Acties:
  • 0Henk 'm!

• noisehead
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 09:19
Hallo :) ,
Ik ben op zoek naar beter geluid in mijn slaapkamer. Deze slaapkamer meet 3x3m. Nu heb ik nog een Bose Companion 2 2.0 systeem maar dit laat te wensen over omdat er te weinig bas uit komt. De bas is belangrijk voor mij omdat ik veel dance/trance/hardstyle luister. De geluidsbron is mijn Laptop.

Voor het nieuwe systeem heb ik gekeken naar 2.1 en 5.1 systemen. Mijn laptop beschikt over 3,5mm jack en HDMI aansluitingen, hierop zou de boxen of versterker moeten worden aangesloten. Echter twijfel ik erover ofmet mijn laptop wel een 2.1 of 5.1 signaal kan produceren.

Ik heb op dit moment naar een aantal systemen gekeken op internet. enkele daarvan zijn de Onkyo LS-V501 en de Onkyo HT-S6305.

Kan iemand mij adviseren over wat voor systeem ik het beste kan aanschaffen??? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 13:26
Degene die binnen je budget valt en het beste klinkt. Ga luisteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:16

Marc H

- Mr. Burstmode -

Als he alleen voor muziek is kan je beter op zoek gaan naar een stereo versterker met twee speakers, in plaats van zo'n surround setje.

Al die surround setjes, klinken namelijk niet zo denderend bij puur muziek. De speakers zijn te klein om lage tonen weer te geven, dus moet de subwoofer dat overnemen. Bij films merk je dat minder, maar bij muziek luisteren wordt dat merkbaar.

Als ik muziek luister op mijn surround set, maak ik alleen gebruik van mijn front speakers. Maar mijn front speakers zijn zuilen van een meter, die wel laag kunnen weergeven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• noisehead
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 09:19
@ Marc H:
dus dan zou ik een versterker, een subwoofer en twee center speakers moeten overwegen?
of is deze subwoofer dan niet nodig? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02:16

Marc H

- Mr. Burstmode -

noisehead schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:19:
@ Marc H:
dus dan zou ik een versterker, een subwoofer en twee center speakers moeten overwegen?
of is deze subwoofer dan niet nodig? :)
Center speakers zou ik niet doen. Die zijn meestal ontworpen voor het weergeven van dialogen in films. Bij goede speakers heb je een subwoofer niet nodig. Een subwoofer is ontworpen voor geluidseffecten tijdens films. (denk aan explosies e.d.) Niet om muziek weer te geven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Een topic als deze (ik heb eis X,Y en Z, vertel me wat goed is) is niet helemaal de bedoeling. Lees je in, stel jezelf een budget, maak een shortlist en vergelijk specs. Je hebt de onkyo systemen gevonden, maar waar twijfel je nog aan? Welke andere setjes heb je bekeken? Linkjes? reviews?

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dat voorkomt teleurstellingen in de toekomst. :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee