Toon posts:

XMBC icm 880G chipset

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 331476

Topicstarter
Heb vandaag geprobeerd om XBMC werkend te krijgen op mijn mediacenter, maar dit is me niet gelukt.
Ik gebruik de Live versie van XBMC, en heb deze op een USB stick geïnstalleerd.

Het eerste probleem wat ik heb is dat met het booten van XBMC ik ongeveer 80% van de tijd een zwart scherm krijg, maar als dit dus niet het geval is dan boot XBMC dus wel goed.

Het tweede probleem is dat ik geen audio over HDMI krijg.

En het derde probleem is dat wanneer een video wil afspelen, dit niet gebeurd en je wordt terug gestuurd naar het home scherm van XBMC.

Nu heb ik al een beetje op internet gekeken, en denk dat het probleem te maken heeft met de ATI 4250 die zit geïntegreerd op het moederbord (880G chipset) icm met XMBC (Linux). Want zoals ik begrepen heb werken ATI kaarten niet standaard correct op Linux.

Nu is mij vraag of er iemand XBMC correct werkend heeft gekregen met 880G (ATI 4250)?
En anders weet hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:10
Is het misschien een idee om Ubuntu te installeren op je HTPC, vervolgens de drivers in orde te maken en daarna gewoon XBMC te installeren.
Zo heb ik dat bij mijn eigen HTPC ook gedaan. Ik zit namelijk met de drivers mijn Nvidia card die met de ingebakken drivers niet goed wordt aangesstuurd. Met de non-free drivers van Nvidia lukt het vervolgens wel....

Stay safe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Krijg je nog iets van foutmeldingen. Je begrijpt zelf ook wel dat we niet veel kunnen met "het werkt niet"...
Verder heeft Master FX goed advies voor je.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee