Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 389475

Topicstarter
Ik heb bijna 2 jaar geleden besloten een gaming notebook aan te schaffen.
Ik heb hierin gekozen om een Amilo Xi Notebook Xi 3650.

Na thuiskomst van de aankoop bleek echter al snel dat de laptop niet functioneerde als de grafische kaart werd aangezet. Hierop volgend ben ik weer naar de winkel geweest waar zij het zelfde hebben geconstateerd. De notebook is terug gestuurd naar de fabricant die een nieuwe moederboard erin heeft gezet.

Hierna deed mijn laptop het zoals het hoorde.

Een half jaar geleden heb ik mijn laptop naar MyCom gebracht zodat zij hem konden schoonmaken van binnen. Hiernaar deed mijn laptop het weer helemaal perfect gedurende 3 maanden. Daarna begon de drama.

Grafische prestaties gingen drastisch naar beneden, spellen begonnen te happeren en de grafische prestaties waren niet voldoende. Hierop heb ik besloten contact op te nemen met Fujitsu Siemens en hun hebben het product opgehaald en onderzocht.

Volgens hun was er niks hardware matig aan de hand met laptop, echter toen ik mijn laptop weer thuis had was het zelfde probleem nog aanwezig. Nu 1,5 maand verder bijna zijn de problemen erger geworden. Ik krijg nu regelmatig snelle blue-screens waarna hij snel weer opstart. Er vinden ook momenten voor waarbij de grafische kaart opeens onwerkzaam wordt ( bericht van Windows ) . Als ik bijvoorbeeld aan het typen ben of dergelijke ontstaan er happeringen en vertraggingen, veel programma's krijgen veel fout meldingen dat ze niet meer werken. Ook komt het voor dat de internet verbinding opeens verdwijnt uit de notebook ( Kabel internet en internet connectie gedurende wel aanwezig ) . Hierbij moet ik Windows er opnieuw naar laten zoeken.

Als ik probeer drivers van Nvidia te installeren zegt na het starten van het installatie programma dat de hardware niet gedetecteerd wordt.

Fujitsu Siemens heb ik hierop nog contact mee op genomen, hierbij weigeren zij te kijken naar de grafische prestaties. Dit omdat het volgens hun een software matige fout is ( Waarom vindt het dan niet altijd plaats? ) . Ze zouden mij wel een order sturen om de laptop op te halen voor het internet probleem maar hiervan heb ik geen order ontvangen.

Graag zou ik hierop advies ontvangen wat ik zou moeten doen, dit omdat ik nog steeds garantie op mijn product heb en ik het gevoel heb dat ze mij aan het afwimpelen zijn.

Besturingssysteem: Windows Vista Home Premium 32 bits.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T9950 @ 2.66GHz 2.67GHz
Ram: 4.00 GB
Videokaart1: Mobile Intel(R) 4 Series Express Chipset Family
Videokaart2: NVIDIA GeForce 9600M GT

Mochten jullie verder nog informatie nodig hebben, lever ik dit zo spoedig mogelijk.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee