Toon posts:

Voeding kapot?! .... :S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Mijn Axpertec 1000w voeding is kapot, hij doet in elk geval niets meer.
Zo van de 1 op andere dag. Aan de voeding is niets te zien of ruiken (ik heb hem opengemaakt omdat mijn mailtjes aan axp niet aankomen). Het ziet er allemaal gewoon prima uit.

Mijn vragen aan jullie:

Hebben jullie een idee wat er kapot zou kunnen zijn?
Heeft iemand een AXP voeding of weet deze hoe ik in contact met ze kan komen?

review van mij over de voeding, waarin ook link naar Axpertec staat (onderin).

productreview: AXP Supernova 800W review door Powrskin

alvast _/-\o_ _/-\o_

Nukezone FTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Wat heb je getest zodat je kan concluderen dat de voeding kapot is? Misschien ligt het wel ergens anders, zonder de juiste info kunnen we slechts gissen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:13
Zit de stekker er goed in?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
KeDeShCh schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:29:
Wat heb je getest zodat je kan concluderen dat de voeding kapot is? Misschien ligt het wel ergens anders, zonder de juiste info kunnen we slechts gissen.
Voeding getest met verschillende stekkers en stopcontacten op een prima functionerende pc (gebruik ik nu).
moederbord lampje gaat niet aan, knopje op de achterkant vd voeding doet ook niets.

Hij lijkt gewoon dood te zijn zonder aanwijsbare reden.
Nogmaals in de voeding is werkelijk niets abnormaals te zien of ruiken.

PS voeding heeft eerder dezelfde pc ook gevoed,

Nukezone FTW

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-04 17:29

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

heb je hem ook zonder pc proberen te starten?

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 21:55
De fan draait ook niet meer?

Meet anders even al de stroomcontacten door met een spanningsmeter en controleer deze me een overzicht wat je via google kunt vinden. Om de voeding aan te zetten kun een kabeltje van pin 14 (van molex 20/24) naar een ground laten lopen.

Als je voeding niet eens aangaat via de verbinding pin 14 naar ground, dan zal hij wel echt overleden zijn.

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NickPen
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-06-2016
Ik weet niet hoe het is met de voedingen van tegenwoordig, maar moet je die niet een beetje belasten voordat je die aanzet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• il1umina
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee, dat is tegenwoordig niet meer nodig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:31
NickPen schreef op zondag 15 mei 2011 @ 18:22:
Ik weet niet hoe het is met de voedingen van tegenwoordig, maar moet je die niet een beetje belasten voordat je die aanzet?
Nee.

Je kan de voeding starten door op de 24 pin connector de groene aansluiting met de zwarte aansluiting ernaast te verbinden, bijv met een paperclip. Zorg er wel voor dat de schakelaar UIT staat als je de paperclip erin doet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TenTimes
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 21:55
D4NG3R schreef op maandag 16 mei 2011 @ 01:17:

Je kan de voeding starten door op de 24 pin connector de groene aansluiting met de zwarte aansluiting ernaast te verbinden, bijv met een paperclip. Zorg er wel voor dat de schakelaar UIT staat als je de paperclip erin doet.
De groene pin is pin 14 bij Molex 20 en pin 16 bij Molex 24.

Zorg ook dat je de schakelaar weer op UIT staat als je de paperclip er uit haalt ;)

Ik zou trouwens een draadje gebruiken met isolatie, iets minder gevaarlijk.

[Voor 6% gewijzigd door TenTimes op 16-05-2011 11:38]

Do Android phones dream of electric iSheep? - D3 Hero: http://eu.battle.net/d3/en/profile/TenTimes-2313/hero/1848749

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee