Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 16:07
Ik heb al tijden een 2 TB harde schijf (WD studio edition II) die ik gebruik voor film opslag. Eerst was die op me iMac aangesloten en toen werkte het bestandssysteem waarmee hij geleverd was, namelijk HFS+, prima, omdat Windows de harde schijf niet zonder Mac Drive herkende heb ik de harde schijf geformatteerd naar NTFS. Dit bleek niet de helpen en toen kwam ik erachter dat er ook nog verschillende partitiestructuren waren, namelijk GPT en MBR. Aangezien me hele harde schijf alweer vol stond heb ik de partitiestructuur niet veranderd naar MBR (GPT herkende Windows niet).

Nu wou ik hem op mijn Philips tv gebruiken, maar de tv herkende de harde schijf ook niet met de GPT structuur. Dus heb ik mijn films opgeofferd en heb ik de GPT structuur geconverteerd naar MBR. Dit verliep soepel en de harde schijf werd daarna gewoon herkend door Windows. Op de tv werkte die ook prima.

Dus ik had de harde schijf met USB 2 aan de tv hangen en met esata aan mijn pc. Op de pc werd die gezien, op de tv niet. Dus trok ik de esata er even uit en herstartte de harde schijf. Nu herkende de tv hem wel, alleen de pc zag hem niet, opzich wel logisch dat niet 2 apparaten de harde schijf tegelijk kunnen benaderen. Maar nu ik probeer de harde schijf met esata aan de pc te leggen en geen usb 2.0 in de tv te doen, wordt die niet herkent. Ik heb hem al talloze keren opnieuw opgestart.

Ook is de harde schijf compleet verdwenen bij 'computer beheer --> Opslag --> schijfbeheer' waar die voorheen gewoon te zien was. Als ik hem via usb 2 aan de pc of tv hangt wordt die gelijk herkend, maar ik wil hem niet met usb 2.0 aan de pc omdat de bestandsoverdracht veeltste laag is. Firewire 800 is geen optie omdat ik dat niet in me moederbord heb zitten en er geen controller voor heb.

Hoe fix ik dit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 16:07
Niemand een idee?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee