Toon posts:

Buitenfeestje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hallo mede-Tweakers!

Over een maand waren ik en een paar vrienden van plan om een feestje te vieren.
Gewoon omdat het weer mooi weer word, zomer, gewoon voor de leuk eigenlijk.
Maar nu zitten we meteen al met een probleem... Hoe zit het eigenlijk met het geluid?

We hadden in onze gedachten om alles op een laptop aan te sluiten. Maar dat gaat sowieso niet lukken, nu hebben we een geluidskaart nodig?

Maar nu hebben we nog wat. We weten niet welke boxen we moeten hebben... Ze moeten redelijk hard kunnen, en ook wat bass hebben...

Om een beetje idee te geven van de situatie heb een plattegrondje gemaakt. Schalen etc. kloppen totaal niet, maar om jullie een idee te geven!

We hebben dus eigenlijk geen idee van spreken, we hopen dat we iets wijzer kunnen worden over hoe en wat, en wat voor soort boxen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

1) Buren?
2) Echt geen geluidskaart? Telefoon/iPod?
3) Je kan wat huren, ben je snel 100 euro kwijt.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou uitkijken met waar je die boxen allemaal plaatst in verband met geluidsoverlast en mogelijk bezoek van de politie.

Tenzij het natuurlijk in een compleet afgelegen gebied ligt, anders zou ik die boxen aan de voorkant lekker weg laten.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grazder
  • Nu online
Woon vrijstaand dat zal het probleem gelukkig niet zijn :).
Geluidskaart wil ik best aanschaffen, maar niet 200 euro voor uitgeven.
Wat zou ik dan eventueel kunnen huren? Het is natuurlijk ook wel prettig om zelf in bezit te hebben

Er moeten voor ook wel boxjes, omdat het als het goed is redelijk vol wordt.
Het moet ook niet niet heel hard of zo, gewoon eerst even goed hoorbaar, daarna als gezellig achtergrond muziekje.

@LauPro, wat bedoel je met telefoon/iPod?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
PA setje + mengpaneeltje e.d. huren bij een licht/geluid bedrijfje in de buurt? En daar gewoon laptop met Spotify ofzo aanhangen :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grazder
  • Nu online
@ThinkPad, heb je wel is een DJ met Spotify gezien? :$ Gewoon een vriend van me hoor ;x

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Grazder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:14:
@ThinkPad, heb je wel is een DJ met Spotify gezien? :$ Gewoon een vriend van me hoor ;x
Als er een bevriende DJ komt waarom nneemt hij zijn eigen spullen dan niet mee?

Verder zit er in iedere laptop al een geluidskaart. Wat je nodig hebt is een versterker die het signaal uit de koptelefoonuitgang verterkt zodat het op door grote speakers met een hoger volume er uit komt.

Als je niet zoveel geld hebt is de beste oplossing op Marktplaats een stereoset te scoren met een aansluiting (AUX) waar je je laptop aan kan hangen. In de stereoset zit vaak een CD-speler, tape-deck en radio maar ook een ingebouwde versterker en een een tweetal speakers. Dat is meer dan voldoende voor het gemiddelde tuinfeest. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een verloopkabeltje van 3.5mm male (minijack) om in d elaptop te steken en aan de andere kant tulp/RCA of wat er op je stereoset zit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zelfs mijn 15 jaar oud p1 laptop heeft een geluidskaart. en dan nog 200euro voor een basic geluidskaart? daar heb je ook geen moeite in gestopt om uit te zoeken.

Zou je niet een wat stiller gebeid creeren voor mensen die gewoon will praten. de boxen voor het huis weghalen bijvoorbeeld

huur anders gewoon wat

[Voor 4% gewijzigd door Fish op 15-05-2011 21:02]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 04:44
Grazder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:14:
Ik gebruik ook altijd spotify op feestjes met mijn laptop en kratradio... Werkt erg lekker wand ik werd op ten duur gek van het Youtube kwaliteit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grazder
  • Nu online
@Johnny, software, hij's eigenlijk nog maar net bezig :$
Maar aan die info heb ik zeer zeker wat! Ga morgen meteen kijken.

@Fish, ik overdreef. Ja, voor boxen weg halen stelde 'n vriend van me ook al voor.

@Roderiktweaker, ik ben liever niet afhankelijk van een stream oid.
Gebruik het liefst gewoon muziek van een HDD.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of de kringloop, staat vaak nog wel wat spul wat opzich prima voldoet voor zulke gelegenheden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:26
Ik zou eerder denken aan een PA set te huren, ten eerste heb je in de openlucht zo goed als geen akoestiek waardoor je je (kringloop?) versterker lekker opendraait en de bas voluit zet, denk dat ie binnen een uur doorgebrand is of je speakers die te snel 'kaduuk' zullen gaan.

Uiteindelijk zou het denk ik goedkoper zijn om een setje te huren.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 374197

Wat is je buget.
Ik ben zelf ook dj dus ik weet er wel wat vanaf.
Is de bedoeling dat de boxe het hele jaar buiten hangen of hoe wil je het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 108806

Ik zou overwegen om gewoon naar 2 ipv 6 boxen te gaan. Ten eerste is het fijn als je ook een wat stiller plekje hebt op zo'n feest, ten tweede maakt het je opstelling een stuk duurder.

Als je profi geluid wil 'moet' je gewoon lekker een versterker en boxen huren. Die DJ vriend van je werkt met software? Dan heeft ie ook een geluidskaart ;) dus laat hem gewoon z'n pc meepakken.

Als het allemaal goedkoper moet, vraag even rond wie er een fatsoenlijke geluidsinstallatie (dus geen 5.1 logitech PC setje) heeft staan die gebruikt kan worden.

Vergeet niet, goed geluid is belangrijker dan hard geluid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 10:50
Tsurany schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:14:
Of de kringloop, staat vaak nog wel wat spul wat opzich prima voldoet voor zulke gelegenheden.
Precies, heb ik ook gedaan. De boxen kosten een dikke €4,00 per stuk 8) . Oude sherwood versterker er aan, cd's geladen op de hdd en gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Om buiten een beetje te kunnen knallen heb je toch wel flinke tops en woofers nodig hoor. Geluid vervliegt enorm.

Wij hebben vorig jaar een BBQ cq. minifeestje gegeven en daarvoor een flinke geluidsinstallatie gehuurd.

Over 2 weken weer met betere monitors. Zie onderstaande. Ikke met zonnebril in geel shirt. 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 374507
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
druk feestje!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:07
Zoek eens op de magnat soundforce serie. Of als het echt goedkoop moet: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=302573. Deze is aan te sluiten met cinch (tulp).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
Haha nee niet echt. Er waren wel drukkere momenten, maar goed. Dit jaar hebben we het wat anders aangepakt (veel communicatie op Facebook en via mail) en verwachten we tussen de 40 en de 70 man. We hebben ook niet al te veel ruimte natuurlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 18:08
ik zou gewoon huren, laatst hadden we feestje buiten voor 150 man, 2 subs met geintregreede versterker en 2 speakers voor hoge tonen. als ik het correct heb hadden we dit voor 80 euro ofzo gehuurd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 23:31
Voordat je echt iets zinnigs kan zeggen over het geluid moet je wel weten hoeveel man er komt.

Voor 20-30 man volstaan een leuke versterker en setje boxen van de kringloop of uit de huiskamer al snel (gewoon simpele integrated 2x20W tot 2x100W versterker, en een paar flinke boxen.. ). Als het echt een flinke groep mensen wordt dan wordt en de muziek moet flink knallen dan moet je gewoon huren / lenen.

Verder zou ik als het een dansfeestje wordt / met dansvloer de luidsprekers aan een kant opstellen. Dan heb je achterop een stillere zone en is een stuk makkelijker met bedrading en zo.

Voor gezellig achtergrond muziek kan je beter de luidsprekers wat meer uitspreide zoals je getekend hebt, zodat je overal een beetje gelijk volume kan creeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
Hoezo op 6 plekken speakers?
Je feestje is maar op 1 plek. En dan bedoel ik de hotspot.
Als je wat rustige achtergrond muziek wilt draaien is het een ander verhaal.

Heb laatst een buitenfeestje gegeven voor 100 man en hadden een setje staan met 2 goede toppen en 6 18" subs... Kost wat (200+), heb je wel goed geluid!!

• Grazder
  • Nu online
Jongens bedankt, echt!
Ik heb een paar PA boxjes geritseld (6). Maar hoe sluit ik die aan op m'n laptop? Die heeft 1 3.5mm jack.

@Bram, dat is echt nicee. Hoe heb je dat aangesloten? En wat heeft het +/- gekost? Als ik vragen mag?

[Voor 30% gewijzigd door Grazder op 18-05-2011 13:45]

• bram1984
We hebben het gehuurd van een collega van die gast die door de microfoon staat te bleren. Geloof iets van € 150,- en dan komt 'ie het zelf neerzetten en ophalen.

• Grazder
  • Nu online
Haha, lijkt me toffe gast :). Voor €150,- is het goed te doen. Maar hoe zit het met aansluitingen?
(Ik zou het graag zelf doen).

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 15:49
Met versterkers en een mengpaneel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 13:44:
Jongens bedankt, echt!
Ik heb een paar PA boxjes geritseld (6). Maar hoe sluit ik die aan op m'n laptop? Die heeft 1 3.5mm jack.

@Bram, dat is echt nicee. Hoe heb je dat aangesloten? En wat heeft het +/- gekost? Als ik vragen mag?

Mengpaneel is meestal wel handig

Als het de gene is die door de mic blert zal die hem wel meenemen denk ik. vragen is handig natuurlijk

[Voor 12% gewijzigd door Fish op 18-05-2011 15:24]

Iperf

• bram1984
Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:48:
Haha, lijkt me toffe gast :). Voor €150,- is het goed te doen. Maar hoe zit het met aansluitingen?
(Ik zou het graag zelf doen).
Sorry, vraag over het hoofd gezien. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het staat aangesloten, eerlijk gezegd. Waarschijnlijk gewoon een dikke versterker met de woofers en de tops via een XLR kabel, en in de audio ingangen de mixer. Op de mixer zaten CDJ's, SL's en een controller aangesloten.

Ander feestje nog:

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 12:15
Ik zou het bij de speakers in de achtertuin houden maar dit was je dus niet van plan heb ik al wel gelezen

Die paar plaatjes hierboven:
Zoiets:

Of dit (speakers rechts en links)

Dit zijn dingen van het schoolfeest, waar ik het licht en het geluid doe.

Voor wat meer foto's van andere feesten: www.schoolfeest.tk

[Voor 37% gewijzigd door yannickie111 op 18-05-2011 15:59]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06 21:34

RammY

Dát!

Wie had het hier over licht? ;)

http://tweakers.net/ext/f/wHJz6mVt9i0nDrkUBt9RS8xr/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/bhgzAicmJ2oJc4ZlgBieiBgD/thumb.jpg

Projectje uitvoering sporthal .. achja ;)
Lengte: 12m truss
Hoogte: 7,5m
kW's: 25kW aan licht

Ontopic:
Mocht je nou vaker een dergelijk feestje willen geven met (licht/)geluid, kijk dan eens naar een leuk simpel DAP setje.
Kost niet al te veel en voldoet prima voor feestjes.
Wil je wat meer, kun je altijd de Pro series bekijken maar daar betaal je ook voor.
Natuurlijk kun je ook eens rondvragen bij een verhuurbedrijf in de buurt.
Meestal vallen de prijzen voor het huren reuze mee.

[Voor 3% gewijzigd door RammY op 18-05-2011 16:29]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Grazder
  • Nu online
Die opstelling van yannickie111, zo wil ik het achter dus ook een beetje. (Wel wat kleiner :$)

@Bram, dat zegt me dus helemaaal niets allemaal :x.

Maar nu heb ik wel boxen, ik dacht PA... Maar dat is het niet.
Het zijn boxen met twee van die kabeltjes (rood/zwart). En dan zonder stekker/ plug/ geef het een naam.
Hoe moet ik die ooit aansluiten op een versterker/ geluidskaart/ of iets dergelijks?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Grazder schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:08:
Woon vrijstaand dat zal het probleem gelukkig niet zijn :).
Ook dan kun je buren hebben, zoals ik dat heb. En reken maar dat geluid goed door kan denderen, helemaal als de wind een bepaalde richting op staat. Ook dan hebben buurtbewoners het recht te klagen bij de politie. Regel dus dat het bekend is bij buurtbewoners wat je van plan bent, hoe lang het gaat duren etc. dan weet je zeker dat het (iig) bekend is bij ze!
Geluidskaart wil ik best aanschaffen, maar niet 200 euro voor uitgeven.
Wat zou ik dan eventueel kunnen huren? Het is natuurlijk ook wel prettig om zelf in bezit te hebbenWaarom een geluidskaart?
Wat is er mis met een mengpaneel? Die zijn veel makkelijker te huren en kun je ook nog eens andere inputs op aansluiten dan alleen een PC, denk bijvoorbeeld aan een CD- of DVD-speler.

• Grazder
  • Nu online
@CptChaos, ik woon op een oude boerderij (plat gegooid en er wat van gemaakt). Gaat geluid 1km ver komen?
Het is sowieso niet de bedoeling om de hele avond vol op te pompen.

Over die geluidskaart, ik heb echt geen idee van waar ik het over heb. Maar je raad dus een mengpaneel aan?
(Weet je toevallig ook hoe het zit met, kabeltjes rood/zwart zonder plug?)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:00

Bolletje

Moderator Harde Waren
Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:59:
@CptChaos, ik woon op een oude boerderij (plat gegooid en er wat van gemaakt). Gaat geluid 1km ver komen?
Meerdere kilometers als de omstandigheden er naar zijn.

Tenminste, dat is wat wij hier hadden. Toen had je de politie er ook staan met een meter, maar die stonden aan de 'verkeerde' kant van het huis waardoor er niets aan de hand was.

Het ligt ook erg aan je opstelling, maar het kan dus wel degelijk.

[Voor 6% gewijzigd door Bolletje op 18-05-2011 18:03]

• skelleniels
  • Laatst online: 02-06 19:47
Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:46:
Die opstelling van yannickie111, zo wil ik het achter dus ook een beetje. (Wel wat kleiner :$)

@Bram, dat zegt me dus helemaaal niets allemaal :x.

Maar nu heb ik wel boxen, ik dacht PA... Maar dat is het niet.
Het zijn boxen met twee van die kabeltjes (rood/zwart). En dan zonder stekker/ plug/ geef het een naam.
Hoe moet ik die ooit aansluiten op een versterker/ geluidskaart/ of iets dergelijks?
Je hebt 6 boksen gekocht en dacht die gewoon aan te kunnen sluiten op een laptop en dat die laptop die 6 boksen volop zou kunnen laten knallen? 8)7 Daar heb je dus nog een versterker voor nodig. Ik snap zoals de rest ook niet waarom je het niet gewoon houdt bij 2 boksen. Dat kan dan met een simpele versterker. Maar een versterker met 6 uitgangen moet je toch al even voor zoeken denk ik zo...

http://specs.tweak.to/16567

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 15:49
skelleniels schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:12:
[...]

Je hebt 6 boksen gekocht en dacht die gewoon aan te kunnen sluiten op een laptop en dat die laptop die 6 boksen volop zou kunnen laten knallen? 8)7 Daar heb je dus nog een versterker voor nodig. Ik snap zoals de rest ook niet waarom je het niet gewoon houdt bij 2 boksen. Dat kan dan met een simpele versterker. Maar een versterker met 6 uitgangen moet je toch al even voor zoeken denk ik zo...
Je kan ook gewoon een versterker met 2 uitgangen nemen en dan 3 versterkers of doorlussen. Een aantal speakers en versterkers ondersteunen de mogelijkheid om een aantal speakers op dezelfde aansluiting aan te sluiten.

• skelleniels
  • Laatst online: 02-06 19:47
Kun je uiteraard met een splitterkabel doen. Maar dan is je geluidskwaliteit waarschijnlijk niet overal dezelfde en moet je nog steeds 3 versterkers kopen/huren... Als je het op 1 versterker wil doen moet je ook nog rekening houden met de impedantie(2 speakers op 1 uitgang is wel meestal geen probleem)

http://specs.tweak.to/16567

• yannickie111
Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:59:

Over die geluidskaart, ik heb echt geen idee van waar ik het over heb. Maar je raad dus een mengpaneel aan?
(Weet je toevallig ook hoe het zit met, kabeltjes rood/zwart zonder plug?)
Op schoolfeesten (gewoon in een normaal gebouw dus) moeten we al rekening houden met de buren (toch ook zeker 500 meter afstand). We hebben ooit het podium aan de andere kant gehad, en hoppa, meteen bij het "warm draaien" al klachten.
Een aantal keer politie gehad dat het zachter moest, dus alles is mogelijk. ;(

Maar 1 kilometer zul je met normale boxen niet komen gok ik (of de wind moet echt helemaal "de goede" kan op staan. Dat spul wat op die foto's een paar postst staat, kost om te huren, voor 1 dag, al rond de 1000 euro (exclusief opbouwen, dat doen we zelf, licht en geluid samen), en om te kopen moet je ook maar even door sparen ;)

Ik zou nog steeds voor 2 (misschien 4) speakers gaan.
Die dan gewoon aan een mengpaneel(tje) hangen, en dat weer aan je laptop/pc.

En dan nog een versterker ertussen natuurlijk, zijn geen actieve luitsprekers denk ik?

• Grazder
  • Nu online
Geluidsoverlast is niet het eerste waar ik me druk om maak, ik informeer sowieso even bij de mensen in m'n omgeving. Maar het is niet de bedoeling om de hele avond/ nacht te pompen.

Over die 6 boxen, kan ik vrij duidelijk zijn, die kon ik kopen voor een klein bedrag. Maar zoals ik al zei, die aansluitingen komen me totaal niet bekend voor? Kan iemand me daar duidelijkheid over geven hoe ik die moet aansluiten? (en wat ik eventueel het beste kan kopen om 6 boxen op aan et sluiten?)

Anoniem: 312503

Wat zijn de uitgangen op die boxjes?

• yannickie111
Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:49:
Geluidsoverlast is niet het eerste waar ik me druk om maak, ik informeer sowieso even bij de mensen in m'n omgeving. Maar het is niet de bedoeling om de hele avond/ nacht te pompen.

Over die 6 boxen, kan ik vrij duidelijk zijn, die kon ik kopen voor een klein bedrag. Maar zoals ik al zei, die aansluitingen komen me totaal niet bekend voor? Kan iemand me daar duidelijkheid over geven hoe ik die moet aansluiten? (en wat ik eventueel het beste kan kopen om 6 boxen op aan et sluiten?)
Wij kunnen natuurlijk niet ruiken wat voor boxen je hebt gekocht, maak eens wat foto's (ook van de aansluiting), en wat specs, vermogen enz.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:28
Als het PA speakers zijn dan zijn het waarschijnlijk passieve speakers? Met hoogstwaarschijnlijk een XLR of Neutrik speaker ingang. Het makkelijkste is dan om een Mengpaneeltje te nemen daar je laptop aan te hangen en het mengpaneeltje aan een PA versterker die je boxen versterkt. Dan kan je met dat mengpaneel je volume en kanaal regelen en met je laptop de muziek aanvoeren. Die PA versterker kun je dan gewoon huren aangezien kopen niet heel goedkoop is.

HD4Life @ Full-HD

Anoniem: 312503

Davidshadow13 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:59:
Als het PA speakers zijn dan zijn het waarschijnlijk passieve speakers? Met hoogstwaarschijnlijk een XLR of Neutrik speaker ingang. Het makkelijkste is dan om een Mengpaneeltje te nemen daar je laptop aan te hangen en het mengpaneeltje aan een PA versterker die je boxen versterkt. Dan kan je met dat mengpaneel je volume en kanaal regelen en met je laptop de muziek aanvoeren. Die PA versterker kun je dan gewoon huren aangezien kopen niet heel goedkoop is.
Volgens mij kan je dan beter meteen je PA versterker aan de laptop gooien gok ik zo. Dus zonder mengpaneel er tussen.

• Grazder
  • Nu online
@Yannickie, morgen maak ik meteen foto's. Specs, vermogen etc. weet ik niets van. Het zijn paar 2e handsjes verbaast me niets als het kringloop is.

@David, ik dacht dat het PA was, maar dat is het waarschijnlijk niet?

Ik hoop dat ik morgen wat meer duidelijkheid kan geven door de foto's etc.
Maar zoals ik al zei, ik ben een leek.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-06 22:36

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Je geeft echt helemaal niks van informatie weg tenzij erom gevraagd wordt zeg. Wat voor speakers zijn het? Merk/type? Wat voor aansluiting zit erop? (foto?)

Die "kabeltjes" moeten dus in een versterker. Die heeft daar gewoon aansluitingen voor. En nu ligt het dus aan de luidsprekers zelf wat voor versterker jij nodig hebt :)

Overigens heb ik voor onze tuin genoeg aan twee luidsprekers aan een gemiddelde huiskamerversterker. Kun je ook nog met elkaar communiceren :)

Edit: Beetje spuit elf inmiddels, ik typ blijkbaar niet zo snel :)

[Voor 6% gewijzigd door mentalmadnizz op 18-05-2011 19:03]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 17:28
Anoniem: 312503 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:00:
[...]

Volgens mij kan je dan beter meteen je PA versterker aan de laptop gooien gok ik zo. Dus zonder mengpaneel er tussen.
Zou kunnen maar de meeste PA versterkers hebben niet zo'n goede volumeregeling plus dat als je een beetje wilt mixen een mengpaneeltje wel handig is. Verder is de softwarematige volumeregeling van de geluidskaarten van de meeste notebooks brak, dus die zou ik sowieso niet gebruiken.

HD4Life @ Full-HD

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-06 23:31
Grazder schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:02:
@Yannickie, morgen maak ik meteen foto's. Specs, vermogen etc. weet ik niets van. Het zijn paar 2e handsjes verbaast me niets als het kringloop is.

@David, ik dacht dat het PA was, maar dat is het waarschijnlijk niet?

Ik hoop dat ik morgen wat meer duidelijkheid kan geven door de foto's etc.
Maar zoals ik al zei, ik ben een leek.
Luidsprekers hebben een versterker nodig. Die kan op verschillende manieren aangesloten worden. "Gewone" simpele hifi speakers sluit je doorgaans aan met 2 draadjes. Te herkennen aan een rood en zwart klemmetje achterop de speaker. Zoiets:

Er zijn ook varianten met draaiklemmen of banaanplug:

Dan heb je nog bij PA speakers waar speakon of xlr of soortgelijke fool-/hufterproof aansluitingen, die lijken dan weer hierop:

XLR komt dan weer meer voor bij actieve speakers, met een ingebouwde versterker. Hier zie je ook nog wel vaak 6.3MM jackpluggen voorbij komen.

Jij hebt wss. speakers uit de eerste categorie. Die gaan vast prima voldoen, mits ze beetje fatsoenlijke grootte hebben. Deze moet je aansluiten op een versterker. Deze versterker kan je eventueel aansluiten op een mengpaneel of direct aan je laptop.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee