Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcanic
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 09:55
Hallo tweakers,

Graag zou ik jullie hulp willen bij het identificeren van een router:

De ICIDU Wireless Router 150N (NI-707517)

ICIDU plakt vaak een ander logo over TP-Link producten heen. Ik denk dat dit bij deze router ook het geval is, afgaande op de gelijkenissen in de firmware.

ICIDU firmware:

TP-Link firmware:

Weet iemand welk model TP-Link router dit is? TP-Link komt wat vaker met firmware updates en ik zou hier wanneer mogelijk van willen profiteren.

[Voor 1% gewijzigd door Vulcanic op 15-05-2011 20:50. Reden: Typo's]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik zet mijn geld op 1 van deze 2 eigenlijk: http://tweakers.net/price.../633/255771;282259;260102

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcanic
Hm, dat zou heel goed kunnen. Het valt mij wel op dat de TP-Link routers later in de pricewatch zijn verschenen dan de ICIDU router. Weet iemand hoe mod/flash veilig is deze ICIDU router is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Ik heb ook al een paar keer no-name routers cross-flashed met firmware van TP-Link of andere fabrikanten. Zo lang je de bootloader niet vervangt (en er op die manier dus altijd een recovery mode mogelijk is) kan je niet veel misdoen, probeer het gewoon :)

Edit: kan je je router niet even openen en kijken welke chipset hij gebruikt? Van de TP-Link routers valt de chipset meestal wel te achterhalen met wat Google hocus-pocus.

Nog een edit: mac-address in je screenshot verraadt inderdaad een TP-Link :) Linkje

Voorlaatste edit: degene in de links van Rupie zijn het alleszinds niet, aangezien die maar één ethernet poort hebben en ook als enkel Access Point/Repeater kunnen fungeren. De Icidu is een router (met 4-port ethernet switch).

Laatste edit: wat denk je van deze?

[Voor 64% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-05-2011 20:41]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcanic
Bedankt voor alle tips! Ik heb hem even opengeschroefd en ben tot de conclusie gekomen dat deze router waarschijnlijk een rebrand is van de Tp-Link TL-WR741N (fixed antenna). De TL-WR741ND (detachable antenna) is hetzelfde model, met als enige verschil de antenne.
Deze info heb ik gebaseerd op deze datasheet:
http://www.proware.com.cn/download/datasheet/PW-RN401D.pdf
Waarvan de gegevens overeen komen met de text op de chips en het moederbord van de ICIDU router.

Hier een lijstje met modellen welke waarschijnlijk allemaal de TL-WR741N(D) zijn:

Icidu NI-7075517

Imicro M-WR741N

Proware M-WR741N/ M-WR741ND

Helaas accepteert de router de TP-Link firmware van de TL-WR741N of TL-WR743N nog niet, maar laat foutcode 18005 zien:
Upgrade unsuccessfully because the version of the upgraded file was incorrect. Please check the file name.

[Voor 2% gewijzigd door Vulcanic op 16-05-2011 21:55. Reden: zins uitbreiding]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
Als je een dump kan maken van de huidige firmware of aan de aan de firmware van Icidu kan, kan je zien welke check er wordt uitgevoerd om de update te identificieren. Dan pas je gewoon de TP-Link firmware aan met een HEX-editor en flash je de boel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcanic
Jammer genoeg is er geen mogelijkheid in de web-interface om een backup van de firmware te maken. De firmware van ICIDU zelf heb ik nergens gevonden (1 van de redenen waarom ik graag naar de tp-link firmware overstap). Ziet er naar uit dat het spoor op dit moment dood loopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:55
Je zou er een seriële poort op kunnen solderen om zo de firmware proberen te downloaden. (jtag?)
Of de flashchip los solderen >:)

[Voor 20% gewijzigd door Puch-Maxi op 17-05-2011 14:54]

My favorite programming language is solder.

• Vulcanic
Dat is misschien een idee. Helaas bezit ik zelf niet over de kennis (of de vaardigheden) om een seriële port aan te sluiten, laat staan een volledige los gehaalde flash chip uit te lezen. Daarom blijf ik maar hopen op wat meer support van ICIDU als het aankomt op firmware. Allemaal bedankt voor de suggesties.

P.S. de router doet nu dienst als wifi extender- en doet het naar mijn mening niet slecht.

• Petervanakelyen
Lees dit anders eens door. Serieel is helemaal niet moeilijk :) Als je zeker bent dat je inderdaad de WR741N hebt, kan je zelfs DD-WRT draaien :9~

[Voor 37% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-06-2011 22:54]

• Vulcanic
Hm, ik zou toch graag de update mogelijkheid hebben van TP-link. Hiervoor heb je dus een firmware file nodig welke de identificatie heeft van de Icidu router, maar de firmware voor de TP-Link TL-WR741N. Helaas heb ik zoals ik eerder heb gesteld niet de kennis om dit mogelijk te maken.

Daarom bied ik €22 (prijs van deze router bij Mycom) aan de eerste die hiervoor een werkende .BIN kan maken. Het bedrag kan ik overmaken via Paypal of overschrijving naar bank/giro nummer nadat ik gecontroleerd heb dat het werkt.

Dit doe ik (naast mijn eerder genoemde eigen belang hierin) omdat ik deze router in het algemeen wat bekender te maken.

• Petervanakelyen
Ik wil me er wel mee bezig houden. Ik heb genoeg reservespul om mijn vakantie door te komen en genoeg vakantie om door mijn reservespul te komen, dus dat komt in orde :Y)

• Vulcanic
Prachtig, hopelijk is het binnenkort mogelijk om er gewoon TP-link firmware op te zetten. (En misschien hierdoor wel dd-wrt). Alvast bedankt!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kickje, is dit nog gelukt? Ik heb ook deze router en zou graag DD-WRT draaien want de snelheid is dramatisch. Anders word het wat nieuws kopen.

• Vulcanic
Rev! schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:55:
kickje, is dit nog gelukt? Ik heb ook deze router en zou graag DD-WRT draaien want de snelheid is dramatisch. Anders word het wat nieuws kopen.
Ik heb helaas nog niks gehoord, mijn aanbod van 22 euro voor de juiste firmware staat nog steeds.

Anoniem: 636371

Late reactie maar toch: het is me gisteren gelukt op deze router Icidu NI-707517 v. 1 de TP-link software te installeren, en daarna dd-wrt te installeren, zonder solderen op seriele verbindingen. Zie details op dd-wrt.org en openwrt.org (ter info).

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 636371 op 26-11-2014 08:09]

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 14:08
Allen,

Ik ben zelf in het bezit van de ICIDU-707534 router;

welke ik zou willen updaten naar de dd-wrt firmware om verschillende redenen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Het enige wat ik voorbij zie komen betreft andere type routers en ook de HW modifyer.exe krijg ik nergens gedownload om de firmware van TP-link aan te passen (TL-WR1042ND) en deze te flashen.

Misschien is er hier iemand die het al eens gedaan heeft?

Alvast bedankt :)

• Petervanakelyen
Ik heb exact hetzelfde model (ICIDU NI-707534) bij een kennis onlangs geflashed naar de TP-Link TL-WR841N V7 firmware. Ik heb de aangepaste firmware en HW ID modifyer tool bij elkaar in een zipje gestopt voor jou :)

• Pietertje 085
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-06 14:08
Petervanakelyen schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:50:
Ik heb exact hetzelfde model (ICIDU NI-707534) bij een kennis onlangs geflashed naar de TP-Link TL-WR841N V7 firmware. Ik heb de aangepaste firmware en HW ID modifyer tool bij elkaar in een zipje gestopt voor jou :)
Hey dank! ik zal er weer eens induiken of het lukt...... :P

• Fritzs20
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09-2017
Bedankt voor dit topic!
Nooit geweten dat mijn ICIDU 707517 eigenlijk een TP-Link was. Hij lag al een tijdje in de kast, maar nu heb ik er DD-WRT op gezet en heb ik er weer een leuk hobby projectje bij. :)

Het is dus inderdaad de TL-WR741N en je moet de firmware aanpassen zoals botterbloem (butterflower) aangeeft op het dd-wrt forum. _/-\o_

Beetje late reactie, maar wou het toch laten weten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is niet de bedoeling oude topics omhoog te schoppen ;)

Zwembad - Braaihok - YouTube - BraaiTV - TBNT

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee