op geprobeerd, en nieuw geheugen.
Ik vroeg noem waarom ze geen nieuwe videokaart hadden geprobeerd, maar dat was zo'n kleine kans zeiden ze?!
Wat gebeurd er precies?
Als ik de laptop aanzet (met batterij, of zonder in stopcontact) gaat het groene lampje branden dat hij aanstaat.
Als ik dan bijvoorbeeld voel aan de processor en aan de videokaart dan worden die warm, alleen gaat de fan niet aan? Die is wel aangesloten uiteraard.
Ook mijn harde schijf gaat op idle aan, alleen krijg ik geen beeld.
Zal het helpen als ik de CMOS batterij er eens uithaal?
Ik kan hem nu alleen niet vinden, en heb al veel op Google Afbeeldingen gekeken, maar niks kan ik zien wat er enigszins op lijkt. Weten jullie hoe een ASUS M51TR CMOS batterij eruit ziet?
Ik hoop dat ik mijn laptop weer aan de praat kan krijgen door jullie hulp!
Alle tips en suggesties zijn welkom!
Mvg,
JPtjee