Toon posts:

[Windows 7]: Vreemd gedrag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 132585

Topicstarter
Hallo

Sinds gisterenmorgen heb ik een aantal problemen met mijn windows 7 installatie. Ik weet niet of het probleem softwarematig of hardwarematig is, en had daarom graag jullie mening hierover gehad.

Het omvat een aantal probleempjes die ik hier even kort zal opsommen:
1) PC start ivm vroeger plots een stuk trager op
2) Het toetsenbord en de muis werkten plots niet meer (hierbij moet ik echter wel vermelden dat dit gebeurde nadat ik mijn pc uitgeblazen had (na deze los te koppelen uiteraard) omwille van het stof, dit doe ik om de paar maanden; voor alle duidelijkheid: de andere problemen deden zich reeds voor (daarom besliste ik hem eens van stof te ontdoen), waardoor ik overtuigd ben dat dit de oorzaak niet was). Toen ik een andere muis via USB aansloot op een andere USB-poort, werkte deze wel. Na ze in een andere USB-poort te hebben gestopt, werkten ze wel weer. Nochtans lijken deze USB-poorten niet defect. Als ik een USB-stick insteek, reageert deze wel (ik hoor een geluid dat Windows het apparaat herkent), maar het laden duurt echt lang.
3) Na het uiteindelijke booten laden sommige programma's in het begin opmerkelijk trager, soms crashen bepaalde programma's ook.
4) De verkenner heeft soms problemen met het weergeven van de verschillende HDD's en dergelijke: het duurt soms behoorlijk lang, maar soms gaat het ook weer zeer snel en lijkt er niets aan de hand.
5) Iets verwijderen/plakken in de verkenner lukt wel, maar ik zie de desbetreffende file niet onmiddellijk verdwijnen/verschijnen. Na een refresh (F5) wel.

Zeer vreemd allemaal dat dit van de ene op de andere dag zo was. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Mijn harddisk zou in orde moeten zijn (test met HD Tune), alsook mijn RAM (test met MemTest). Kapot moederbord, of toch softwarematig?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik zou eens beginnen om een virusscan laten draaien als ik jou was. Zijn er processen in de taskmanager die veel geheugen vreten of iets dergelijks?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Doe eens hdtune oid en check de start waardestijging van hardeschijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 17:34
Post eens de resultaten van virusscan en hdtune, zodat we wat meer duidelijk hebben voor een verdere oplossing ;)

Topicstarter
Niets van virussen gevonden, geen spyware/adware, HDTune geeft aan dat alles oké is. Zeer vreemd allemaal...

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34
Wellicht staat er nog iets relevants in de Windows logs (en device manager een keer nakijken).

Topicstarter
Ok een kleine 'doorbraak': bij Organiseren\Map- en zoekopties heb ik bij alle tabbladen gekozen voor alles naar de standaardinstellingen te herstellen. Nu wordt mijn Windows Verkenner weer automatisch gerefreshed. Nochtans had ik nooit iets aan die instellingen veranderd...

Topicstarter
Het probleem is daar terug 8)7 Vreselijk irritant...

Topicstarter
Niemand?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:57
Als de problemen voorkomen sinds je de pc hebt schoongemaakt, zou ik het daar in zoeken.
Controleer of de aansluitingen van de harde schijven en geheugenbankje nog schoon zijn. En of deze nog goed vast zitten. Misschien dat er een geheugenbankje er ietwat scheef in zit en dan slecht contact maakt.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee