Toon posts:

Wit beeld, pc loopt vast bij spelen games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 405768

Topicstarter
Steeds vaker krijg ik last bij het spelen van games dat mijn beeld na een tijdje wit (geel gespikkeld) word en mijn pc vast loopt. De games die ik veel speelde had ik nooit last van, dus afgelopen jaar hier niks aan gedaan. Echter beginnen die games nu ook (COD en WOW).

Het gaat hier om een XFX HD 4870 512 MB. Eerst dacht ik dat het aan de koeling lag, maar ook met open kast werkt het, en doet hij het soms al bij 60 graden, en soms ook met 100. Dus dat lijkt mij het probleem niet. Dit weekend bij een computerzaak geweest, die dacht dat het aan de voeding lag, Dus nieuwe, en goeie voeding mee gekregen, en hij doet het nog steeds.

Computer heb ik onlangs stofvrij gemaakt, waar er een hand vol uit de koeling van de videokaart kwam, maar dat lost ook niks op.

Nieuwste drivers geinstalleerd, hielp ook niks...

Dus het probleem is niet:
  • De koeling
  • De voeding
  • De drivers
  • Stof op de kaart
De kaart deed het al vrij snel na aankoop, echter steeds vaker en vaker, nu zelfs meerdere keren per dag, en alleen tijdens het gamen.

Iemand enig idee wat het probleem is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
en soms ook met 100
100c is echt veel te veel voor een GPU om constant op te zitten.. Dus je koeling zou het probleem wel eens kunnen zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
D4NG3R schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:46:
[...]

100c is echt veel te veel voor een GPU om constant op te zitten.. Dus je koeling zou het probleem wel eens kunnen zijn.
Voor een HD 4870 schijnt dat nog niet zo veel te zijn en te kunnen. Echter bij het spelen van WOW kom ik max op 70 graden en dan doet hij het nog. Vanmiddag was hij max 70, en toen hij uitviel was hij 60 graden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:45

Creesch

bla bla!

Is het niet gewoon een deffect van de videokaart? Heb het ook wel eens gehad dat het niet constant voorkwam en alleen maar in bepaalde games afhankelijk van wat er gebruikt werd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 21:17
Het is of oververhitting of een foutieve bios op de kaart (Mischien dat het laatste stapje naar volledige clocks te hoog zit zit)

Ik zou zeggen als je nog garantie hebt rma (betwijfel ik want 4870 is al jaartje of 3 nu)
Heb je in de windows event log gekeken?

Ik raad aan:

De bios flashen met een goede versie zie techpowerups database
http://www.techpowerup.co...70&interface=&memSize=512 (allemaal proberen je krijgt een medling als het niet de juiste bios is maar ik zou met de bovenste 2 beginnen omdat die lagere clocks hebben)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
maarten12100 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:36:
Het is of oververhitting of een foutieve bios op de kaart (Mischien dat het laatste stapje naar volledige clocks te hoog zit zit)

Ik zou zeggen als je nog garantie hebt rma (betwijfel ik want 4870 is al jaartje of 3 nu)
Heb je in de windows event log gekeken?

Ik raad aan:

De bios flashen met een goede versie zie techpowerups database
http://www.techpowerup.co...70&interface=&memSize=512 (allemaal proberen je krijgt een medling als het niet de juiste bios is maar ik zou met de bovenste 2 beginnen omdat die lagere clocks hebben)
In windows event logs komt niks te staan.
Ik denk dat het gewoon een defect in de kaart oid. Heb zelf denk ik geen gerantie meer, en wil de kaart ook niet lang missen.

Bios kan ik naar kijken, dan zie ik wel of het werkt of niet, anders een nieuwe kaart kopen.

Wat zijn op dit moment goeie kaarten tegen een lage prijs? Dus beter dan deze, maar 100 a 150 euro...?
Liefst een met een goeie, en stille koeler...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-03 21:17
Anoniem: 405768 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 19:25:
[...]

In windows event logs komt niks te staan.
Ik denk dat het gewoon een defect in de kaart oid. Heb zelf denk ik geen gerantie meer, en wil de kaart ook niet lang missen.

Bios kan ik naar kijken, dan zie ik wel of het werkt of niet, anders een nieuwe kaart kopen.

Wat zijn op dit moment goeie kaarten tegen een lage prijs? Dus beter dan deze, maar 100 a 150 euro...?
Liefst een met een goeie, en stille koeler...
Licht er erg aan waar je voorkeuren liggen heb zelf heb ik een evga 570gtx sc (in de vorige nvidia generaties bakken met teleursteling gehad 8800gtx doorgebrand 9800gt ook doorgebrand (en gereflowd) 295gtx is er spontaan mee opgehouden)
Maar de nieuwe generatie lijkt betrouwbaar.

Ik denk dat prijs/prestatie/consumptie je het beste een 6850/6870 zou kunnen nemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 12:19

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Ik ben geen fan van ATI kaarten, te veel problemen die je bij nvidia gewoon niet tegen komt.

GeForce 4500 > Geforce 6200 XFX > Geforce 8600 GTS > Geforce gt320 > geforce GTX460

voor dezelfde prijs kan je nu een GTX460 halen. die gaat nog goed mee.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 14:25
Pykow schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:55:
Ik ben geen fan van ATI kaarten, te veel problemen die je bij nvidia gewoon niet tegen komt.

GeForce 4500 > Geforce 6200 XFX > Geforce 8600 GTS > Geforce gt320 > geforce GTX460

Grappig, bij mij is het juist anderzom, ik heb altijd alleen nog maar problemen gehad met Nvidia kaarten en 0 met ATI/AMD kaarten, heb hier zelfs nog een 9800 PRO uit 2003 en die draait nog steeds.

Verder lijkt mij een constante temperatuur van 70+ graden ook niet erg gezond voor de videokaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga zo weer naar de computerzaak, even checken wat zij nog als oorzaak kunnen aanwijzen, en mij als kaart aanraden...

Zelf heb ik een aantal reviews gelezen, en heb mijn keuze gemaakt voor de Sapphire Radeon HD 6850 1GB GDDR5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb de videokaart in huis, echter vind mijn moederbord de videokaart niet.
Er is ingesteld dat er eerst naar PCI-E gekeken, word echter start de pc op met de on-board kaart.

Als ik in windows met SIW kijk is hij wel te vinden, maar probeer ik het bijvoorbeeld met windows apparaatbeheer die vind weer niks. Mijn andere kaart, de HD 4870 word wel gevonden, maar de HD 6850 dus niet.

Wat kan hier het probleem van zijn? Werkt deze niet goed samen met mijn moederbord / bios ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Pykow schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 09:55:

Zullen we beginnen over de GeForce 8xxx, 9xxx en 2xx serie?.. Dat zijn "Problemen die je niet bij AMD/ATI ziet"..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee