Toon posts:

computer op tv aansluiten (plasma/LCD)

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 394349

Topicstarter
Ik zit met een vraagje.
Ik ben vanplan een nieuwe tv te kopen. Formaat 46 a 50 inch. Ik twijfel nog een beetje of het plasma of LCD
word (ik neig naar plasma). Maar ik wil mijn computer ook aansluiten op mijn tv en ik had ergens gelezen dat LCD
hier beter voor was. Er stond alleen niet bij waarom of wat er beter aan was.
Op een plasma kan toch ook gewoon een computer aangesloten worden met een goede/juiste weergave?
Of zit hier toch nog een duidelijk verschil un i.v.m. LCD?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wil je hem echt als monitor gebruiken, of puur om media af te spelen? Plasma heeft nog steeds risico op inbranden, niet snel maar het kan. Met internet en werk op je plasma vraag je er een beetje om.
Gebruik je het voor media (even folders bladeren, dubbel klik en spelen maar) dan is het geen probleem.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-05 17:49
Ik zou zowieso LCD vergeten en naar LED gaan kijken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42
ictinteresse schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:04:
LED tv's zijn LCD tv's, dus geef eens een goed argument waarom een led backlight beter is dan een cfl.
ja flauw ik weet het, maar een tv wordt niet opeens beter met een andere manier van belichten. Genoeg led tv's die goed zijn, maar er zitten ook genoeg matige modellen tussen.

[Voor 27% gewijzigd door job op 15-05-2011 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik zelf heb hier mijn PC op mijn Panasonic TH-37PV7F plasma aangesloten.
Hij wordt gebruikt voor zowel als het afspelen van media, games en internetten.
Wat mij betreft is een plasma TV prima geschikt voor het gebruik als monitor.

Wel idd, vooral in het begin, uitkijken voor inbranden. Hoewel dat tegenwoordig weinig meer gebeurd met de laatste generaties plasma's.

apollo13

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08-2022

Streepje

noem me maar Streepje

Ik zelf gebruik ook mijn 42" panasonic plasma als monitor en dat werkt uitstekend

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je bedoelt LCD met LED backlighting. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 20:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

job schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:05:
[...]

LED tv's zijn LCD tv's, dus geef eens een goed argument waarom een led backlight beter is dan een cfl.
Omdat de meeste 2011 modellen alleen in LED uitgevoerd worden... helaas gaat 'normaal' LCD eruit :(

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 394349

Topicstarter
mr.paaJ schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:01:
Wil je hem echt als monitor gebruiken, of puur om media af te spelen? Plasma heeft nog steeds risico op inbranden, niet snel maar het kan. Met internet en werk op je plasma vraag je er een beetje om.
Gebruik je het voor media (even folders bladeren, dubbel klik en spelen maar) dan is het geen probleem.
Oke, dan moet het geen probleem zijn in mijn geval.

Bedankt

Slotje svp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:42
mr.paaJ schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:34:
Omdat de meeste 2011 modellen alleen in LED uitgevoerd worden... helaas gaat 'normaal' LCD eruit :(
Ach.. genoeg oude modellen te koop. Niet iedereen wil en hoeft het nieuwste model te kopen.

[Voor 11% gewijzigd door job op 15-05-2011 18:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
...waarom? Zo'n uitspraak moet je minstens een beetje onderbouwen. Het is hierboven al een paar keer gezegd: LED is gewoon LCD met een LED backlight ipv CCFL. LED is puur een marketingnaam.

De topicstart voldoet niet helemaal aan onze eisen, maar de TS vraagt zelf al om een slotje. Bij deze dan. Volgende keer graag even een klein beetje moeite doen met zoeken, want deze vragen worden bijna wekelijks beantwoord, al snap ik dat het lastig zoeken is naar waarom je beter een LCD kunt gebruiken als monitor dan een plasma.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee