Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Was het niet zo dat (een deel van je) karma na een half jaar of in ieder geval x tijd 'gereset' werd? Misschien is het net die ene dag geweest en is de boel versprongen.
is automatisch een afgenomen functionaliteit uit de karmastore verlengd?
Het is een beetje wat Jejking beschrijft wat hier gebeurt is, maar toch ook niet helemaaljoker-nl schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:34:
Beste Adjes,
Nadat ik zag dat ik 4 sterren had gekregen voor mijn review van de sapphire HD6950 kaart ging ik is kijken hoeveel karma ik had verdiend. Maar wat bleek, tot mijn verbazing was mijn karma met maar liefst 2000 punten gezakt!
van 6100 naar 4400. Is dit een bug of is er een andere verklaring voor? Want ik neem aan dat je punten hoort te krijgen voor een review en niet kwijt te raken

Normaliter worden karmastats niet 'gereset', maar voor sommige onderdelen wordt wel een complete herberekening gedaan als daar aanleiding toe is. Een aanleiding kan zijn het updaten of verwijderen van een productreview, en het lijkt er op dat dat hier ook een complete herwaardering heeft getriggered van de karmaberekening voor productreviews door jou gemaakt.
Als ik een oudere versie bekijk van onze database dan zie ik dat je ooit nog 2 uitgebreide productreviews hebt geschreven (over een processor en over een monitor) waarvoor je rijkelijk met karma beloont bent. Deze 2 reviews zie ik niet meer terug in onze huidige database, en dat zorgt er ook voor dat bij een herberekening hier geen karmapunten meer voor worden toegekent.
Dat is een mismatch tussen je huidige totaalkarma en een stukje cacheing; karma wordt elk uur bijgewerkt, maar de cache van de totalen slechts 1x per dag.Daarnaast zie ik ook dat ik -5% heb voor overig. Wat houd dit precies in? Ik heb namelijk modstatus actief en modereer zo nu en dan nieuwsberichten maar dan lijkt het me niet logisch dat ik daarvoor strafpunten krijg.
Intentionally left blank
Oke, bedankt voor de duidelijke uitleg. Is het mogelijk om deze verloren karma weer terug te halen? Ik had namelijk de review van de e8400 weggehaald omdat de plaatjes het niet meer deden.
Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]
Als de review offline is, staat er dus geen content wat beloond kan worden met karma. Dan zou je de review weer moeten plaatsen en dan eventuele tekst die hint naar plaatjes moeten wijzigen of nieuwe plaatjes opzoeken.
Dat is beetje lastig aangezien ik ondertussen meerdere windows reinstalls heb gehad en de desbetreffende CPU E8400 niet meer in bezit heb. Tijdens het verwijderen van de review werd er nergens gezegd dat het ook mijn karma zou aantasten wat het nu dus wel heeft gedaan en volgens de Karma FAQ raak je alleen karma kwijt vanwege negatieve reacties.
Volgens mij staat er ook in die FAQ dat je karma krijgt voor (positieve) bijdragen aan de site. Als deze bijdrage er niet meer staat lijkt het me onrechtvaardig om daar alsnog karma voor te mogen innen.
Misschien dat er in de database nog een kopie staat van je review en iemand met toegang hiertoe bereid is deze in ere te herstellen, maar anders zit er niets op dan wederom hard je best te doen op een of meerdere mooie reviews om toch die 2k karma terug te krijgen. Maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om karma te verdienen, reacties plaatsen (forum en frontpage), beoordelen, producten en tags aan topics koppelen etc.
Misschien dat er in de database nog een kopie staat van je review en iemand met toegang hiertoe bereid is deze in ere te herstellen, maar anders zit er niets op dan wederom hard je best te doen op een of meerdere mooie reviews om toch die 2k karma terug te krijgen. Maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden om karma te verdienen, reacties plaatsen (forum en frontpage), beoordelen, producten en tags aan topics koppelen etc.
En daarbij wordt er volgens mij ook niet (precies) vrijgegeven waar je wel en geen karma voor krijgt, en hoeveel dat dan is. Maar als je dingen weg haalt lijk me het logisch dat daarmee behaalde punten ook weg zijn.
En ach, 2000 puntjes heb je er ook zo weer bij natuurlijk.
En ach, 2000 puntjes heb je er ook zo weer bij natuurlijk.
[Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 15-05-2011 13:03]
Hmmm... jammer maar oké dan.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.