Toon posts:

Booten vanaf netwerk met 3Com 3C905C-TX-M ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een 3Com 3c905C-TX-M netwerkkaart in m'n computer zitten. Deze kaarten bieden de mogelijkheid om vanaf het netwerk te booten.

Ik heb hier een Redhat 7 Linux machine draaien, en een Windows 2000 Advanced Server kast.
Wat kun je met die "Boot from network" optie doen (in combinatie met bovenstaande 2 servers) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Computers remote opstarten ???? |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 21:41
wat je kan is vanaf het netwerk booten dus het je geen HD meer nodig in je pc en toch gewoon windows draaien.

Hoe;

1 Een server inrichten als DHCP server die dus een ipadress geeft aan je 3com kaart bij het opstarten.

2 Een TFTP servertje draaien waar je boot image opstaat.

3 Bij je DHCP scope options je Boot server host name invullen (dit is nr 66). Dit is dus de naam van je TFTP servertje.

PS: echt makkelijk is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HOW-TO's zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds enkele dagen heb ik hier ook een stuk of wat van die juweeltjes *D
Ik ga de komende tijd eens kijken of we er leuke dingen mee kunnen doen.
'Hier' is een scholengemeenschap met ca. 100 PC's, dus ik ben altijd op zoek naar een degelijke beveiliging. Ik heb ook een evaluatie-versie downgeload van een programma ('Virtual LAN Drive' van 3Com) om een drive-image op een netwerk-server te gebruiken alsof het een lokale schijf is. Dat lijkt me wel leuk.

Wie nieuwsgierig is naar de afloop van dit avontuur, laat het me even weten en ik hou je op de hoogte.
Overigens zijn suggesties en ervaringen mbt dit programma ook van harte welkom.

John Gelten
J.Gelten@home.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Etherboot? zoek ff op freshmeat.net
Pagina: 1