Toon posts:

Gamemuziek bij een gratis spel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-01 15:49
Hallo Allemaal,

Ik ben samen met een vriend begonnen aan het ontwikkelen van een eigen spel. Het begin daarvan hebben we al in elkaar zitten en daarom komen we nu ook bij het punt dat we langzaam audio aan het spel willen gaan toevoegen.

Het concept van het spel is dat het een oorlogsspel is. Voornamelijk is dit gebaseerd op de multiplayer die erbij komt, maar voordat de multiplayer gespeeld kan worden zal eerst een trainingstraject moeten worden afgerond. Mogelijk komen in de toekomst meer van dit soort trainingen erbij voor speciale rangen en mogelijkheden in het spel zoals medic, sniper, chauffeur, etc.

Het spel zit niet specifiek in een bepaalde tijdsperiode, dus het is niet dat alles supermodern is, maar het zal wat zweven tussen de 2e wereldoorlog en het heden. Daarnaast ben je eigelijk nooit aan het spelen met een groot leger, maar maak je voornamelijk deel uit van een speciale eenheid. Dat kan varieeren van een Jungle missie, tot een frontale aanval tot het bewaken van een schip om maar iets te noemen.

Het spel zal verder gratis beschikbaar worden gesteld, maar wel met een closed source. Het zal straks cross platform beschikbaar zijn voor zowel de Mac als voor Windows. Heel misschien komt er ook nog een online gedeelte bij zodat je het spel vanaf een site kunt spelen met beperkte graphics mogelijkheden op basis van een eigen extensie/add-on voor de webbrowser.

Wat ik nu aan het zoeken ben zijn gratis thema muziekjes dat we b.v. als achtergrond bij het menu kunnen gebruiken. Maar ook geluidseffecten van b.v. water of een jungle (vogels, krekels, wind door de bladeren, etc.). Ook geluiden van het schieten en van het lopen over een ondergrond zoek ik nog.

Aangezien het een gratis spel wordt en we nog niet weten of het echt aan zal gaan slaan willen we graag kijken of we dergelijke geluiden ergens legaal vandaan kunnen halen. Uiteraard kan als het nodig is een vermelding worden geplaatst in het spel van wie de muziek etc. is in een Credits overzicht en/of aftiteling van het spel.

Kent iemand een site waar we dit gratis en legaal vandaan kunnen halen? Met Google vindt ik wel vanalles, maar of het zijn betaalde en dure sites of het is uit het genre trance/hiphop wat voor een dergelijk spel niet erg bruikbaar is.

Overigens zie ik wel in wat demo game projecten voor Unity geluiden en effecten staan, maar ik weet niet of ik deze mag gebruiken om die in mijn eigen spel te plaatsen. Daar staat namelijk al erg veel bruikbaars bij.

Alvast bedankt!

To Apple or not to Apple? That's the banana!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 21:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

De voorwaarden voor de Unity dingen staan op de site, dacht vrij bruikbaar maar misschien alleen in Unity ontwikkelde games.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac-er
mr.paaJ schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:23:
De voorwaarden voor de Unity dingen staan op de site, dacht vrij bruikbaar maar misschien alleen in Unity ontwikkelde games.
Dat kan ik juist nergens vinden, als ik op b.v. de pagina: http://unity3d.com/suppor...projects/3rdpersonshooter kijk dan zie ik wel de volgende tekst staan:
About

This is the project file for the 3rd Person Shooter demo. It is a small but complete game which uses a range of animation techniques.

Please feel free to use the code and artwork for your own Unity productions.
Maar daar staat dus helaas niks over het geluid bij. Als er overigens Unity moet worden gebruikt daarvoor is het geen probleem omdat ik zelf ook bezig ben met Unity voor dit spel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 21:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Zou geluid niet onder artwork vallen? Misschien even mailen.

[Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 15-05-2011 16:42]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mac-er
Ik heb de vraag eens bij Unity gesteld, maar los daarvan, weet iemand nog dergelijke sites waar je gratis geluidseffecten en thema muziek af kunt halen voor in je spel te mogen gebruiken? (eventueel met vermelding van auteur)

Want uiteraard als ik die effecten van Unity zou mogen gebruiken ben ik nog niet compleet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:59
Hier google is your best friend
google gwn license free of royaltee free music en je vind het zo.

Hier
http://incompetech.com/m/c/royalty-free/

Edit
Je kunt zelf ook wat in elkaar klooien met programma's zoals fl studio.
Hier een voorbeeld YouTube: Encryped - project
En er zijn vele tutorials over dit programmatje

[Voor 44% gewijzigd door encryped op 15-05-2011 19:09]

• mac-er
Even terugkomend op dit topic, mijn game begint nu wat verder te vorderen, en ondertussen heb ik nog een goede site gevonden voor wat geluidseffecten (jungle/auto/vogels/etc.)

Dit is: http://www.freesound.org/

Maar nu heb ik wel een vraag over de licentie die hierbij zit, dit is de Creative Commons Sampling Plus 1.0 License.

Op dit moment zijn we omdat het maar een klein project is dat we vooral voor de fun willen doen van plan om alles gratis uit te brengen. Nu kan deze licentie dus gewoon gebruikt worden zonder problemen.

Maar waar ik nu een beetje mee in mijn maag zit is wat ze nu precies onder de term "commercieel" verstaan. Nu is dat sowieso nog niet van toepassing, maar we willen graag wel al even wat vooruit kijken.

Ik zit nu eigelijk met de volgende specifieke vragen (heb al gegoogled, maar ik kan niet echt een antwoord vinden op mijn vraag, alleen maar uitleg van de licentie).
  • Mogen er advertenties in het spel zijn geplaatst?
  • Mogen er advertenties op de spel website worden geplaatst?
  • Mogen we geld vragen voor het spel, en zo ja, wat zijn daar de voorwaarden aan? Dit dus met het oog op de muziek die er in zit.
Die vragen zijn nu natuurlijk nog niet van toepassing, maar we willen straks niet tegen het probleem aanlopen dat als het gaat groeien en we er advertenties / geld voor zouden gaan vragen of we dan niet tegen een hoop problemen en regelingen aan lopen. Kortom, liever voorkomen dan genezen.

Anoniem: 328247

Je zou eens contact kunnen opnemen met Mr. Arnoud Engelfriet. Die weet van dit soort juridische zaken meer af.

http://www.arnoud.engelfriet.net/

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:15

Sponge

Serious Game Developer

Een leuke site met zelfs ook erg leuke muziek is:

http://www.jamendo.com/en/

Bij elke track/album staat wat voor licentie erbij hoort. Sowieso kom je er best wel leuke tracks tegen die ook gewoon leuk zijn voor op je favoriete muziek speler :).

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

Ik ben componist en maak naast mijn werk ook veel gratis muziek voor promotie.
Voor een musical waar ik mee bezig ben, ben ik ook met orkest muziek bezig.
Als je wilt mag je me een PM sturen en dan ben ik wel bereid om een stukje oorlogsmuziek in elkaar te zetten. Als jullie het dan goed bij de game vinden passen dan kunnen we misschien samenwerken.
Een deel van mijn gratis muziek vind je op www.soundcloud.com/matthijsbos en een deel op YouTube: ‪Kanaal van MrKain134‬‏

Ik hoor het wel. Extra promotie is altijd meegenomen en ik zou graag eens proberen om achtergrond muziek voor een game te componeren en producen.

weer helemaal terug

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee