Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Al een tijd denk ik er over na om de Scythe Mugen 2 te kopen voor mijn All-Round PC.
Om het kort te houden: Ik wil graag de Mugen 2 in mijn Cooler Master Elite 335 kast stoppen op de ASRock 890GM Pro3 moederbord.
Ik weet in ieder geval dat het in mijn CM Elite 335 kast moet passen, alleen weet ik nog niet of de koeler op mijn moederbord past.
Hebben mensen ervaring met deze koeler op mATX borden?
Zoja, denken jullie dat deze past?
Ik heb al gekeken op Google en Google Afbeeldingen, maar het gaat uiteraard om millimeters, dus hoop ik dat iemand hier ervaring mee heeft.

Dit is mijn moederbord waar het over gaat.

Ik hoor graag van jullie, want ik wil hem het liefst nog vanavond bestellen.

Met vriendelijke groeten,

JPtjee

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 14:47
Het zou gewoon moeten kunnen,
ik heb geen ervaring met de Mugen maar als hij gewoon over een backplate voor AM3 beschikt zou het zonder problemen moeten gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Ja dat klopt, maar het gaat er alleen om dat de koeler nog al van een groot formaat is.
Daarom zal hij uiteraard de CPU overlappen, maar hoe ver zal het overlappen en zal ik dan nog wel geheugen kunnen plaatsen (etc.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
Ik heb eens wat voor je gegoogled,
En aldus dit topic zou het moeten gaan.
- I myself own a m-ATX board (see signature) with the Scythe Mugen 2 where the RAM slots are very close to the CPU socket. Still, I had no trouble installing the Mugen 2. Just put the RAM in first, as other says.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
ed800 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:33:
Ik heb eens wat voor je gegoogled,
En aldus dit topic zou het moeten gaan.

[...]
Deze was ik zelf ook al tegengekomen, en volgens hun zou het inderdaad moeten lukken.
Alleen gaat dat over dit moederbord:

Het lijkt wel alsof ze beide op elkaar lijken of zie ik dat verkeerd?

[Voor 11% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-05-2011 18:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 00:31

Fordox

00101010

opzich lijken ze wel op elkaar ja behalve de uitbreiding slots.
als je op dat bord een mugen kan gooien kan het op deze ook wel :)
het gaat er alleen om of je ruimte achterop de mobo hebt voor een backplate

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Volgens mij kan je die 4 schroeven losdraaien, en hou je dan een gat over.
Dan kan je volgens mij daarna de backplate erop schroeven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ed800
Ja, het moederbord moet uiteraard wel uit de kast zijn omdat te doen. (Of er moet in opening in je kast zitten).
Ik heb 2 weken terug ook voor het eerst een backplate verwisseld(Al mijn vorige koelers hadden er geen nodig) en het duurde nog geen minuut. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 404687

Past easy. Heb zelf ook zo'n soort mobo lijkt er veel op en heb er een Coolermaster V8 op zitten. Kan nog gewoon alle 4 de ram sloten gebruiken alleen de V8 paste niet in de 335 dus heb ik een CM Sniper gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oh dat is goed nieuws!
Alleen @JDonkers, als het goed is moet het passen toch?!
Als ik kijk bij de specs van de 335: "Lengte videokaart max. 310mm zonder HDD, 252mm met HDD. Max hoogte CPU-cooler 166mm." en de V8 heeft een hoogte van 161 mm?
De Mugen heeft een hoogte van 158 dus dat moet passen denk ik?

EDIT:
Oh en nog een vraag:
Ik heb op dit moment aan de beneden-voorkant een intakefan en aan de boven-achterkant een outetake fan.
Aan welke kant en In welke richting moet ik dan de fan van de Mugen 2 zetten?

[Voor 25% gewijzigd door JPtjeeNL op 15-05-2011 20:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:33
Ik zou de fan aan de "voorkant" van de Mugen (over je geheugenmodules) zetten zodat ie lucht blaast naar achteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

gewoon zorgen dat de lucht die van voor komt naar de achterkant van je kast word geblazen. zorg ook voor een outtake fan achterin de kast die al het lucht weg neemt, en meer, die het koelblok toeblaast.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Top, dan begrijp ik hoe hij moet, dus de lucht het blok in, dan kan die er aan de andere kant worden uitgetrokken door de outtake fan.
Ik hoop dat @Jdonkers nog vanavond reageert, want dan ga ik hem meteen bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

jup. hij past zeker wel op je moederboard dat is geen punt. bij geen enkele moederboard, anders zet je het blok andersom :) dat kan ook nog.
ik neem zelf niet die koeler omdat hij niet in mijn kast past. 16cm is erg hoog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Wat voor een kast heb jij dan Fordox?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

mijn kast is 17 cm diep. een techsolo tc-75. maar ik heb hem zo gemod dat er ook nog een fan in het zijpaneel zit (ong een cm dik), dus dat gaat niet passen tenzij ik 3 mm speling wil hebben (NOT)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oke, ja dat gaat dan moeilijk.
En de bestelling is een feit!
Ik laat dinsdag nog wel even van mij weten..
Bedankt allen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 10:18

Imprezzion

Civic EK3 Sedan & 307CC Tuned!

Heb zelf een ASUS M4A79T Deluxe ATX met een Elite 335 incl zelf gezaagd raam en al, past met groot gemak een mugen 2 in.

Qua airflow heb ik allemaal CM Sickleflow 120mm 2000rpm 70CFM fans en er zit voor beneden een intake, op de dvd achter de mesh voor boven zit een intake, outtake op de zijkant bij de GPU en een out achter.

Mugen heeft ook 2 in push pull waarvan de lucht dus van voor naar achter gaat.

~ 5800X3D @ 4530 ~ Arctic LF2 420 ~ MSI B550 Unify-X ~ 32GB Trident-Z Royal Elite @ 3800-14-14-14-28-42-240-1T ~ MSI RTX 4070Ti @ 3000/11000 ~ Fractal Torrent White ~ Seasonic Prime GX1000 ~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
@ Imprezzion,

Oké goed om te weten!
Alleen hoe kan jij een fan achter de mesh krijgen?
En hoe krijg jij een fan op de zijkant bij de GPU?
Ik heb nog één fan over, dus die zou ik op één van die punten kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

En hoe krijg jij een fan op de zijkant bij de GPU?
dat is niet zo moeilijk. er zijn 2 mogelijkheden: je maakt hem vast aan het zijpaneel, of je hangt hem op ergens aan de kast.
er zijn vast nog wel meerdere mogelijkheden maar deze liggen het meest voor de hand. maar om een fan goed te laten werken op die plek moet je daar ook een gat voor maken in de zijkant van de kast waar de lucht uit geblazen kan worden/ingezogen kan worden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zit je er dan niet mee dat er stof word ingezogen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

over het algemeen is stof niet zo erg. is een keer eens in de paar maand uitblazen met een compressor, je hebt er niet echt last van. daarnaast kun je ook stoffilters aanschaffen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Oke bedankt.
Ik krijg morgen de Mugen 2 binnen, ik zal laten weten hoe het afloopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
De Mugen 2 past makkelijk!
Bedankt allen voor de hulp!

Heb even afgewacht met het plaatsen van dit berichtje, omdat er misschien nog fouten konden ontstaan.
Topic mag dicht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-06 16:11

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Topics blijven open, tenzij ze tegen de richtlijnen van het forum zijn (zie Het algemeen beleid #topicopslot )
Anyway, ik ga ook een Mugen 2 halen, en mijn RAM stickjes hebben koelelementen erbovenop

Denk je dat dit een probleem gaat geven?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 05:42

faust2016

You yes have my shirt

Ja :p.
Of je moet die heatsinks eraf kunnen halen, of je kan aan de kant van het geheugen geen fan plaatsen.

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:33
Ja, tenzij je de fan van de Mugen aan de andere kant zet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee