Toon posts:

Te hoge reso bij installatie Ubuntu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-04-2018
Ik heb hier op USB Ubuntu geflashed. Bij het opstartscherm herkent het de USB en kan ik kiezen tussen installeren, demo en nog iets.

Ik ben dit momenteel op mijn xp aan't proberen, kwestie van wat te oefenen.
Ubuntu laden vanaf de USB EN installeren vanaf de USB heeft hetzelfde effect op de resolutie.

Als ik mijn USB insteek laadt hij de data op mijn stick en dan kom ik een een verouderd scherm terecht waar ik kan kiezen om ubuntu te starten van USB of Ubuntu te installeren vanaf de USB.

Allebei de opties al geprobeerd en allebei hetzelfde resultaat. Eerst krijg je zo een paar witte letters op een zwarte achtergrond en hij alles aan't laden is en kort daarna is mijn resolutie fucked up. Ik kan Ubuntu zien laden, ik zelf het het achtergrondscherm zien van Ubuntu (dat paarse), maar alles is wazig (typisch voor een te hoge resolutie).

Mijn oude desktop heeft een standaard resolutie van 800x600, maar dat mag normaal geen probleem zijn...
Wat ik wel ontdekt heb is dat Ubuntu 10.04 512 MB RAM vraagt, als je het gaat installeren en 256 MB RAM als je het vanaf de USB laadt.
Daar ligt het probleem ook niet, aangezien mijn PC 256 MB RAM heeft en dus via de USB starten zou geen probleem moeten zijn.

Mijn USB is ook groot genoeg, minste 685 MB ofzo en ik heb 1GB...

De google resultaten leveren ook niets op, aangezien ze zeggen om je resolutie te wijzigen in de Terminal, maar ik kan Ubuntu niet eens installeren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:27
de meeste oude pc's vinden het niet echt fijn om te booten vanaf usb, misschien kan het daar aan liggen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
Ik weet niet, vind ik wat raar dan. Ik heb wel PLoP Boot Manager moeten installeren op een CD, zodat mijn "BIOS" de USB kan lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 13:09

ThomVis

Detected rambling:

Misschien de alternative versie downloaden een optie? Deze heeft een text based installer.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
ja, ok, maar zelfs de Live USB werkt niet. Daar heb ik ook een verneukte resolutie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-04 11:18
Je kunt wellicht de resolutie forceren door de opstartregel aan te passen.
Zelf ben ik geen held met die dingen, maar Google is your best friend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld
Hier staan een paar dingen om aan te passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:41

mace

Sapere Aude

Je kan bij het booten de bootregel aanpassen en dan zet je er vga=789 achter.
sjaakwortel schreef op zondag 15 mei 2011 @ 16:08:
de meeste oude pc's vinden het niet echt fijn om te booten vanaf usb, misschien kan het daar aan liggen ?
Wat zou dat in vredesnaam met de resolutie te maken hebben?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
Het probleem is vanaf dat ik het BIOS-actige scherm mijn keuze heb gemaakt tussen INstall of Boot Ubuntu from USB. Dat mijn schermresolutie totaal verneukt is.

Ik zie dus geen paarse schermen, kies taal, enzo
Allez ik zie wel het paarse scherm, maar ik weet niet of het al volledig geladen is of niet, want het beeld flashed, beweegt, etc

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 00:54
Met de F6 ofzo kan je andere bootopties opgegeven zie hier : https://help.ubuntu.com/community/BootParameters

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
Ok, zo"n scherm krijg ik ongeveer dus dan zal de oplossing zijn.
Al is het beeld dat ik krijg, heel erg verouderd. Echt zo'n soort BIOS scherm, maar wel met het logo van Ubuntu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Welke versie van Ubuntu probeer je te gebruiken?
Je zou eens een andere versie kunnen proberen, dat kan verschil maken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
11.04

ik ga eerst eens die oplossing die hier staan proberen en daarna een oudere versie proberen. Als dat nog niet lukt, smijt ik er alsnog tegen mijn goesting Fedora op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kefkef
Fedora 14 heeft net hetzelfde probleem. Ik kreeg een blauw scherm met logo van Fedora, alles gaat goed, hj laadt even en dan is mijn resolutie weer fucked up.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 23:37
Wat voor "oude desktop" gebruik je precies? post even de hardware specs. Vooral de videokaart is in dit geval interessant. Vermeld ook even welke monitor je gebruikt en met wat voor kabel (Vga/dvi/hdmi/displayport) deze is aangesloten. "Wazig" beeld duid vaak op een brakke/slechte vga kabel, slechte DAC op de videokaart, of een CRT monitor die aan het overlijden is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 08:58
@ hierboven, + En probeer ook de alternate versie...

[Voor 16% gewijzigd door MoiZie op 17-05-2011 20:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
Indien je het niet aan het werken krijgt, zou je puppy linux kunnen proberen.
Puppy heeft ook een versie voor oudere hardware.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee