Toon posts:

Hoeveel Data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag toevallig dat vuurwerk z'n prijzen voor het dataverkeer iets omlaag had gedaan en nou vroeg ik me af, mede door het bestaan van een datastats site van vuurwerk, hoeveel data tweakers.net en het forum e.d per maand genereert???

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zal nu inmiddels wel boven de 1TB/maand zitten. Preciese cijfers zijn er geloof ik niet.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Holy shit, 1TB/maand??? Wat zou dat ongesponsert en met dezelfde bandbreedte moeten kosten??

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik dacht dat 'we' in januari de 1 TB net niet gehaald hadden, dus ik denk dat er nu aardig tegen de 40 gig data per dag rondgepompt wordt.

En ik denk dat het niet goed is om na te gaan denken hoeveel dat zou kosten :P.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De webservers serveren ongeveer 13,5GB traffic per dag (volgens de Apache stats). De werkelijke hoeveelheid traffic moet veel hoger liggen. Toen we nog bij Rackspace zaten werd door het Rackspace traffic monitoring gevalletje een veel hogere downstream traffic gerapporteerd dan door Apache. Upstream traffic bleek toen zeker 40% van de totale traffic uit te maken. Dus dan zou je al op minimaal 700GB per maand uitkomen.

Verwijderd

Topicstarter
dus 700GB maal 10,- per GB extra dataverkeer plus het abonnenment grofweg zo'n 10000,- per maand aan datakosten dus.Leuke sponsor hoor.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 13:42
Als ik het effe goed uitreken is het een stream van 2 MBit, en dat is maar iets van 2.000,= per maand. Komen dan de kosten van een 42U 19" rack bij (laten we het ruim nemen en op 1.000 zetten) dan kom je zo rond de 3.000/maand uit voor plaatsing, facaliteiten en verbinding. Vuurwerk kost het natuurlijk minder.

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Topicstarter
Pluspakket is 435,-/maand met 16GB aan dataverkeer. Elke GB extra kost dan 10,-
Das dus grofweg 7000,-

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:32

Tim Schuhmacher

abasios

Op zondag 18 maart 2001 13:42 schreef Charliee het volgende:
dus 700GB maal 10,- per GB extra dataverkeer plus het abonnenment grofweg zo'n 10000,- per maand aan datakosten dus.Leuke sponsor hoor.
Wat dutchman ook al zegt, dit zijn natuurlijk niet de kosten voor Vuurwerk zelf - die liggen veel lager. des al niet te min (hmm schrijf je dat zo?) mooi dat het gesponsort wordt.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:10

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Op zondag 18 maart 2001 13:42 schreef Charliee het volgende:
hey.. het is een sponsor, t.net betaald dus waarschijnlijk weinig tot niets :D

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Dit is een pure NL site. Grote kans dus dat bijna alles via peering op AMS-IX uitgewisseld wordt. Da's redelijk goedkoop.
M.u.v. van UUNET dus.

Vraag maar eens aan Vuurwerk of ze ook een MP3 of SEX site willen sponsoren :)
Pagina: 1