Toon posts:

Domein verwijzen naar IP, werkt niet icm e-mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd een domeinnaam bij mijndomein.nl, deze gebruik ik voor e-mail via Google Apps. Ik heb dan ook keurig de MX instellingen juist staan en het werkt allemaal prima.
Ik heb nu ook wat cname verwijzingen toegevoegd om dingen zoals spotweb.mijndomein.nl naar mijn Spotweb site te laten verwijzen. Nu wil ik ook graag mijndomein.nl en www.mijndomein.nl laten verwijzen naar mijn site, dit wil ik doen door het te koppelen aan mijn dyndns url, net als ik Spotweb heb gedaan. Echter zodra ik een cname aanmaak voor een van die twee krijg ik geen e-mail meer binnen. Ik vermoed dat het komt doordat bij een lookup dan al het verkeer automatisch naar mijn dyndns gestuurd wordt en er niet meer naar de MX gegevens gekeken wordt. Hoe kan ik hier nu omheen werken?

Ik heb niet de mogelijkheid om allerlei dingen te gaan proberen zonder dat ik weet dat het werkt omdat ik dan via e-mail een tijd niet bereikbaar ben, daarom zou ik graag eerst horen hoe het nu daadwerkelijk moet voordat ik het in de praktijk breng.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat staat echt los van elkaar als je van de mx-records afblijft. Ik had mijn cnames per ongeluk van de week weeggegooid (don't ask :p ), maar mail kwam nog gewoon binnen. Ik moest alleen naar www.gmail.com ipv mail.mijneigendomein.com :P

[Voor 57% gewijzigd door Marzman op 15-05-2011 19:58]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zolang ik cnames gebruik zoals mail.mijndomein.nl en spotweb.mijndomein.nl werkt alles prima. Echter ik wil m'n eigen website hosten waarvoor ik dus www.mijndomein.nl en mijndomein.nl wil gaan gebruiken, zodra ik die twee in stel ontvang ik geen mail meer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Denk eraan dat een MX- record niet naar een CNAME- record mag wijzen, alleen een A- (of AAAA-) record.

Je zegt verder niet hoe je domein eruit ziet, misschien een idee om een zonefile te laten zien met example.org als domein en fictieve IP- adressen. :)

[Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-05-2011 21:05]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow wacht je wil je mail bij google af laten leveren .

ken je deze http://www.intodns.com/Tsurany.nl

wel f goeie domein invullen

[Voor 114% gewijzigd door Fish op 15-05-2011 21:17]

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Het ziet er nu als volgt uit:
http://tweakers.net/ext/f/xClULmAIKfBnlbiLsgquT8o8/thumb.png
Mijndomein is dus mijn eigen domeinnaam en dyndns is dus mijn dyndns adres.
Via intodns krijg ik wel de melding dat er geen A record ingesteld is, echter als ik deze instel voor mijn dyndns krijg ik ook geen mail meer binnen (logisch volgens mij).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:43

rick77

... get to the point!

In rij 1 - domein.nl - moet dus een A-record naar je IP adres staan, anders kun je er geen MX record naar laten verwijzen (vraag me niet waarom, meer weet ik er ook niet van). Het is dus niet mogelijk om zowel domein.nl met een CNAME naar abc.dyndns.net te laten verwijzen, als je mail binnen te laten komen op naam@domein.nl. Wat natuurlijk wel mogelijk is, is om je mail op naam@mail.domein.nl binnen te laten komen.

Voor www.domein.nl is het geen probleem om een CNAME naar abc.dyndns.net of een CNAME naar domein.nl te maken.

[Voor 29% gewijzigd door rick77 op 16-05-2011 08:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, naar welk IP moet een A-record verwijzen?

Maar als ik het goed begrijp is de www variant geen probleem, de niet-www variant dus wel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 16:26
Waarom gebruik je overal CNAME's voor en niet gewoon A records zoals het hoort? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het is wel makkelijk om zo een groep domeinen (van een klant ofzo) van server te verzuizen
20 cnames die wijzen naar dat ene a record. klik wijzig, klaar

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Blijkbaar werkt een MX record dat verwijst naar een CNAME record (zoals domein.nl naar dyndns zoals nu) niet. Dus je moet 'hard' je IP adres as A-record opgeven bij domein.nl. Voor www.domein.nl kun je wel een CNAME naar domein.nl gebruiken.

Je kunt ook de huidige setup handhaven en MX records voor mail.domein.nl aanmaken, maar dan zijn je e-mail adressen naam@mail.domein.nl. Waarschijnlijk niet wat je wil.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

jimmy87 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:19:
Waarom gebruik je overal CNAME's voor en niet gewoon A records zoals het hoort? :)
Hij is bang dat zijn IP adres kan veranderen en wijst daarom naar zijn dyndns.org domeinnaam. Voordeel is dat die zone- definitie in principe niet meer hoeft te veranderen.
rick77 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:29:
Blijkbaar werkt een MX record dat verwijst naar een CNAME record (zoals domein.nl naar dyndns zoals nu) niet. Dus je moet 'hard' je IP adres as A-record opgeven bij domein.nl. Voor www.domein.nl kun je wel een CNAME naar domein.nl gebruiken.
Alle MX- records in zijn domein wijzen naar een A- record.

Ik weet dit niet zeker, maar volgens mij is er géén eis dat dat A- record zich per sé in je eigen zone moet bevinden.

[Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 16-05-2011 13:33]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
jimmy87 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:19:
Deze manier vond ik ergens en het werkt tot nu toe prima, dus vandaar.
rick77 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:29:
Maar als ik mijn IP adres opgeef zit ik dus met het probleem dat ik elke keer als mijn IP adres verandert ook het A record weer moet veranderen. Bovendien lost dat mijn mail probleem toch niet op? Immers het lijkt mij dat als een A record naar een dyndns adres er voor zorgt dat ik geen mail krijg dan zal een A record naar een IP adres toch ook voor hetzelfde zorgen?
Je kunt ook de huidige setup handhaven en MX records voor mail.domein.nl aanmaken, maar dan zijn je e-mail adressen naam@mail.domein.nl. Waarschijnlijk niet wat je wil.
Dat wil ik niet inderdaad, e-mail is belangrijker dan website.
Jaap-Jan schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:32:
Hij is bang dat zijn IP adres kan veranderen en wijst daarom naar zijn dyndns.org domeinnaam. Voordeel is dat die zone- definitie in principe niet meer hoeft te veranderen.
Inderdaad, een dynamisch IP adres is verre van ideaal helaas. Met mijn ADSL provider had ik nog wel een vast IP adres, nu niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 15 mei 2011 @ 20:53:
Zolang ik cnames gebruik zoals mail.mijndomein.nl en spotweb.mijndomein.nl werkt alles prima. Echter ik wil m'n eigen website hosten waarvoor ik dus www.mijndomein.nl en mijndomein.nl wil gaan gebruiken, zodra ik die twee in stel ontvang ik geen mail meer.
www. kan zonder meer een CNAME zijn, je domeinnaam zelf niet, dat is het probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rick77

rick77

... get to the point!

Tsurany schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:37:
Maar als ik mijn IP adres opgeef zit ik dus met het probleem dat ik elke keer als mijn IP adres verandert ook het A record weer moet veranderen. Bovendien lost dat mijn mail probleem toch niet op? Immers het lijkt mij dat als een A record naar een dyndns adres er voor zorgt dat ik geen mail krijg dan zal een A record naar een IP adres toch ook voor hetzelfde zorgen?
Ik gebruik zelf ook dyndns en bij een domein wat ik gebruik voor Gmail heb ik het ook zo moeten instellen. Dus het domein dat een MX record heeft kan niet ook een CNAME record hebben (in jouw geval domein.nl). www.domein.nl is een ander subdomein, dus daar kun je wel een CNAME voor instellen. Vraag me niet waarom, meer weet ik er helaas ook niet van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is jammer, dan moet ik dus www.mijndomein.nl gebruiken voor mijn website. Dat kan opzich wel, maar als iemand dus geen www er voor zet zal het dus niet werken en zelf zet ik nooit ergens www voor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dan is dit een mooi moment om dat toch te gaan doen, of je gebruikt de domeinnaam zonder www., en als die niet werkt gebruik je www. totdat je het A-record hebt aangepast.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:48
Tsurany schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:05:
Het ziet er nu als volgt uit:
[afbeelding]
Mijndomein is dus mijn eigen domeinnaam en dyndns is dus mijn dyndns adres.
Via intodns krijg ik wel de melding dat er geen A record ingesteld is, echter als ik deze instel voor mijn dyndns krijg ik ook geen mail meer binnen (logisch volgens mij).
CNAME kan per definitie niet samen met andere records. Een CNAME is een alias record die verwijst naar een ander record. Je kunt dus op 1 hostname geen CNAME en een A-record of MX-record tegelijk zetten. Sommige DNS-panels zullen het wel toestaan, BIND zal het toestaan in zone-files, maar of het werkt en hoe is volledig afhankelijk van resolver, recursor en DNS server.

• rick77

rick77

... get to the point!

Ik kom er zojuist achter dat je via google apps je 'naked domain' domein.ext kunt laten doorverwijzen naar een ander subdomein, bijv. www.domein.ext.

code:
1
https://www.google.com/a/cpanel/domein.ext/DomainSettingsDomains

(domein.ext vervangen door je Google Apps domein)

[Voor 11% gewijzigd door rick77 op 08-06-2011 19:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee