Toon posts:

Upgraden van videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 406541

Topicstarter
Ik heb een dell studie 540 zelf geconfigureerde desktop PC.

Met deze specs:

Inter core 2 quad CPU Q9400 2,66ghz
6gb RAM DDR2

Ik denk dat dit voorlopig nog wel redelijk goed werkt.

Alleen had ik vanwege mijn budget een niet al te goede videokaart gekozen. Helaas merk ik na een jaar wel dat het niet zo slim was. Mijn videokaart nu is een GeForce GTS 240 1 GB. Ik zou dan ook willen upgraden naar een Radeon HD6850.

Zou dit kunnen? Ik zou het namelijk willen bestellen bij MyCom, maar kan het niet zelf erin zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als je de kaart er zelf niet in kunt zetten (Waarom zou je dat niet kunnen?) dan moet je niet via het internet een videokaart kopen maar gewoon bij een winkel langsgaan en vragen of ze 'm kunnen installeren. Zo ja, koop de kaart daar, zo nee, zoek een andere winkel.

Let er op dat je voeding sterk genoeg is. Bedrijven zoals Dell willen de voeding nogal vaak afstemmen op de bedoelde inhoud van de kast waardoor er weinig ruimte is voor upgraden. Overigens moet je voeding ook een 6pins of 8pins PCI-e kabel hebben om op de kaart aan te sluiten.

[Voor 9% gewijzigd door NitroX infinity op 15-05-2011 14:34]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Erin zetten is losklikken, nieuwe er in en 2 voedings kabels er in

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

toch zou ik bij dit soort dingen het wel doen door iemand die er verstand van heeft, worst case scenario: PCI-E 16x slot kapot + kapotte GPU.

Heb je geen maten die dit kunnen doen? Dan kun je meekijken en het de volgende keer zelf doen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:23
de meeste lokale pc boeren kunnen dit wel voor je doen, alleen betaal je dat waarschijnlijk meer voor de graka

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Mijn huidige videokaart heeft een 6-pins voedingsconnector

En ik ben nogal een noob wat betreft computers. En mijn vrienden zijn er nog belabberder aan toe als ik. :)

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 406541 op 15-05-2011 14:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 344302

Een videokaart kun je er toch wel zelf inzetten? Dat vind ik zelf het makkelijkste bij het in elkaar zetten van een pc. Wat voor voeding zit er in de pc?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Controleer eerst wat voor voeding er in je Del zit. Waarschijnlijk is die niet berekend op de upgrade die jij voor ogen hebt, een Radeon 6850 zal onder belasting een stuk meer vragen dan de GeForce GTS 240. Je systeem zal dan onstabiel worden na de upgrade.

Maak je kast open en kijk wat er op je voeding staat. Als je het geleverde vermogen niet kunt vinden ga dan op zoek naar een modelnummer. Daar valt vaak nog wel een wattage bij op te maken of bij te zoeken.
Controleer tevens of je huidige voeding een normale ATX voeding is of iets speciaals van Dell. Schiet eventueel een paar foto's en plaats die hier als je er niet uit komt.
Neem dan ten minste een foto van de schroefpunten van de voeding, de sticker met gegevens van de voeding en een foto van de grote 20/24-pins connector welke naar het moederbord gaat en eventuele andere stekkers die naar het moederbord lopen.
De rest van de stekkers, zoals die in harddisks, zijn universeel en hoef je niet mee te nemen.

Ga dan pas over tot de volgende stap, namelijk het aanschaffen van een nieuwe kaart en eventueel dus een vervangende voeding.
Het upgraden van je videokaart is verder helemaal niet moeilijk. Oude kaart er uit, nieuwe kaart in hetzelfde slot, past maar op een manier er in en die schuif je er zo in. Vervolgens die 6-pins stekker er in en je bent qua hardware klaar.
Lastige is Windows, als je dat gebruikt (neem even aan van wel). Want die wil nog wel eens pissig worden bij een upgrade of drivers die niet goed verwijderd zijn kunnen de boel nog wel eens lastig maken. Dat laatste met name bij een switch van fabrikant van de GPU, zoals je van plan bent.

[Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 15-05-2011 14:51]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Hoogstwaarschijnlijk is mijn voeding van mijn computer te weinig voor een upgrade. Maar ik heb al een vervanging geregeld. Namelijk een cooler master r 520w van mijn neefje :p

Specs van de voeding
3.Two 6 pin / one 8 pin PCI-e connectors offer great future upgradeability
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee