Omdat mijn vorige topic werd gesloten omdat ik te weinig goeie info aanbood in de openingspost, copy ik dit keer het "regelement" om te kunnen checken of ik alles wel heb
(Dat topic had niet dezelfde vraag als deze)
Hey tweakers!
Ik ben gewoon wat aan het rondneuzen en een wenslijst samen aan het stellen, en vroeg me af of ik mijn oude HDD kan gebruiken als ik een nieuw moederbord aanschaf. Ik heb geen CD of iets dergelijks van mijn OS, aangezien deze computer niet zelf is gemaakt, maar een OEM is en ik enkel een "schoonmaak" CD erbij kreeg (ben even de correcte term kwijt).
Het regelement waar ik me aan moet houden
Probeer het eerst zelf op te lossen.
Dat gaat bij dit "probleem" niet
Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Gegoogled. Ik kwam alleen oude posts tegen (2009, 2005 en dergelijken) en deze hadden gemengde informatie erover. Wél kwam overeen, dat een besturingssysteem zich "aanpast" aan de hardware, en als je dus een moederbord veranderd, dit niet altijd goed verloopt zonder een schone installatie van het besturingssysteem. Kan dit worden verholpen?
Geef de inhoud van een topic aandacht.
Check
Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.
Check
Plaats het topic in het juiste forum.
Check (of moet dit topic in "processors, moederborden & geheugen"?)
Groetjes, Marco.

Hey tweakers!
Ik ben gewoon wat aan het rondneuzen en een wenslijst samen aan het stellen, en vroeg me af of ik mijn oude HDD kan gebruiken als ik een nieuw moederbord aanschaf. Ik heb geen CD of iets dergelijks van mijn OS, aangezien deze computer niet zelf is gemaakt, maar een OEM is en ik enkel een "schoonmaak" CD erbij kreeg (ben even de correcte term kwijt).
Het regelement waar ik me aan moet houden

Probeer het eerst zelf op te lossen.
Dat gaat bij dit "probleem" niet

Wees duidelijk, geef aan wat je al geprobeerd hebt.
Gegoogled. Ik kwam alleen oude posts tegen (2009, 2005 en dergelijken) en deze hadden gemengde informatie erover. Wél kwam overeen, dat een besturingssysteem zich "aanpast" aan de hardware, en als je dus een moederbord veranderd, dit niet altijd goed verloopt zonder een schone installatie van het besturingssysteem. Kan dit worden verholpen?
Geef de inhoud van een topic aandacht.
Check
Geef een topic een logische titel die de inhoud ervan samenvat.
Check
Plaats het topic in het juiste forum.
Check (of moet dit topic in "processors, moederborden & geheugen"?)
Groetjes, Marco.