Ik zag toevallig dat vuurwerk z'n prijzen voor het dataverkeer iets omlaag had gedaan en nou vroeg ik me af, mede door het bestaan van een datastats site van vuurwerk, hoeveel data tweakers.net en het forum e.d per maand genereert???
Zal nu inmiddels wel boven de 1TB/maand zitten. Preciese cijfers zijn er geloof ik niet.
Professioneel Hyves-weigeraar
Ik dacht dat 'we' in januari de 1 TB net niet gehaald hadden, dus ik denk dat er nu aardig tegen de 40 gig data per dag rondgepompt wordt.
En ik denk dat het niet goed is om na te gaan denken hoeveel dat zou kosten
.
En ik denk dat het niet goed is om na te gaan denken hoeveel dat zou kosten
De webservers serveren ongeveer 13,5GB traffic per dag (volgens de Apache stats). De werkelijke hoeveelheid traffic moet veel hoger liggen. Toen we nog bij Rackspace zaten werd door het Rackspace traffic monitoring gevalletje een veel hogere downstream traffic gerapporteerd dan door Apache. Upstream traffic bleek toen zeker 40% van de totale traffic uit te maken. Dus dan zou je al op minimaal 700GB per maand uitkomen.
dus 700GB maal 10,- per GB extra dataverkeer plus het abonnenment grofweg zo'n 10000,- per maand aan datakosten dus.Leuke sponsor hoor.
Als ik het effe goed uitreken is het een stream van 2 MBit, en dat is maar iets van 2.000,= per maand. Komen dan de kosten van een 42U 19" rack bij (laten we het ruim nemen en op 1.000 zetten) dan kom je zo rond de 3.000/maand uit voor plaatsing, facaliteiten en verbinding. Vuurwerk kost het natuurlijk minder.
We spend our years as a tale that is told
Pluspakket is 435,-/maand met 16GB aan dataverkeer. Elke GB extra kost dan 10,-
Das dus grofweg 7000,-
Das dus grofweg 7000,-
Wat dutchman ook al zegt, dit zijn natuurlijk niet de kosten voor Vuurwerk zelf - die liggen veel lager. des al niet te min (hmm schrijf je dat zo?) mooi dat het gesponsort wordt.Op zondag 18 maart 2001 13:42 schreef Charliee het volgende:
dus 700GB maal 10,- per GB extra dataverkeer plus het abonnenment grofweg zo'n 10000,- per maand aan datakosten dus.Leuke sponsor hoor.
hey.. het is een sponsor, t.net betaald dus waarschijnlijk weinig tot nietsOp zondag 18 maart 2001 13:42 schreef Charliee het volgende:
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Pagina: 1