Toon posts:

UPDATE access database euvel

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• stevebravo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07-2019
Om even aan te vullen op een vorig topic van mij die werd gesloten omdat ik vroeg hoe je moest debuggen, wat ik trouwens wel weet..
Ik ben vanaf 2 uur in de middag bezig om het uit te zoeken zonder resultaat..
ik probeer namelijk een bestand op te slaan op een access database..

de volgende error melding krijg ik, dat niet op het net zo 1, 2, 3 te vinden valt:

"Cannot reference a multi-valued field in an UPDATE or DELETE statement that contains other fields"

deze code heb ik gebruikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
        if(isset($_POST['submit']))
        {
            if(isset($_FILES['fotolocatie']))
            {    
                $name = $_FILES['fotolocatie']['name'];
                $mime = $_FILES['fotolocatie']['type'];
                $data = file_get_contents($_FILES['fotolocatie']['tmp_name']);

if($bestands_error = $_FILES['fotolocatie']['error'] == 0)
                {
                    $sql = "UPDATE tabel SET ";
                    $sql .=    "foto.FileData='{$data}', foto.FileName='{$name}', foto.FileType='{$mime}' ";
                    $sql .= "WHERE naam = 'steve' ";

$resultaat = odbc_exec($connectie, $sql);

}

}

}
 ?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title> </title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="stylsheet/public.css" />
</head>

<body>
<form id="personalia" method="post" ENCTYPE="multipart/form-data">
<label for="fotolocatie"><span>Foto toevoegen</span>
<input type="file" name="fotolocatie" id="fotolocatie" />
</label>
<input type="submit" name="submit" id="knop" value="Verder..."/>
</form>
</body>
</html>

zie Bestanden opslaan op access database middels php

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Wat ik uit de error opmaak is dat je een 'multi-value'-kolom in je tabel structuur gebruikt. Aangezien dit niet echt een normale kolom is in je tabel, maar een referentie naar een koppeltabel (many-to-many in feite) kan Access die rij niet aanpassen met een UPDATE-statement zoals je dat nu gebruikt.

Ik gok dat de term 'foto' in je update statement niet de naam van de tabel is, maar de naam van een kolom? Wat ik uit de error opmaak is dat je huidige structuur het in ieder geval niet toelaat om UPDATE-statements op bepaalde rijen uit te voeren.

Wat je zou kunnen proberen is de foto informatie in een aparte tabel op te slaan en naar die rij te refereren in je huidige tabel, mocht dat inderdaad de boosdoener zijn.

Edit: Mijn eerste hit op google: Using multivalued fields in queries. Zou eerst even nagaan of je query klopt volgens die site (ben zelf totaal niet met Access bezig :) ). Wat ik zou doen: even je $sql naar de browser echo'en en die vervolgens in Access gooien. Wellicht krijg je dan een wat nuttigere melding, op dit moment lijkt het een syntax fout :)

[Voor 41% gewijzigd door Wizz15 op 14-05-2011 23:48]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je die foutmelding überhaupt al eens in Google gestopt? Ik zie me daar toch een schat aan informatie over wat je waarschijnlijk fout doet...heb je dat allemaal al geprobeerd? Wat precies wel en wat niet? Wat lukte daar niet aan? Hoe vaak moeten we jou nog wijzen op De Quickstart?

Ik stel voor dat je die nu eens een keer gaat doorlezen en je topicstart aanpast. Want op deze manier gaat ook dit topic weer dicht.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stevebravo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07-2019
NMe schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:19:
Heb je die foutmelding überhaupt al eens in Google gestopt? Ik zie me daar toch een schat aan informatie over wat je waarschijnlijk fout doet...heb je dat allemaal al geprobeerd? Wat precies wel en wat niet? Wat lukte daar niet aan? Hoe vaak moeten we jou nog wijzen op De Quickstart?

Ik stel voor dat je die nu eens een keer gaat doorlezen en je topicstart aanpast. Want op deze manier gaat ook dit topic weer dicht.
u heeft gelijk.. maar werd gister wat wanhopig..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 10:41

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet wanhopig genoeg om meer informatie te geven dus, en zelfs nu heb je blijkbaar wel tijd voor deze reactie maar niet voor een update van je topicstart. In dat geval mag je je heil elders zoeken, op deze manier gaan wij je niet helpen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee