Toon posts:

UBUNTU 11.04 - Transmission / torrent client lopen vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Beste Medetweakers,

Hoe kan het sinds dat ik Ubuntu 11.04 heb geinstaleed zowel op mijn PC als laptop dat elke torrent client vast loopt of niets binnen haalt (bij jhet laatste wel peers en seeders heeft)? Is er een bekende bug die ik met mijn google-kunsten niet gevonden krijg? Een aanpassing of stuk beveiliging wat ik vergeet????

Graag hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 18:45
Start transmission eens op via de terminal dan kun je daar zien waarom hij vast loopt, zonder logging of foutmeldingen kunnen wij natuurlijk ook niet veel.

ik zie trouwens bij transmission dat je ook de mogelijkheid hebt om via help > message log debug informatie te zien.

[Voor 27% gewijzigd door d33n op 15-05-2011 12:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 00:21

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

TheDarkstar schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:05:
Beste Medetweakers,

Hoe kan het sinds dat ik Ubuntu 11.04 heb geinstaleed zowel op mijn PC als laptop dat elke torrent client vast loopt of niets binnen haalt (bij jhet laatste wel peers en seeders heeft)? Is er een bekende bug die ik met mijn google-kunsten niet gevonden krijg? Een aanpassing of stuk beveiliging wat ik vergeet????

Graag hulp.
Gaat het om bestanden groter dan 2GB en is je home partitie/folder geëncrypteerd?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk zit je met het feit dat je een 64-bits OS hebt geinstalleerd en misschien niet de 32bit libs erbij hebt gezet? Ook kunnen verschillende andere libraries roet in het eten gooien of bepaalde trackers niet resolven (DNS-timeouts).

Is er een specifieke reden waarom je Transmission wil gebruiken; heb zelf erg goede ervaringen met rTorrent, zeker vanwege de flexibiliteit van throttling, rules afhankelijk van tracker, en, als je het handig vindt, een webinterface met zeer veel plugins (die je eventueel zelf ook kan schrijven).

/edit: kan me ook voorstellen dat e.e.a. in welke installatie ook niet goed werkt als je de hele bende zou hebben geinstalleerd als root en daarna, zonder te spelen in config-files, nu probeert te downloaden/schrijven naar de home-dir van een andere user "TheDarkStar" ofzo.

/edit2: portforward naar de laptop en de PC wel in orde gemaakt op de je modem/router en voor elke machine een aparte/andere port gedefinieeerd?

[Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 15-05-2011 12:49]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheDarkstar
Gaat het om bestanden groter dan 2GB en is je home partitie/folder geëncrypteerd?
Toevallig wel ja... eerder iets binenn gehaald van 20 MB en dat ging vrij vlot zonder vastloper...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 00:21

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

TheDarkstar schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:31:
[...]

Toevallig wel ja... eerder iets binenn gehaald van 20 MB en dat ging vrij vlot zonder vastloper...
Is een bug. Transmission+geëncrypteerde home folder wil wel eens vloek bij grote bestanden:
https://bugs.launchpad.ne...cryptfs-utils/+bug/431975

Bij de start van de torrent word er ruimte voorzien op de HDD door een file met allemaal nullen aan te maken. Wanneer zo een bestand groter is het ram geheugen dat vrij is, crasht de boel.

CarloBaldassi heeft wel een workaround: https://bugs.launchpad.ne...s/+bug/431975/comments/11

Edit: Persoonlijk heb ik het trouwens opgelost door mijn LVM te encrypteren. (Mijn /home staat niet op een aparte partitie) Aangezien het toch vrij nutteloos is om dubbele encryptie toe te passen en als mijn torrent gedaan heeft dan verplaats ik die toch op een externe HDD met een Truecrypte partitie. Enig nadeel hierbij is dat je een passwoord moet ingeven bij het booten en aangezien het een headless server is moet je dus eerst busybox laten starten met een ssh deamon. (of een scherm en toetsenbord aanhangen).

En als je dit soort van opstellingen hebt, dan merk je hoe buggy de server editie is van ubuntu. :-p

[Voor 30% gewijzigd door IStealYourGun op 15-05-2011 14:22]

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheDarkstar
Heb de workarround toegepast en lijkt inderdaad te helpen.

Bedankt voor het snelle antwoord! _/-\o_
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee