Toon posts:

Driver videokaart en nvlddmkm

Pagina: 1
Acties:

• goldspeedy4
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-06 11:28
Hallo iedereen,

ik heb sinds gisterenavond een probleem met mijn laptop. Toen ik hem uit slaapstand probeerde te halen kreeg ik een blue screen met de melding dat nvlddmkm.sys stopte met werken. Na wat rondsurfen blijkt dat er verschillende oorzaken kunnen zijn, maar altijd hebben ze wel te maken met de videokaart. Eerst startte mijn laptop enkel op in veilige modus, nu heb ik het al zo ver gekregen dat een normale start ook al lukt.

Wat ik al geprobeerd heb:
- herinstalleren driver
- driver deinstalleren en nog eens verwijderen met driversweeper
- dit trucje geprobeerd: YouTube: How to fix the nvlddmkm.sys Bluescreen Windows 7 - NEW!!!
- nieuwste driver van nvidia gebruikt en toen dit niet werkte ook oudere

Tijdens het proberen kreeg ik ook enkele keren een andere blue screen met: Your system has halted. Contact the retailer/service vendor. Met de Parity Check / Memory Parity Error.

Momenteel werkt mijn notebook enkel als ik de driver van mijn grafische kaart wis, en geen nieuwe installeer. Maar dat is op langere termijn ook geen oplossing, iemand een idee?

Vriendelijke groeten

Stijn

PS: Het betreft een Fujitsu Siemens Amilo Xi 2528, twee en half jaar oud, met een Nvidia 8600M GS.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Parity Check / Memory Parity Error wijst op een hardware probleem. Gecombineerd met de nvlddmkm.sys zou ik gaan denken dat de videokaart zijn beste tijd gehad heeft. Wat gebeurd er als je vanaf de UBCD bijvoorbeeld een test draait voor je grafische kaart

Desktop | Server | Laptop

• goldspeedy4
Ik vrees ook dat de kaart kapot is. Misschien een stomme vraag maar wat is UBCD? :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ultimate Boot CD ;) Is een cd met diverse tools om onderdelen te testen en troubleshooten

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goldspeedy4
Ik heb eens gekeken naar UBCD, maar ik weet niet welk van deze tools kan gebruikt worden om de kaart te testen.

Ik kan mijn laptop ook niet meer in slaapstand brengen, dit heeft toch niets met mijn kaart te maken? Of wel?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee