Toon posts:

Kef IQ 10?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een stel compacte front-speakers om te gebruiken in een 2.1 opstelling.
Nu is mijn oog gevallen op de Kef IQ 10, zijn deze geschikt als front-speaker in combinatie met een subwoofer?

Oh jah, deze moeten dus voor muziek als film gaan dienen, in een niet al te grote woonkamer(24m² )

Iemand misschien ervaring hiermee in de genoemde opstelling of wellicht een andere optie in dezelfde prijs en kwaliteits-klasse?

Grtz.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:12

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ja dat zijn ze, maar of het bevalt moet je toch echt zelf beluisteren.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:43
Ik heb ze in gebruik als achterspeakers en het geluid dat er van af komt is prima. Je mist wel de allerlaagste
tonen.
Die subwoofer kan een oplossing bieden, koop wel een échte subwoofer.

[ Voor 3% gewijzigd door Rocketman op 15-05-2011 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als sub had ik de Yamaha YST-FSW150 in gedachte, vooral vanwege zijn compacte omvang...........ik heb zo'n vaag vermoeden dat je dat geen ''echte'' subwoofer gaat vinden? :P

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:51

koboy

Heb een idee voor een icon

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:19:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een stel compacte front-speakers om te gebruiken in een 2.1 opstelling.
Nu is mijn oog gevallen op de Kef IQ 10, zijn deze geschikt als front-speaker in combinatie met een subwoofer?

Oh jah, deze moeten dus voor muziek als film gaan dienen, in een niet al te grote woonkamer(24m² )

Iemand misschien ervaring hiermee in de genoemde opstelling of wellicht een andere optie in dezelfde prijs en kwaliteits-klasse?

Grtz.
Ten eerste: ga luisteren!!!
Ten tweede: pak de Paradigm Monitor Atom (kost 169 euro) er bij in de vergelijking. DIt kleine beestje heeft mij de afgelopen luistersessies zwaar verbaasd (vergeleken met een IQ100 net wat beter kwa ruimtelijkheid, geen idee hoe hij is tov de IQ10).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!