• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hey,
Eindelijk heb ik dan een Canon 550D gekocht, geweldig apparaat, maar heb ik meteen een probleem.
Mijn PC pakt hem niet, en heb geen SD lezer,dus moet echt geholpen worden.

Het is nml zo:
Ik sluit mijn camera aan op de PC, de pc zegt dat hij de MTP drivers gaat installeren, maar na een tijd zegt hij dat het mislukt is. Ik hem de hele Canon CD al geinstalleerd, dus daar zit geen 'meer waarde' aan.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

O.a, ik draai op Windows 7 Ultimate 64Bits

An  a day keeps the doctor away.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 21:24
Ik heb even de titel wat duidelijker gemaakt. Als ik m'n dSLR via USB aansluit wordt het gewoon gezien als mass storage device, ik weet alleen niet of dat bij Canon ook zo is.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• iApp
  • Niet online
Ja, ik heb hem zojuist bij een andere PC aangesloten, waar hij het perfect doet...
Het ligt dus duidelijk aan deze PC.

De BIOS heb ik al naar oude staat terug gezet, zonder resultaat (Als er een poort verkeerd stond)
De CD heb ik dus van de camera geinstalleerd, zonder resultaat (Bij die andere PC was hij zonder de CD werkende)

De andere PC stond op Windows 7 Home Premium 32Bits.
Dat is een PC van een vriend, dus dat is geen optie om mijn camera telkens op aan te sluiten/ ;)

Ik hoor het graag.

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zijn de drivers van de chipset op je moederbord wel geïnstalleerd? In veel gevallen is dit Intel, maar dit kan ook VIA of iets anders zijn (kijk hiervoor even de specificaties van je moederbord na).

• iApp
  • Niet online
Mijn moederbord is een MSI 58x Pro-E
Ik ga ff zoeken, tot nu toe geen resultaat!

• iApp
  • Niet online
O.a, mijn moederbord Chipset heeft de nieuwste update... :(
Dat is het dus niet...

• Nordlys
  • Niet online
Deze had je dus geprobeerd te installeren?
http://downloadcenter.int...allation+Utility&lang=eng

Heb je de 64-bit drivers voor de 550D geïnstalleerd? Die zijn hier te vinden:
http://www.driversbay.com...windows-7-64-bit-edition/

Ik zou overigens sterk aanraden om een externe card reader aan te schaffen. Die dingen kosten niks en ze zijn stukken beter dan de bestanden via de camera over te zetten. Camera's gebruiken heel vaak een andere USB mode dan bij card readers en dat is erg onhandig werken.

[Voor 25% gewijzigd door Nordlys op 14-05-2011 20:24]

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:32
met ^^: cardreader aanschaffen. Gewoon zo'n 100in1 ding voor een tientje, kunnen tot 20MB/s lezen.

Ik heb het hier even geprobeerd op Win7 Ultimate 64bit en daar staat ie gewoon in de lijst van schijfstations (niet als mass-storage) en ik had geen verdere drivers nodig (install ging automagisch):

[Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 14-05-2011 20:23]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• iApp
  • Niet online
@JvdGeest, ja die bedoel ik!
@Universal Creations, dat had ik dus ook bij mijn vriend, zonder drivers.
Weet je toevallig ook of je 32Bits of 64Bits PC hebt?
Bedankt!

• Nordlys
  • Niet online
In het plaatje van UC wordt PTP (Picture Transfer Protocol) gebruikt. Dat wordt minder goed ondersteund dan MSC (Mass Storage), alleen zou het in Windows 7 toch wel aardig goed ondersteund moeten worden. Je kunt met de 550D zeker niet switchen tussen PTP en USB-only/MSC? Ik vind PTP persoonlijk niet fijn werken, geef mij maar gewoon een schijfstation zoals bij een normale USB stick.

• iApp
  • Niet online
Hij werkt ook zoals een USB stick op de PC van mijn maat.
Maar niet op de mijne... :|

• Nordlys
  • Niet online
Weet je dat heel zeker? Wordt er, wanneer je de camera bij hem aansluit, een schijfletter getoond (bijv. G:\) of de naam van de camera (Canon EOS 550D)?

• iApp
  • Niet online
Ja,bij die PC wel.
Bij die van mij krijg ik dit:

[Voor 86% gewijzigd door iApp op 14-05-2011 20:43]

• Nordlys
  • Niet online
Probeet het volgende eens:
First, please disconnect all USB devices and then perform the following steps:

1. Click "Start" button, type “devmgmt.msc” (without quotation marks) in the “Search” bar and press "Enter". Click “Continue” if necessary.

2. In Device Manager, double click to expand "Universal Serial Bus controllers", right click on the Host Controller, click "Uninstall" and click "OK".

3. Repeat the step 2 to uninstall all items under "Universal Serial Bus controllers".

Then, restart your computer and Windows 7 will reinstall all USB controllers automatically.

• iApp
  • Niet online
Hielp ook niet... :(

• Universal Creations
HardCoreGamer schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:30:
@JvdGeest, ja die bedoel ik!
@Universal Creations, dat had ik dus ook bij mijn vriend, zonder drivers.
Weet je toevallig ook of je 32Bits of 64Bits PC hebt?
Bedankt!
Een 32-bits PC werkt niet met een 64bits OS, dus ik heb een 64-bits pc.

Anoniem: 22659

Heb je meerdere USB poorten? Misschien dat een andere poort gebruik maakt van een andere chip. Heb je niet een printer staan met een SD kaartlezer erin oid?

• iApp
  • Niet online
Nee... Ik heb wel een printer met SD kaartlezer, maar dat is uitsluitend voor printen, en niet overzetten.
@UC, Ik had er even over de ''Ik heb Windows 7 64Bits'' gelezen. Sorry!

Net een paar foto's gemaakt, zie wel dat ik moet oefenen...Met ISO belichting enz..
Iemand trouwens een idee over dat mijn camera niet meer automatisch scherp steld?
Want toen ik hem kocht ging hij alles automatisch scherp stellen, maar nu ik iets veranderd (Wat weet ik niet!) heb doet hij dat niet meer... :S Iemand een idee?

Anoniem: 22659

Laten we dit topic even voor 1 probleem houden. Andere vragen kunnen in een ander topic.

offtopic:
Kijk even naar het schuifje op de zijkant van de lens.

• iApp
  • Niet online
Ja ja, maar goed het is een kleine moeite om antwoord te geven. ;)
En zojuist heb je me geholpen met mijn 2e kleine vraag! Zat idd een knop van de lens zelf die ik op handmatig heb gezet. Bedank! :D

• iApp
  • Niet online
Niemand dus? :(
Jammer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
Misschien zou je geduld moeten tonen. Er zijn al veel mensen geweest die jou hebben willen helpen en dat er niet meteen een pasklaar antwoord is, wil niet zeggen dat je binnen 3uur na de laatste suggestie al met boze smileys moet gaan gooien!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Boze smiley? Het is gewoon een: ( tekentje, geen boze smiley. ;)
Ik toon ook geduld, maar als dit een simpel probleem is,wat bij veel mensen voorkomt moet het toch snel op te lossen zijn?

Ik heb op Google gelezen, en bij veel pagina's hadden mensen hetzelfde probleem, of de oplossing werkte niet, of het bleef onbeantwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
Hier staat een oplossing, maar ik weet niet hoeveel mogelijk is met een camera ipv een telefoon
Having the exact same problem, though I can connect it as a mass storage device and mount the drive. When I choose Kies as the connection method the MTP application pops up and then closes over and over again. It worked a couple of hours ago, then installed a few apps and copied some stuff to the SD card and troubles began.

So far I've tried to unmount and mount the internal SD card, reboot the device and my pc (Windows 7 x64) without USB cable attached, rebooted device with USB cable plugged in with USB setting set manually to Kies and tried the option to let me select the connection method and choosing Kies. Seems like the only solution is to format my SD card as bushrat tried ?

Edit: it was indeed the solution. I've copied some important files from the SD card to my pc (media files, gestures for Dolphin HD, themes for Beautiful Widget, my ebooks etc.) and then formatted the SD card. Then I rebooted the phone, connected it with the Kies option and the MTP application didn't flash anymore, the device driver installed just fine. Unplugged the Cable, started Kies, replugged and I was synced to Kies in a couple of seconds. Then copied back all the files I backed up and everything is fine again. Didn't even have to reboot to enable the themes for Beautiful Widget or access to my ebooks. Just locked an unlocked and it's working like a charm once again.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb enkele van deze dingen gekocht. Dat bevalt mij prima. Die liggen nu op een aantal plekken waar ik regelmatig kom, en in het tasje waar ik mij camera in vervoer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Helaas heeft dat niet gelukt. Het vreemde is is als ik mijn pc in Veilige Modus start, dat hij hem wél installeert. Maar als nog niet pakt. Zeer vreemd dit, gelukkig had een andere kennis van mij nog een card reader liggen, dus mijn foto's komen perfect over op mijn PC.

Offtopic
Vandaag nog even weggeweest, en kwam een tamme merel kruising parkiet tegen leek het wel...
Dit leverde zeer mooie beelden op! :)

Kijk anders gewoon op mijn website

[Voor 17% gewijzigd door iApp op 15-05-2011 21:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Card-readers zijn altijd het beste hiervoor, handige les voor de volgende keer om er één in de buurt te hebben.

offtopic:
Op GoT is het wel de bedoeling om zoveel mogelijk on-topic te blijven, je kunt de foto's dus beter plaatsen in het daarvoor bestemde topic (er loopt een topic over vogels/dieren). Ook dien je de foto's te verkleinen naar 640 pixels breed, niet iedereen surft op een desktop computer en laad foto's van 2 MB in ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Deze foto's heb ik even gekopieerd van mijn Wordpress website. ;)
Maargoed, op Tweakers zal ik jullie niet meer lastig vallen met dit soort ongein. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
offtopic:
We zijn hier op dit forum altijd bereid om feedback op foto's te geven, kijk de topics in het Media forum maar na :) Maar goed, ik ben niet degene om de regels voor te kauwen, was puur even een opmerking :)

[Voor 3% gewijzigd door Nordlys op 15-05-2011 21:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iApp
  • Niet online
Opzich kan ik nu mijn foto's overzetten.
Helaas kan ik mijn camera niet aasluiten op mijn PC, zodat ik mijn camera, als hij op een statief staat, niet kan besturen... :(

Iemand een suggestie, zeg het meteen, anders is mijn probleem opgelost! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-05 09:22
meuk: Canon EOS 600D 1.01

voor de 600D is er een firmware update uit, ik denk dat het voor de 550D niet lang zal duren dan, aangezien ze weten van het probleem : )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Da's toeval, mooi dat het dan nu gefixt is :)

Neemt niet weg dat iedereen alsnog ten alle tijde een cardreader in bezit hoort te hebben :9

[Voor 9% gewijzigd door Nordlys op 20-05-2011 09:25]

• iApp
  • Niet online
Helaas moet ik mijn Windows opnieuw installeren i.v.b een defecte HDD...
Dus als daar een probleem zat, dan zou het nu wel goed zijn.

Zit nu op firmware 1.0.9
Dus dat wordt een mooie 1.1 :)

Bedankt!

• iApp
  • Niet online
Inmiddels heb ik een nieuwe hdd gekregen, vanwege dat mijn vorige kuren begon te tonen.
Dus een nieuwe Windows installatie. Hierna het gevolg dat hij deze camera gewoon las!
Een fout in mijn vorige windows dus...

Gelukkig doet hij het weer. :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee