Toon posts:

[W7] Virus? Niks te vinden...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een raar probleem. Nadat ik gewoon opstartte (Post, grub loader-->windows-->login) startte de computer opeens op na het inloggen alsof deze uit slaapstand kwam (Chrome met tabs open, outlook open, itunes halverwege een song) . Leek me sterk, de computer heeft een hele nacht zonder stroom gestaan.(±10 uur). Nu ging de computer ook erg "traag", gewoon gevoel. Hij heeft na ctrl+shift+esc zo'n vijf minuten over het starten van taskmgr gedaan. Ik vermoedde een virus. Computer afgesloten, safe mode geboot.

• Hitman Pro 3.5: Niks
• malware bytes anti-malware: Niks
• Avast free anti-virus: Niks
• Microsoft security essentials(niet dat dat programma werkt, maar voor het geval dat): Niks

Het is dus mijns inziens geen virus, anders was deze wel gevonden. Het lijkt me geen hardware issue, want dan zou ik in ubuntu en safe mode ook problemen hebben. Het is een programma dat wél opstart als w7 normaal opstart, en in safemode niet. In taakbeheer als w7 normaal is opgestart is er ook niks vreemds te zien. 10% cpu usage en ±900MB ram used. Het gaat om w7 ultimate 32bits. Nog interessant, dit is allemaal na update's gisteravond...

Wat is dus het denken jullie het probleem? Iemand tips die ik kan proberen?

[Voor 2% gewijzigd door alt-92 op 15-05-2011 15:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Beatboxx schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:10:
Het is dus mijns inziens geen virus, anders was deze wel gevonden.
Foute gevolgtrekking, m.i.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 344302

Weet je zeker dat je de pc niet in sluimerstand hebt gezet? Dan blijven je programma's ook open volgensmij, ook nadat de stroom eraf is geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sluimerstand is geen mogelijkheid bij mij;). Ik heb nu ubuntu opgestart en ik update nog even mijn backup (3 dagen oud), en ik denk dat er niks anders opzit dan reïnstall.... Als ik win7 opstart gaat dat nu goed tot aan bureablad. Ik krijg wel alle pictogrammen, maar bureaubladachtergrond blijft zwart. Als ik een icoontje aanklik loopt alles vast, net zoals wanneer ik bv op windowstoets druk. Opstartherstel lukte ook niet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Nog een vraagje, hoe kom ik erachter met welke licentie mijn huidige w7 is geïnstalleerd? Ik ben mn licentie kwijt #fail. Ik ga denk ik maar gewoon reinstallen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niet kicken binnen 24h, hè. O-)

Je licentiecode staat gewoon op het OEM-stickertje en anders op de doos. Maar je hebt ook tools om het nummer uit te lezen (voor XP, iig. Geen idee of dat voor W7 ook nog werkt).

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ja maar kijk, het probleem is dat de doos allang weggegooid is, en ik maak altijd voor de zekerheid een .iso file van de w7 cd. De orginele is kapot gegaan dus ik heb 'm op een hema cd-tje gebrand. die zat samen met de licentiecode in een enveloppe. Vanmorgen de dvd eruit gepakt voor recovery, en enveloppe op slimme plek neergelegd. Enveloppe kwijt.

Maar ik mag nu bij normaal opstarten steeds minder ver. Waar ik eerst tot bureablad kwam, bleef ie daarna hangen tijdens "Welkom". Hij liegt, ik kwam er niet meer in. Nu klik ik op mijn icoontje maar mag ik niet eens meer mn w8w invoeren.... Dit is k*t.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mental note voor de volgende keer: licentiecode gewoon op de cd zelf schrijven :Y)

Voor de rest: aangenomen dat je admin rechten hebt, gewoon inloggen en msconfig starten. Kijken wat er allemaal draait en opgestart wordt. Dikke kans dat je daar iets vindt.
En geduld hebben helpt ook ;)

Kom je er niet meer in: ntpasswd verhelpt dat soort dingen, werkt ook voor W7

[Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 15-05-2011 14:09]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:52
Als je in windows komt kun je bij systeem je Product ID achterhalen. Wellicht is het mogelijk om via deze product ID via microsoft je licentie te achterhalen.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Beatboxx schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:42:
Nog een vraagje, hoe kom ik erachter met welke licentie mijn huidige w7 is geïnstalleerd? Ik ben mn licentie kwijt #fail. Ik ga denk ik maar gewoon reinstallen
magic jelly bean keyfinder.
Installeren, opstarten en bij cd key vind je de code die bij installatie is ingevuld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Gij zoekt, en gij zult vinden. Ik heb m gevonden:D Ik vraag me ook af waar de functie opstartherstel voor dient. Dit is al de zoveelste keer dat w7 niet goed opstart, opstartherstel herstelt helemaal niks... Opstartherstel denkt ook dat w7 op partitie E zit, maar dat is helemaal niet zo:S. Maar het probleem is niet dat ik mn password niet meer weet, hij laat me gewoon niks intiepen.. En nee, ik heb al gekeken en er start helemaal niks op behalve ms services...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Het is ook geen opstartprobleem (dus valt er weinig te herstellen voor opstartherstel). Je zult eerder terug moeten naar een eerder herstelpunt.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Yeah die heb ik niet. Maar kwartiertje voor Ajax-Twente heb ik m laten starten met booten. Ging allemaal snel, totdat er een zwart scherm kwam met alleen de muis. Vergeten uit te zetten en hij is gewoon geboot. Alles werkt gewoon. Ik ga eerst eens defragmenteren, en kijken of ie dan snel opstart:D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, defragmenteren is tegenwoordig niet meer dan een paardenmiddel.

- uBlock Origin
- uMatrix

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-06 17:55
voor slaapstand is er geen stroom nodig op de pc aangezien alle geheugeninformatie op de HDD wordt weggeschreven.

een simpele reboot al eens geprobeerd ?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee