Toon posts:

Laptop mist HALL.DLL

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406617

Topicstarter
Hallo,

Ik zit een beetje met een probleem met mijn laptop.
Als ik nu mij laptop opstart krijg ik de melding dat het hall.dll bestand ontbreekt.

Voor mij zou de keuze makkelijk zijn en er opnieuw windows op te gooien.

Maar mijn dvd-rom reageert op geen enkele cd/dvd.
Hij staat wel in de bios maar hij pakt niets.

Iemand suggesties?

Bedankt. :)

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 12:47
Staat in je bios wel dat je laptop moet opstarten vanaf het dvd station?

oftewel staat je boot prioriteit 1 op dvd station ipv van hdd?

Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vervang je DVD speler eens, misschien is die wel gewoon defect. Kun je evt nog wel booten van een USBstick?

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

In de bios staat alles goed.

En een dvd speler vervangen heb ik weer niet zo heeel veel verstand van.
USB boot heb ik nog niet geprobeerd. maar moet ik daar een windows installatie op zetten of iets anders?

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:24

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien heb je wat aan deze webpagina:

- http://www.kellys-korner-xp.com/xp_haldll_missing.htm

We praten hier over Win XP neem ik aan?? :S

Je zou kunnen kijken als de DVD-rom speler het slecht blijft doen om dus een OS te zoeken die vanaf USB-stick kan booten. Zo kun je naar je Windows partitie gaan en kijken of je op die manier de boel kan fixen.
Mocht je laptop ook kunnen booten vanaf USB dan is dit wel het proberen waard iig.

[Voor 54% gewijzigd door Zeror op 14-05-2011 22:36]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Permutor
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-03-2022
Kijk bv. hier eens: http://pchelper.nl/windows-xp-56/hall-dll-14365/
Hang de schijf eens als slave in een andere PC. Doe dan schijfcontrole.
Tweede mogelijkheid is dat je iets fout hebt in de bootinstellingen. Dat moet je dan corrigeren in de herstel console.
Ik ken de melding omdat ik een bootmgr gebruik. Na W7 installatie is de bootmgr overschreven. Na herstel van de bootmgr klopt W7 dan niet meer. Dan moet ik in de bootmgr aangeven dat W7 van een andere fysieke partitie moet starten. Want op de eerste staat de bootmgr zelf. W7 zelf verwacht op de eerste partitie de herstelpartitie aan te treffen. Die heb ik (dus) niet, en daarom kan ik W7 SP1 niet installeren 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Permutor op 14-05-2011 22:36. Reden: typo]

Topicstarter
Hmm dankje,

Zal het eens doorlezen en ja is inderdaad voor Windows XP.

Topicstarter
Weet je dan ook hoe ik in de herstel console kom dan?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee