SSD inbouwen in DELL Notebook - BIOS Whitelist ??

Pagina: 1
Acties:

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 13:43
Beste gurus,

Ik wil mijn notebook (Dell Vostro) upgraden met een SSD (Crucial M4). Echter voordat ik tot aanschaf overga, wil ik weten of ik BIOS problemen kan verwachten omdat Dell evt. eea heeft dichtgezet. Word de SSD herkend of zou er een zg "whitelist" in de Dell BIOS zitten?

(Van wifi-netwerkkaartjes weet ik dat wanneer dit geen "Dell"-kaartjes zijn, dat deze niet kherkend worden in het Bios en dat je dan het Bios moet aanpassen.)

Ik ben niet zo technisch en het aanpassen (hacken) van mijn BIOS zie ik niet zo zitten.

[ Voor 1% gewijzigd door aprofet op 15-05-2011 11:08 . Reden: typo ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Om welk type Vostro gaat het ?
In sommige kan je namelijk 2 hdd's plaatsen.

Maar over het algemeen kan je de bestaande hdd gewoon vervangen voor een andere, of dit nu een SSD is of niet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De whitelist voor wifi zit er (officieel >:) ) alleen in om te voorkomen dat met 2 wifi apparaten de stralings limiet voor wifi overschreden wordt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• aprofet
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-02 13:43
MarElo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:11:
Om welk type Vostro gaat het ?
In sommige kan je namelijk 2 hdd's plaatsen.

Maar over het algemeen kan je de bestaande hdd gewoon vervangen voor een andere, of dit nu een SSD is of niet.
Het gaat om de 3550 serie.

In eerste instantie zal de SSD de huidige HDD vervangen. (HDD naar eSATA enclosure).
De optical drive laat ik voorlopig zitten. Tenzij de SSD volraakt, dan evt de HDD in de optical.

[ Voor 0% gewijzigd door aprofet op 15-05-2011 11:09 . Reden: typo ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Lijkt mij geen probleem.
Voor support en drivers kan je hier terecht.

• ruitech
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-04-2025
Ik heb zelf in meerdere Dell Vostro's SSD's ingebouwd en tot nu toe nooit problemen gehad qua compatibliteit/preformance.
Zelf gebruik ik voornamelijk: OCZ, intel, Crusial & Corsair SSD's De Crusial M4 heb ik echter nog niet eerder in handen gehad.
Pagina: 1