Toon posts:

q6600 FSB wil niet hoger dan 300 .

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 392729

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het proberen om mijn q6600 wat harder te laten lopen , maar ik zit al tijden vast op hetzelfde probleem, mischien dat jullie me verder kunnen helpen.

Spec's:

Q6600 G0 @ 2.4 Ghz (266.7 x 9)
Asus P5P41T/USB3
Geil ValuePlus 8Gb DDR3 1333 (Kit of 2)
Scythe mugen rev. 2
XFX Hd 6870
OCZ ModXstream 500W

Toen ik hiermee begon over te klokken kree ik regelmatig de fout Memory_management na de timings van het geheugen ingesteld te hebben op 9-9-9-24 heb ik hier geen last maar van, maar toen diende het volgende probleem zich voor ik kan de fsb niet hoger krijgen dan 300 op 299 doet die het prima en draait die onder ful-load 43 graden , maar zodra ik hem op 300 zet start hij niet meer op.

De pci-e frequentie staat ge-disabled. En de divider kan ik in de bios niet instellen.

Hebben jullie nog enig idee hoe ik hem verder kan krijgen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zoek eens naar ervaringen met deze CPU en moederbord. Mijn P5W DH wou ook niet verder dan 300MHz FSB met een Q6600. Met een E6600 ging de FSB wel hoger. Na wat onderzoek bleek een Quad-Core dat moederbord zwaarder te belasten en daarom wou ie niet verder. Na een tijdje ben ik overgestapt naar een P5Q Pro en heb de CPU toen op 3.5GHz laten draaien.

Je kan ook nog even 302MHz proberen. Sommige borden doen vreemd op bepaalde snelheden, iets erboven of eronder werkt dan weer wel. Iets mee NB voltage kan je ook nog proberen.

[Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 15-05-2011 21:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 392729

Topicstarter
Dank je wel voor de tips en adviezen.

Na veel speuren ben ik er eindelijk achter wat de boosdoener was.
Hoe gek het ook klinkt de CPU TM functie (intel thermal management) bleek de boosdoener.
Nu deze is uitgeschakeld ben ik ondertussen stabiel op de 320 fsb.
Gelukkig kan ik nu weer verder.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee