Toon posts:

Topic dicht omdat de TS ook op een ander fora staat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
Hallo,

Nou gaat het niet over mijn topic maar ik zag dat dit topic gesloten is met de reden dat hij ook op een ander forum staat.

Mijn vraag is waarom zou dit niet mogen?
Ik plaatst ook meestal op meerdere fora's met dezelfde probleem maar het slaat toch nergens op dat dit niet zou mogen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Omdat je niet genoeg moeite doet om de tekst in ieder geval minimaal aan te passen?
Ik doe het (heel nu en dan!) ook maar vervang dan wel de sitenamen...

En:

Mocht je er niet uitkomen, dan is een post met daarin veel specifiekere gegevens gewenst.

Dit lijkt me vrij duidelijk?

[Voor 30% gewijzigd door Boudewijn op 15-05-2011 21:16]

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
Boudewijn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:14:
Omdat je niet genoeg moeite doet om de tekst in ieder geval minimaal aan te passen?
Ik doe het (heel nu en dan!) ook maar vervang dan wel de sitenamen...
Maar waarom zou je het überhaupt aanpassen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

com2,1ghz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:15:
[...]

Maar waarom zou je het überhaupt aanpassen?
Omdat het hier de bedoeling is op zijn minst de illusie te wekken dat je ook wat doet. Als je dat niet doet gaan mensen denken: "waarom zou ik tijd in iemands probleem steken als hij het zelf ook al niet doet".

Buiten dat: er zit werkelijk waar 0.0 informatie in je post...

Qua crossposten:
Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
naar:n Het algemeen beleid

[Voor 23% gewijzigd door Boudewijn op 15-05-2011 21:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 08:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Volgens mij staat er nog een reden in de sluitpost. ...

En ik kan nog meer redenen bedenken. o.a. dat de sourceban software maar een klein deel van je volledige setup is, en je niet aangeeft hoe de rest in elkaar zit.

Verder draai je lang genoeg mee op t.net om te weten dat een zorgvuldige topicstart gewaardeerd wordt.

PS... de mod plaatst ook een :+ lees daar niet overheen... dat wordt dus eerder als een grappige fout gezien dan onvergeefbare ban fout.

PS2.. ik weet dat je de sticky hier: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! vast ook hebt gelezen..... O-) O-) O-) O-)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik snap dat de TS er redelijk uit moet zien als je serieus genomen moet worden. Het is dat ik het vreemd vond dat je dezelfde post niet ergens anders mag posten :)

Maargoed I get the point :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
com2,1ghz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:25:
Ik snap dat de TS er redelijk uit moet zien als je serieus genomen moet worden. Het is dat ik het vreemd vond dat je dezelfde post niet ergens anders mag posten :)

Stel je eens voor dat iemand per mail aan jou vraagt hoe iets zit, maar hij spreekt je aan met 'Jaap', omdat 'ie de mail ook al naar iemand anders (Jaap, duh) had gestuurd en de mail letterlijk heeft gecopy/paste. Zou jij dan denken "hey, moet kunnen!" of "ja, doeiiii, je bekijkt het maar"? Ik zou het wel weten :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

com2,1ghz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:25:

Ik denk dat het punt meer het complete gebrek aan informatie is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het crossposten gaat natuurlijk over got zelf. je hoeft de tekst helemaal niet te veranderen
Maar het is gewoon niet handig. ik zou niet genegen zijn om te reargeren als ik dit wist omdat de ts overal zijn zaadjes plant. en je niet weet of die wel eigelijk terugkomt

Het ging natuurlijk om Mocht je er niet uitkomen, dan is een post met daarin veel specifiekere gegevens gewenst.

[Voor 39% gewijzigd door Fish op 15-05-2011 21:33]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
Hahn schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:28:
[...]

Stel je eens voor dat iemand per mail aan jou vraagt hoe iets zit, maar hij spreekt je aan met 'Jaap', omdat 'ie de mail ook al naar iemand anders (Jaap, duh) had gestuurd en de mail letterlijk heeft gecopy/paste. Zou jij dan denken "hey, moet kunnen!" of "ja, doeiiii, je bekijkt het maar"? Ik zou het wel weten :P
Een mail is persoonlijk bedoeld, een post in een topic niet. Zelfs terwijl ik jou nu quote is dit geen persoonlijk bericht.
fish schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:30:
Het crossposten gaat natuurlijk over got zelf.

Het ging natuurlijk om Mocht je er niet uitkomen, dan is een post met daarin veel specifiekere gegevens gewenst.
Ja dat snap ik. Ik vroeg me af waarom het niet zou mogen om op een ander forum ook dezelfde TS te gebruiken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zegt ie toch niet ?

Het viel gewoon op, als je het echt wil weten stuur je hem beter even een dm http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif

[Voor 106% gewijzigd door Fish op 15-05-2011 21:37]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:08
com2,1ghz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:33:
[...]

Een mail is persoonlijk bedoeld, een post in een topic niet. Zelfs terwijl ik jou nu quote is dit geen persoonlijk bericht.
Dan nog, als je niet eens de moeite kan nemen om de naam te veranderen, dan doe je sowieso niet genoeg moeite.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
com2,1ghz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:33:
[...]

GoT is een community en je zou elk topic wat je hier opent toch echt wel kunnen zien als een "persoonlijk bericht richting de community" kunnen zien.

Als jij daar dan "Ik hoop dat <andere community> me kan helpen" of iets dergelijks inzet, dan sla je op z'n minst een enorme flater en schoffeer je de complete community in feite.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
com2,1ghz schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:12:
Hallo,

Nou gaat het niet over mijn topic maar ik zag dat dit topic gesloten is met de reden dat hij ook op een ander forum staat.
Ik heb dit topic om 3 redenen gesloten:
  • Het staat op een ander forum (mwah, niet meteen reden te sluiten)
  • De TS heeft niet de moeite genomen zijn bericht überhaupt aan te passen (kwalijker)
  • De OP is nogal summier (Daar kunnen we niet zoveel mee)
De combinatie was voor mij een reden om hem te sluiten. Het is ook niet zo dat ik hem geen hulp wil bieden, als hij een GoT waardige OP maakt (dwz, specs van de server (netwerk), specs van host, wat heeft hij gedaan, etc.) hij welkom is hem weer te openen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• com2,1ghz
PWM schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:37:
[...]

Ik heb dit topic om 3 redenen gesloten:
  • Het staat op een ander forum (mwah, niet meteen reden te sluiten)
  • De TS heeft niet de moeite genomen zijn bericht überhaupt aan te passen (kwalijker)
  • De OP is nogal summier (Daar kunnen we niet zoveel mee)
De combinatie was voor mij een reden om hem te sluiten. Het is ook niet zo dat ik hem geen hulp wil bieden, als hij een GoT waardige OP maakt (dwz, specs van de server (netwerk), specs van host, wat heeft hij gedaan, etc.) hij welkom is hem weer te openen.
Ik snap het helemaal.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee