After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
zeker?PetervdM schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
net vanmorgen de mail gehad. flex '10 abbonement wordt 28 november beëindigd
dit had ik vanmorgen:
Hoe gaat het nu in zijn werk?
Over een maand zetten we je abonnement automatisch over.
no comment
[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 10-11-2015 14:59 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Anoniem: 707189
09008466 werkt bij mij nog gewoon. Hou wel je gebruikstatus in de gaten...Lars Kremers schreef op zondag 08 november 2015 @ 20:55:
T-mobile heeft volgens mij alle 0900 nummers van Thoorn geblokkeerd, heb gelukkig al 600 van de 900 euro opgemaakt. Ik hoop dat Thoorn snel met een nieuw nummer gaat komen.
nee.jamesbond007uk schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:02:
Zien jullie de aankomende abonnement wijziging terug in My T-Mobile?
Als je de berichten onder dat bericht had gelezen, dan had je geweten dat alle 0900 nr's daar geblokkeerd warenAnoniem: 707189 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:27:
[...]
09008466 werkt bij mij nog gewoon. Hou wel je gebruikstatus in de gaten...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En ook gewoon melding gehad van m'n nieuwe bundel die nu ingegaan is voor deze maand.
Ondertussen ook m'n tegoed grotendeels gecashed in afwachting van de komende veranderingen van T-Mobile. En het is zeker niet netjes hoe ze met trouwe klanten omgaan. Ik zit al bij ze sinds Dutchtone > Orange > T-Mobile
dat heb ik gelezen. nog geen 10 minuten geleden heb ik nog gewoon kunnen bellen en het werd ook opgewaardeerd.hoe kan dat dan of mis ik iets??Raven schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:40:
[...]
Als je de berichten onder dat bericht had gelezen, dan had je geweten dat alle 0900 nr's daar geblokkeerd waren
Als een willekeurige klant ineens vaak 0900 gaat bellen, blokkeert T-Mobile de boel. Dat merkt alleen betreffende klant, niet alle andere klanten van T-MobileAnoniem: 707189 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:37:
[...]
dat heb ik gelezen. nog geen 10 minuten geleden heb ik nog gewoon kunnen bellen en het werd ook opgewaardeerd.hoe kan dat dan of mis ik iets??
Oscar Wilde
ik heb wel honderd keer achter elkaar gebeld en vandaag pas enkele keren maar het wordt nog steeds afgeschreven.Raven schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:40:
[...]
Als een willekeurige klant ineens vaak 0900 gaat bellen, blokkeert T-Mobile de boel. Dat merkt alleen betreffende klant, niet alle andere klanten van T-Mobile
so far, so good
Nu heb ik ook psncarddirect.nl, waarbij je een psnkaart van 50 euro met 10% extra aan kosten voor betaling via de telefoon moet betalen. In theorie dus 55 euro, maar ik vraag mij af of iemand dit al eens heeft gedaan en op welke kosten je dan daadwerkelijk uitkomt. Een verdubbeling van de transactiekosten is namelijk behoorlijk veel.
Ik kreeg ergens tussen de 100 en 200 telefoontjes een blokkade bij T-Mobile, maar die was er zo weer af.Anoniem: 707189 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 19:44:
[...]
ik heb wel honderd keer achter elkaar gebeld en vandaag pas enkele keren maar het wordt nog steeds afgeschreven.
so far, so good
Oscar Wilde
Zoek op PSN in dit topic. Ik ben hier redelijk actief mee geweest. Er staan meerdere reken sommetjes.Dbm12 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:33:
Ik heb vandaag een bon van bol.com bij beltegoed.nl gekocht. Volgens de website zouden de kosten 30,44 euro zijn voor de 20 euro kaart. Met alle 0900 kosten erbij kwam ik uiteindelijk op 38,36 uit. Behoorlijk wat meer dus.
Nu heb ik ook psncarddirect.nl, waarbij je een psnkaart van 50 euro met 10% extra aan kosten voor betaling via de telefoon moet betalen. In theorie dus 55 euro, maar ik vraag mij af of iemand dit al eens heeft gedaan en op welke kosten je dan daadwerkelijk uitkomt. Een verdubbeling van de transactiekosten is namelijk behoorlijk veel.
PSNcarddirect is waarde kaart + 10% + de 0900 kosten.
Ofwel 51 + 5,1 + (56,1 × 0,22) = 68,44
(22 cent per minuut bij een flex 15 abo)
Dus iets minder dan 70 euro.
Rendement is alsnog;
50 / 70 = meer dan 70%
Bij Thoorn kreeg ik effectief tussen de 50% en 60% terug voor mijn saldo.
Ik heb mijn saldo gespendeerd aan 60 euro PSN tegoed en 206 euro Thoorn tegoed. (Was ongeveer 400 euro tegoed in totaal )
ik heb hem al gekregen ja.mvantol13 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:54:
Krijgen de flex/relex abonnementen ook de "gratis" eenmalig 4GB 4g data? Mijn nieuwe en dus laatste flex bundel gaat ik op de 13e als ik T-Mobile mag gelogen krijgen ik dan die 4GB, zijn er mensen die deze 4GB al hebben?
Vanoctend twee smsjes ontvangen. Namelijk mijn nieuwe bundel is in gegaan en ik krijg 4 giga dataa gratis. Maar nog geen sms dat ik over ga. Denk die dan over twee weken te krijgen, halverwegen mijn laatste maand.mvantol13 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 08:54:
Krijgen de flex/relex abonnementen ook de "gratis" eenmalig 4GB 4g data? Mijn nieuwe en dus laatste flex bundel gaat in op de 13e als ik T-Mobile mag geloven krijgen ik dan die 4GB, zijn er mensen die deze 4GB al hebben?
Mijn tegoed was gisteren in iedergeval niet meer dan 30 cent. Die mogen ze hebben als ik nu al naar de nieuwe stel niet samen en pas niet aan abo over ben.
-Alle Flex abonnementen krijgen ook 4GB gratis data, wanneer deze ingaat is verschillend per gebruiker, je ontvangt hierover vanzelf een sms. (bij mij gaat deze in op 20 november volgens tmobile chat)
-Mijn flex wordt omgezet begin december 2015 aldus de onderstaande chat.
Enes: kijk even in je email *****@******.nl Want daar is een aanbod na toegestuurd
xdc: niks gehad .....
xdc: ah ik zie hem in de junkmail
Enes: Kan je even bij je ongewenste kijken
Enes: aha mooi
xdc: is dit hetzelfde aanbod als www.t-mobile.nl/flex1
Enes: ja klopt
xdc: ok duidelijk, als ik gebruik wil maken van de 4gb die deze maand wordt gegeven
xdc: hoe werkt dat dan ? kan dat ook met die abonnement waarop ik wordt overgezet ?
Enes: Dat kan je alleen deze maand gebruiken
xdc: of moet ik dan sowieso een aanvullend internet abonnement afsluiten
Enes: wat er van overblijft kan je gebruiken met de nieuwe
xdc: werkt de 4gb ook al op de huidige flex so15 ?
xdc: kortom kan ik nu internet al activeren ?
xdc: hoe kan ik dit controleren of ik dan niet voor onverwachte kosten kom te staan
Enes: nee dat nog niet je krijgt hem op 20 november
xdc: dus 20 november krijg ik gratis 4gb data , en ik ontvang nog een aparte sms voor wijziging naar het stel samen abonnement of gaat die toevallig ook 20 nov in ?
Enes: nee dat gebeurd in de eerste week van december
Enes: Maar daar krijg je nog bericht van
xdc: ok timeline is 20 nov 4gb gratis data (na ontvangst van sms?)
Enes: klopt
xdc: ok ik denk dat al mijn vragen zijn beantwoord,
’xdc’ verbinding verbroken (’Afgerond door T-Mobile Klantenservice’).
[ Voor 8% gewijzigd door xdc op 11-11-2015 11:23 ]
slimmehotspot.nl
Heb bij mijn Flex abo ook 4Gb data kado gekregen. Althans volgens My T-Mobile, want ik heb nooit een SMS hierover gehad. Vandaag wel een mail over het opheffen van Flex ontvangen.xdc schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:21:
Gisteren tijden de chat met tmobile:
-Alle Flex abonnementen krijgen ook 4GB gratis data, wanneer deze ingaat is verschillend per gebruiker, je ontvangt hierover vanzelf een sms. (bij mij gaat deze in op 20 november volgens tmobile chat)
Volgens T-Mobile is het nog 'mooier':General_Snuss schreef op woensdag 11 november 2015 @ 11:58:
Ik heb nu ook de mail gekregen dat ik overgezet wordt. Ik betaal nu 7.62 en ga 7.50 betalen voor 'de aanbieding'. serieus een korting van 12 cent? Wat een klantwaardering.
Nu kost het abo je 7,62 EUR. Straks krijg je een abonnement met een waarde van 20 EUR (prijslijst), maar gedurende 24 maanden betaal je daar 7,50 EUR voor. Dat is marketing ....
[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 11-11-2015 12:10 ]
Onbeperkt NL bellen dus Ziggo altijd bellen van 10/m kan er ook uit wat dus 12,66 per maand scheelt. Beetje buitenland bellen en sms zit er nog in wat handig is in de grensstreek. Alleen 0900 niet en je moet je tegoed lozen.
Dat basis internet van 64kb is wel snel genoeg voor WhatsApp of een mailtje lijkt mij, maar niet voor lekker surfen.
Als je kijkt op www.t-mobile.nl/flex1 en onder 'Startabonnement' klikt op 'Meer informatie' staat er dat je altijd online bent tot 64 Kbps.Indoubt schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:33:
@sambalbij, is die basis internet van 64kb ook van toepassing indien je geen internetbundel heb? Ik kan dat zo snel namelijk niet terugvinden in de aanbieding
Ook in de prijslijst (https://www.t-mobile.nl/C...samen-stel-bij-150713.pdf) staat bovenaan "Altijd online in NL". Ook zonder internet bundel.
En nog erger, ik heb 26 oktober mijn beltegoed opgemaakt, en ben 31 oktober overgestapt naar F+B.
(Na op 25-10 een nieuwe sim ontvangen, de oude kon geen 4G aan.)
Met mijn zelf omgezette, nu Sim Only, ben ik voordeliger uit dan het "Magenta" aanbod.
Nope, wel gevraagd, niet gelukt. Ga het later nog eens proberen, en ik ga nog officieel bezwaar maken bij T-Mobile tegen het omzetten van mijn abbo, ook al blijf ik tot de jaarwisseling zeker bij hun.MrAngry schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:59:
Ik heb ook vanochtend de mail ontvangen voor mijn relax abbo, en idd over een maand over. Heeft iemand al met succes gevraagd om zijn aanbod een hokje naar beneden bij te stellen?
Anoniem: 708274
Bedankt voor alle tips beste mensen. Fijn dat ik met dat bedrag van 3 nullen nog iets nuttigs kan doen.
Trouwens, mocht je World of Tanks (willen) spelen, dan kan je volgens mij gold bestellen via sms (Mollie payments).
(tijd terug in iedergeval wel, site lijkt nu down dus kan het niet checken)
Ik heb gebeld met consuwijzer met de vraag wat mag en niet mag. volgens een medewerker zou T-mobile met een passend aanbod je tegemoet moeten komen (afhankelijk van je beltegoed). Zij adviseerden eerst een bericht naar T-mobile te sturen en als je daar niet mee verder komt kun je naar de geschillencommissie. Nou weet ik natuurlijk niet wat passend is. T-mobile heeft verschillende hokjes waarin je geplaatst wordt. zijn die misschien al afhankelijk van je beltegoed?zacht schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:30:
[...]
Nope, wel gevraagd, niet gelukt. Ga het later nog eens proberen, en ik ga nog officieel bezwaar maken bij T-Mobile tegen het omzetten van mijn abbo, ook al blijf ik tot de jaarwisseling zeker bij hun.
Ik begin er niet aan, een bezwaar.. Ben bezig met beltegoed cashen en hoop dat het ook wordt uitbetaald.Ik ga dus het (onzekere) zekere voor het onzekere nemen.
Ik ga nu eens een 20 euro bol.com cadeaukaart halen bij beltegoed.nl, hopelijk is het rendement ook daar boven de 60%, maar zijn er nog meer goede rendementen voor cadeaukaarten of zo te krijgen ergens?
iTunes of game-tegoeden hebben niet mijn interesse ...
edit: kennelijk valt 0900-1594 onder hetzelfde betaalsysteem als 0900-1596
[ Voor 6% gewijzigd door MTVGN op 12-11-2015 17:55 ]
[ Voor 65% gewijzigd door Bullet NL op 13-11-2015 10:46 ]
Anoniem: 68976
Link
"Het klinkt erg mooi voor consumenten met bijvoorbeeld een Flex-abonnement die veel beltegoed dreigen kwijt te raken, maar volgens jurist Charlotte Meindersma mag dat niet zomaar. In artikel 4.3 in de algemene voorwaarden van voor 2011 staat namelijk: 'Het is de klant niet toegestaan het randapparaat en/of de SIM-kaart zodanig te gebruiken dat er sprake is van kunstgrepen, waaronder begrepen SIM-boxen of automatische oproepsystemen, waardoor de Klant of een derde financieel voordeel behaalt.'
Het is volgens Meinderma ook in algemene zin misbruik van de mogelijkheid om met opgebouwd tegoed andere belkosten te betalen. 'Opgebouwd tegoed moet gebruikt worden om te bellen, niet om het alsnog om te zetten in cash.'"
Nu zit ik te twijfelen. Zullen ze hier daadwerkelijk moeilijk over gaan doen of is dit bangmakerij en dus alsnog aan te raden?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 68976 op 13-11-2015 01:45 ]
ik zou gewoon een (deel) via thoorn doen of andere mogelijkheden (zie eerdere topic berichten), lijkt me sterk dat tmob moeilijk gaat doen gezien de aandacht die ze bij o.a. kassa gehad hebben (nu is dat natuurlijk ingecalculeerd en zo) dus het tegoed wat de slimme consument (want de slimme consument behield zijn flex) nu nog ff weet terug te krijgen verdienen er dubbel op (0900 leverd hun ook geld op)Anoniem: 68976 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:44:
Een kennis is door deze handeling van T-mobile nu ook flink de dupe aangezien hij ruim €1250,- in al die jaren heeft opgespaard. Ik had hem ook al aangeraden om via thoorn.nl een gedeelte terug te krijgen. Echter lees ik nu op de website van radar dat dit eigenlijk niet is toegestaan.
Link
"Het klinkt erg mooi voor consumenten met bijvoorbeeld een Flex-abonnement die veel beltegoed dreigen kwijt te raken, maar volgens jurist Charlotte Meindersma mag dat niet zomaar. In artikel 4.3 in de algemene voorwaarden van voor 2011 staat namelijk: 'Het is de klant niet toegestaan het randapparaat en/of de SIM-kaart zodanig te gebruiken dat er sprake is van kunstgrepen, waaronder begrepen SIM-boxen of automatische oproepsystemen, waardoor de Klant of een derde financieel voordeel behaalt.'
Het is volgens Meinderma ook in algemene zin misbruik van de mogelijkheid om met opgebouwd tegoed andere belkosten te betalen. 'Opgebouwd tegoed moet gebruikt worden om te bellen, niet om het alsnog om te zetten in cash.'"
Nu zit ik te twijfelen. Zullen ze hier daadwerkelijk moeilijk over gaan doen of is dit bangmakerij en dus alsnog aan te raden?
also dat bericht zou ik niet 100% serieus nemen , meer een statement wat hopelijk tot resultaat lijd imo als in jij als consument het maar slikt dat
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
De kans dat je ooit nog iets van dat tegoed terugziet als je het laat staan is zo goed als afwezig.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Welke diensten mensen aanbieden moeten zij weten. Zolang dat geen strafbare dienst is, kan het dan een kunstgreep zijn?
Dan mag je dat toch gebruiken?
T mobile heeft nooit een goed alternatief gehad voor situaties waarin mensen, ook al hebben ze een goedkoop abonnement, toch geld opbouwden. Er werd dus ook geen resources gebruikt die kosten voor tmobile met zich mee brengen. Je zou het kunnen vergelijke met voorfinanciering. Het us niet aldof de klant profiteert van iets dat nadelig was voor tmobile. Misschien was destijds de dienst zelfs wel te duur, maar zaten mensen vast aan hun abonnement en opgespaard tegoed. Men bood bijvoorbeeld op een gegeven moment niet meer de migelijkheid tot een aonnement met korting op een toestel, waarmee je je abonnement of tegoed nog ten gelde kon maken, zoals dit normaal wel het geval is bij trouwe klanten. Deze voordelen zijn ook zonder tegenprestatie geschrapt.
Qua service is Tmobile ook erg lekker bezig geweest; bouw je 100den euro's op en dat moet dan maar gewoon vervallen. Zelfs korting op nieuwe abbo's kunnen er niet van af. Een service-provider zonder service is voor mij een leeg bedrijf.
Voor een psn card van 20 euro moet je 20 minuten aan de lijn hangen van een 0900 nummer die 1 euro per minuut kost.Orangelights23 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:23:
Ik zit nu op psncardsdirect te kijken om 2x keer PSN Plus kaart te kopen van €50,- met beltegoed. Als ik dat dan aanklik, krijg ik de melding dat het nog €1,- per minuut kost om te bellen naar het 0909 nummer. Ik zie in dit forum meerdere berekeningen staan over rendement etc., maar nergens die €1,- terugkomen. Hebben zij dit sinds kort veranderd? Of zijn de kosten niet €1,-, maar die €0,22? In mijn geval gaat het om een Flex 25 '09 abonnement.
Heb je een card die 37 euro is (random cijfer
Zoals eerder aangegeven, een psn card van 20 euro kost dacht ik 21 euro.
21 + 10% = 23,10
Dus ben je 23 min en een beetje aan het bellen. Zeg voor het gemak 24 min.
En dan heb jij de webshop betaald.
Maar T-mobile wilt ook geld hebben voor het telefoon gesprek, en dat is dus 24 × 0,22 = 5,28
Dus in totaal kost een PSN card van 20 euro met een flex 15 abo 29,28 euro.
Voor het gemak, 30 euro.
Dus voor een psn card van 20 euro betaal je ONGEVEER 30 euro, wat een rendemen oplevert van 66%
En zoals je zie heb ik overal negatief afgerond
--edit--
Zelfde geld voor een plus abo, die zijn nu 47,50 euro
Ik zie ook dat alle prijzen om laag zijn gegaan sinds ik alles gespendeerd heb.
Bah had een euro kunnen besparen, misschien anderhalf
[ Voor 7% gewijzigd door RedRayMann op 14-11-2015 08:45 ]
Anoniem: 68976 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 01:44:
Een kennis is door deze handeling van T-mobile nu ook flink de dupe aangezien hij ruim €1250,- in al die jaren heeft opgespaard. Ik had hem ook al aangeraden om via thoorn.nl een gedeelte terug te krijgen. Echter lees ik nu op de website van radar dat dit eigenlijk niet is toegestaan.
Link
Wat voor risico zou je lopen? Je beltegoed ben je toch kwijt, of je nu opzegt of niet. Dus dan maar liever beltegoed cashen. als je niets doet ben je het beltegoed bij voorbaat kwijt...
ik had dezelfde twijfels en kreeg van thoorn het volgende antwoord:
T-Mobile kan de bedragen niet bij klanten terugvorderen. Wel zou het in theorie kunnen dat T-Mobile ons niet uitbetaalt. Het is tot op heden echter nog nooit gebeurd dat T-Mobile bedragen van T-Mobile Flex abonnementen niet heeft uitgekeerd, en onze dienst bestaat sinds 2008. Het is uiteraard wel zo dat het op dit moment om aanzienlijk grotere bedragen gaat, omdat opeens 80.000 klanten zijn geïnformeerd door T-Mobile dat hun beltegoed over een maand komt te vervallen.
Mocht T-Mobile achteraf aangeven dat zij de tegoeden toch niet gaan uitbetalen, zullen wij er uiteraard alles aan doen om hier tegenin te gaan. Thoorn.nl heeft op dit moment al enorme bedragen aan klanten voorgeschoten, dus wij zijn er ook zeker bij gebaad dat T-Mobile dit bedrag aan ons gaat uitbetalen.
Veel klanten geven aan dat zij het geld hoe dan ook kwijt zijn als zij het niet opbellen naar 0900-nummers, dus dat zij het risico er wel voor over hebben. Het is namelijk inderdaad wel zo dat als T-Mobile ons niet uitbetaalt, wij helaas de klanten ook niet kunnen uitbetalen. Het feit dat T-Mobile tot op heden ons 0900-nummer nog niet geeft geblokkeerd, geeft een vermoeden dat zij op dit moment de dienst tolereren.
Uiteraard verwachten wij dat T-Mobile de bedragen gewoon aan ons uitkeert, en dat alle klanten op 31 december worden uitbetaald.
Dat snapte ik allemaal, het gaat puur om die €0,22 die jij nu ook weer gebruikt, waar haal je dat vandaan? Ik zie inderdaad dat alles omlaag is gegaan, vandaag dus lekker bestellen!RedRayMann schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 01:11:
[...]
Voor een psn card van 20 euro moet je 20 minuten aan de lijn hangen van een 0900 nummer die 1 euro per minuut kost.
Heb je een card die 37 euro is (random cijfer) dan hang je 37 minuten aan de lijn...
Zoals eerder aangegeven, een psn card van 20 euro kost dacht ik 21 euro.
21 + 10% = 23,10
Dus ben je 23 min en een beetje aan het bellen. Zeg voor het gemak 24 min.
En dan heb jij de webshop betaald.
Maar T-mobile wilt ook geld hebben voor het telefoon gesprek, en dat is dus 24 × 0,22 = 5,28
Dus in totaal kost een PSN card van 20 euro met een flex 15 abo 29,28 euro.
Voor het gemak, 30 euro.
Dus voor een psn card van 20 euro betaal je ONGEVEER 30 euro, wat een rendemen oplevert van 66%
En zoals je zie heb ik overal negatief afgerond
--edit--
Zelfde geld voor een plus abo, die zijn nu 47,50 euro
Ik zie ook dat alle prijzen om laag zijn gegaan sinds ik alles gespendeerd heb.
Bah had een euro kunnen besparen, misschien anderhalf
Ik had trouwens maar een paar tientjes tegoed.
Wat betreft het 'cashen van beltegoed', ik denk niet dat t-mobile daar iets tegen kan doen als puntje bij paaltje komt.
Hoogstwaarschijnlijk zal de laatste maand van het abonnement naar rato worden berekend, dus de laatste maand krijg je een deel van je beltegoed.
Dus als je bundel zoals bij mij altijd op de 14e in gaat en je abonnement wisselt op 1 december, dan is de laatste maand ongeveer de helft. Dit betekent dat je voor dat gedeelte ook maar de helft van je bundel kunt gebruiken, ook al krijg je op 14 november gewoon je hele bundel toegewezen.
Zorg dus dat je de helft van je bundel over houdt. Want op de eerstvolgende factuur van je nieuwe abonnement wordt dit met terugwerkende kracht op de dag na gecorrigeerd, en als je dus je beltegoed echt tot de laatste cent hebt opgemaakt, komt die halve bundel die je dus eigenlijk onrechtmatig gebruikt hebt, er als extra kosten bij op je factuur. In geval van een Flex 45 abonnement is dat een bedrag van 22,50 bij een halve maand. Kan uiteraard dus ook hoger zijn, als je ingangsdatum van de maand nog later ligt.

0,05 cent per MB. Oftewel € 0.0005 per MB.
Goede tip!Hugo__Boss schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:48:
Misschien nog een goede tip voor iedereen (met name voor de gebruikers met een hoger Flex abo zoals Flex 45 (SO).
Hoogstwaarschijnlijk zal de laatste maand van het abonnement naar rato worden berekend, dus de laatste maand krijg je een deel van je beltegoed.
Dus als je bundel zoals bij mij altijd op de 14e in gaat en je abonnement wisselt op 1 december, dan is de laatste maand ongeveer de helft. Dit betekent dat je voor dat gedeelte ook maar de helft van je bundel kunt gebruiken, ook al krijg je op 14 november gewoon je hele bundel toegewezen.
Zorg dus dat je de helft van je bundel over houdt. Want op de eerstvolgende factuur van je nieuwe abonnement wordt dit met terugwerkende kracht op de dag na gecorrigeerd, en als je dus je beltegoed echt tot de laatste cent hebt opgemaakt, komt die halve bundel die je dus eigenlijk onrechtmatig gebruikt hebt, er als extra kosten bij op je factuur. In geval van een Flex 45 abonnement is dat een bedrag van 22,50 bij een halve maand. Kan uiteraard dus ook hoger zijn, als je ingangsdatum van de maand nog later ligt.
Zat hier ook al over na te denken en dit scenario is het meest logisch. Wel zit bij de nieuwe abo's onbeperkt NL bellen en SMS waarvoor de ratio niet uitmaakt. Beter even aan T-Mobile vragen hoe ze dit gaan doen.
die 22 cent zijn de standaard bel kosten bij een flex 15. Als je iets terug zoek (heb volgens mij zelf de link gepost) is er een linkje naar een pdf met de kosten per flex abo. Dit zijn gewoon de std kosten, naar welk nummer je ook belt.Orangelights23 schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:34:
[...]
Dat snapte ik allemaal, het gaat puur om die €0,22 die jij nu ook weer gebruikt, waar haal je dat vandaan? Ik zie inderdaad dat alles omlaag is gegaan, vandaag dus lekker bestellen!
Net als een smsje naar een dienst, de sms kost gekd zoals altijd, dan krijg je vaak een "dank je" sms die dan weer wat extra kost.
Dus je belt 24 minuten naar "een nummer" en of dat een mobiel of vast nummer belt van vrouwlief, moeders of de buurvrouw
Mijn tegoed gaat richting de 0 euro. Normaal doneerde ik rond kerst via sms, nu alvast vooruit lopend al diverse doelen gesteund via SMS doneren. Eens kijken of TMobile daar ook een probleem mee heeft .....:)
De eerste mail van deze abo's heb ik op 2 november ontvangen, dus die 31 dagen houden ze wel aan.
Na die 24 maand kan hij in principe uit met het Startabonnement. Hij belt zelden en gebruikt alleen maar Whatsapp (tegen die tijd is er vast wel een andere aanbieder waarna hij kan overstappen).
Klopt het nu dat hij zijn 543 euro nu nog kan cashen via Thoorn en de app genoemd op hun site en daarna gewoon automatisch overstapt naar de aanbieding?
Anoniem: 68976
Waarom niet direkt nu overstappen naar Choozze zero?Binnetie schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:55:
Mijn pa heeft ook een mail gekregen met het aanbod van 7,50 eu per maand gedurende 24 maand.
Na die 24 maand kan hij in principe uit met het Startabonnement. Hij belt zelden en gebruikt alleen maar Whatsapp (tegen die tijd is er vast wel een andere aanbieder waarna hij kan overstappen).
Kost eenmalig 25 euro en dan ben je klaar.
Ik zie alleen niks meer over de bel app van Thoorn. Je moet nu handmatig bellen telkens? Dan moet ik 418x bellen. Of zijn er nog mensen die wel met een automatische bel app werken?
Stelletje KL*********N. 10 jaar bij ze en dan zon streek, met zo'n korte tijd om je bundel te verbellen. Heb al met ze gesproken. Niets mogelijk en geen begrip. Wel een lange tijd gewoon betaald terwijl ik in het buitenland was en vanwege flex mijn abonement aangehouden. Nooit een betaling gemist. En dan ook nog een bagger contract ook waar ik nu niets mee kan.
Ik laat nu mijn gsm terug naar NL sturen om daar het tegoed te laten omzetten (het gaat hier om bijna 1000 euro). Welke autodialer gebruiken jullie (Android AUB) en met welke settings, want het paswoord bij Thoorn dat je moet invullen lijkt me een probleem met meeste standaard autodialers. Weet iemand een tweede site, aangezien ik het geld wil laten verdelen over twee aanbieders, zodat deze ondankbare honden iig geen resterend tegoed krijgen en een van de twee iig iets uitbetaald.
Kan iemand dit aub uitleggen, zodat mijn moeder van 65+ dit in Nederland voor me kan gebruiken?
Ik zou het zeer waarderen
[ Voor 13% gewijzigd door Nimrod|IA op 17-11-2015 07:01 ]
Ik ben afgelopen weekend ook begonnen mijn Flex '07 beltegoed van €830,- te doneren via SMS -> 4333 -> Rode Kruis. De kosten heirvaan gaan geheel uit het Flex beltegoed.Fazer013 schreef op maandag 16 november 2015 @ 13:57:
Ik zie overigens in de belstatus (mijn tmobile) de gratis 4Gb internet bundel die ik heb ontvangen.
Mijn tegoed gaat richting de 0 euro. Normaal doneerde ik rond kerst via sms, nu alvast vooruit lopend al diverse doelen gesteund via SMS doneren. Eens kijken of TMobile daar ook een probleem mee heeft .....:)
Inmiddels heb ik het tegoed bijna helemaal weggedoneerd.
(Overigens beweert een T-Mobile webcare medewerker op twitter ten onrechte dat het niet mogelijk is om je Flex beltegoed via SMS weg te doneren. Ontmoedigingsbeleid?)
Ik ben ook even aan het zoeken naar deze app. Hij stond vorige week nog op de site van Thoorn. De instelling was dat je na 17 sec weer moest ophangen en dan weer redailen. Je kunt ook opgeven hoeveel keer hij moet bellen.Nimrod|IA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 06:56:
Ik zit ook met deze klote streek. Ik zit inmiddels een tijd in het buitenland en had mijn nummer nodig voor internet bankieren. Met een flex abonement geen probleem, aangezien ik alles gewoon weer kon verbellen als ik terug in NL was. Nu ga ik binnenkort terug naar NL, maar dit is net NA het aflopen van mijn contract.
Stelletje KL*********N. 10 jaar bij ze en dan zon streek, met zo'n korte tijd om je bundel te verbellen. Heb al met ze gesproken. Niets mogelijk en geen begrip. Wel een lange tijd gewoon betaald terwijl ik in het buitenland was en vanwege flex mijn abonement aangehouden. Nooit een betaling gemist. En dan ook nog een bagger contract ook waar ik nu niets mee kan.
Ik laat nu mijn gsm terug naar NL sturen om daar het tegoed te laten omzetten (het gaat hier om bijna 1000 euro). Welke autodialer gebruiken jullie (Android AUB) en met welke settings, want het paswoord bij Thoorn dat je moet invullen lijkt me een probleem met meeste standaard autodialers. Weet iemand een tweede site, aangezien ik het geld wil laten verdelen over twee aanbieders, zodat deze ondankbare honden iig geen resterend tegoed krijgen en een van de twee iig iets uitbetaald.
Kan iemand dit aub uitleggen, zodat mijn moeder van 65+ dit in Nederland voor me kan gebruiken?
Nu is dit allemaal van de site van Thoorn verwijderd dus ik weet niet of het nog werkt. Op de site van Thoorn stata aangegeven dat wanneer je met nummerherkenning belt (en je dit via de site activeert door een keer te bellen) je dan geen wachtwoord hoeft in te voeren. Het systeem herkend je dan via het nummer. Als ze vragen om de pincode blijf je aan de lijn.
Ik kan dit niet testen omdat ik eerst even die app moet terugvinden.
Edit: toch gevonden: https://web.archive.org/w...l/vragen/#vraag13_android hier staat de naam van de app.
Als je nou eens die handige zoekbalk bovenaan gebruiktBinnetie schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:45:
Dat kan ook nog inderdaad, goede tip! Dankjewel. Met Choozze heb ik goede ervaringen.
Ik zie alleen niks meer over de bel app van Thoorn. Je moet nu handmatig bellen telkens? Dan moet ik 418x bellen. Of zijn er nog mensen die wel met een automatische bel app werken?

(Hint: Blader mijn berichten in dit topic eens door
Oscar Wilde

Gelukkig via hier thoorn.nl ontdekt en inmiddels al 50 euro tegoed daar opgebouwd. Vanavond eens kijken of ik via auto dial iets kan gaan regelen, want dat handmatig bellen begint toch wel te vervelen
Ik weet niet in welk land je zit, maar je zou eens kunnen kijken naar www.zaypay.com . ze zijn in veel landen actief. Ik heb zelf geen ervaring daarmee, maar als het goed is kan je daar een account aanmaken voor jezelf en het tegoed opbellen en op je eigen rekening laten storten. Maar ik heb het niet helemaal uitgezocht, dus het kan zijn dat het iets anders werkt.Nimrod|IA schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 06:56:
[ Voor 4% gewijzigd door tvdoc op 17-11-2015 11:56 ]
Ruim 200 euro per maand/rekening is iig geen probleem heb ik gemerkt de afgelopen maanden. Want godzijdank was ik al begonnen met opbellen voordat T-mobile aankondigde dat ze Flex gaan uitfaseren..
Oscar Wilde
Moest een kleine 1000€ verbellen, en geen blokkade.
Ooh 2x een iTunes tegoed van 50€ bij een andere site!
Toen ik terug gebeld werd bleek dat dit niet zo is en je alles gewoon kwijt bent. Zwaar belachelijk.
Zijn er andere zaken die je kunt doen met je beltegoed dat Thoorn? 600 keer Thoorn bellen gaat wel ff duren.
Om minder vaak te hoeven bellen kan er ook gebruik worden gemaakt van de 'Per minuut'-betaallijn. Het tegoed kan dan worden opgebeld in meerdere lange gesprekken (zie de 'Rekenhulp'). Ondertussen kan de telefoon gewoon aan de oplader blijven liggen. Het nadeel is wel de 6-12% lagere opbrengst (afhankelijk van het type Flex-abonnement).
Nu kan hij nog wat cashen en zal het altijd mooi op zijn rekening staan dan als je helemaal niks meer terugkrijgt.
Daar zit bij mij ruim €3,- tussen.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Het is verwarrend dat ze deze wijziging nog niet overal hebben doorgevoerd. Meestal staat er echter bij of het bedrag inclusief of exclusief BTW is. Als je bij My T-Mobile bij "Overzicht verbruik" kijkt, is het bedrag inclusief BTW aangegeven, en bij "Verbruiksstatus" wordt het bedrag aan beltegoed exclusief BTW aangegeven.
wannee heb je de initiële mail van t-mobile gekregen?groofoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:27:
Net sms ontvangen dat mijn abbo 07-12-15 overgezet word!
Meer mensen hier die sms ontvangen?
Bedankt!Thooomas schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:25:
@Schinnen-groen: T-Mobile is sinds oktober op verschillende plekken het beltegoed inclusief BTW gaan aangeven, terwijl dit eerst altijd overal exclusief BTW werd aangegeven. Dit zal het verschil van € 8 verklaren.
Het is verwarrend dat ze deze wijziging nog niet overal hebben doorgevoerd. Meestal staat er echter bij of het bedrag inclusief of exclusief BTW is. Als je bij My T-Mobile bij "Overzicht verbruik" kijkt, is het bedrag inclusief BTW aangegeven, en bij "Verbruiksstatus" wordt het bedrag aan beltegoed exclusief BTW aangegeven.
3040 Wp - 4,7 GJ zonneboiler - WP droger; A+++ wasmachine. Het leven is een aaneenschakeling van leermomenten en de waarheid ligt meestal in het midden; vertrapt door beide partijen. De CO2-discussie: ik geloof hier niet in.
Ik gebruik mijn telefoon normaal alleen voor whattsapp via 2g, zodat mijn accu een beetje langer meegaat (6 dagen). En een beetje bellen, mijn beltegoed spaarde ik op voor op vakantie of goud voor world of tanks.
Nu heb ik van die medewerker van T-mobile vernomen dat ik die 12GB gewoon uit kan zetten waardoor mijn abbonements kosten naar 7.5 gaan, ook zonder databundel kun je nog basisinternet gebruiken, dus ik ben blij met deze aanbieding.
Bij aanpassing aan het abo zou ook de korting vervallen.
4-11 heb ik de eerste mail gekregenTweakersOnly schreef op woensdag 18 november 2015 @ 21:43:
[...]
wannee heb je de initiële mail van t-mobile gekregen?
Ik heb dit voorgelegd aan de ks:Hugo__Boss schreef op zondag 15 november 2015 @ 10:48:
Misschien nog een goede tip voor iedereen (met name voor de gebruikers met een hoger Flex abo zoals Flex 45 (SO).
Oftewel gewoon opmaken die laatste bundel!Bij flex is pro rata eigenlijk niet van toepassing omdat je een tegoed ontvangt. Wel is de einddatum van dat tegoed dus eerder bereikt. Dus je kunt gewoon het tegoed opmaken, maar indien je er overheen gaat kunnen dus alsnog kosten worden gemaakt.
Het ging uiteindelijk maar om 6 euro, maar toch...
[ Voor 5% gewijzigd door tvdoc op 20-11-2015 09:50 ]
Jawel, sms ook ontvangen. Nog even het laatste beltegoed cashen. inmiddels voor 275 euro teruggeslurpd, en nu maar hopen dat het wordt uitbetaald.groofoo schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:27:
Net sms ontvangen dat mijn abbo 07-12-15 overgezet word!
Meer mensen hier die sms ontvangen?
Ik wil je bedanken voor de tip want mijn resultaat met 1 lang gesprek is vrijwel 65% en dat is vergeleken met de 47% van thoorn een hele verbetering, maar 70% haal ik niet, dus ik ben benieuwd of je mij kan vertellen hoe ik dat wel kan halen.Hugo__Boss schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:57:
Het is al eerder genoemd, maar Targetpay zit op 70% en dat is gewoon € op je rekening.
beginstand 847,06 (incl. 21% BTW; eigenlijk 700,05)
eindstand 752,79 (incl. 21% BTW; eigenlijk 622,14)
Daarmee heb ik 77,91 verbeld en targetpay heeft 50,62 als inkomsten genoteerd, da's 64,97%
Ik heb een 80-cent lijn gebeld omdat dat volgens de site van targetpay voordeliger is:
€ 0,80 levert € 0,666 op = 83,25%
€ 0,90 levert € 0,738 = 82%
Maar goed, daar gaan dus nog kosten af van het bellen naar een 09xx nummer van T-mobile zelf
Nu ben ik in verwarring. Wat je op het moment te zien krijg bij verbruiksstatus is toch sinds oktober inclusiefThooomas schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:25:
@Schinnen-groen: T-Mobile is sinds oktober op verschillende plekken het beltegoed inclusief BTW gaan aangeven, terwijl dit eerst altijd overal exclusief BTW werd aangegeven. Dit zal het verschil van € 8 verklaren.
BTW??
Tevens dient bij Targetpay de naar optie 'excl. BTW' gekeken te worden, u geeft de bedragen inclusief BTW weer. De BTW kunt u als particulier niet ontvangen. Als bedrijf is dit wel mogelijk, maar dient de BTW uiteindelijk gewoon weer afgedragen te worden.
@strakaanbod: Het beste kunt u even naar zowel 'Overzicht verbruik' als 'Verbruiksstatus' kijken. Als daar twee verschillende bedragen staan, is het hoogste bedrag inclusief BTW, en het laagste bedrag exclusief BTW. Als de bedragen niet verschillen, kunt u er vanuit gaan dat het bedrag aan beltegoed inderdaad gewoon inclusief BTW is.
€ 0,35 € 0,46 per gesprek € 0,17 0,370
€ 0,45 € 0,56 per gesprek € 0,25 0,446
€ 0,55 € 0,66 per gesprek € 0,33 0,500
€ 0,60 € 0,71 per gesprek € 0,37 0,521
€ 0,70 € 0,81 per gesprek € 0,45 0,556
€ 0,90 € 1,01 per gesprek € 0,61 0,604
€ 1,00 € 1,11 per gesprek € 0,68 0,613
€ 1,15 € 1,26 per gesprek € 0,79 0,627
€ 1,30 € 1,41 per gesprek € 0,92 0,652
€ 1,40 € 1,51 per gesprek € 0,98 0,649
Ergo: 1,30 is het hoogste percentage uitbetaling. Hoger dan 65% kom je volgens mij nergens. Anders hou ik mij graag aanbevolen.
Oh ja, kn tmob zijn 0,11 Al kun je dat nergens meer controleren behalve op ervaring. Omdat tmob de facturen heeft aangepast zodat je niet meer kunt zien hoeveel één individueel gesprek kost, de geinponems...!
Succes!
[ Voor 23% gewijzigd door Nez_O_Poz op 20-11-2015 12:12 ]
Je hebt een site nodig waar je een nieuwe map aanmaakt en een paar php-bestandjes in zet. In die php-bestandjes staan dan id's die naar jouw account verwijzen (waarop je je bankrekeningnummer hebt ingevuld) zodat je vervolgens bij het in de browser openen van die nieuwe map op je eigen site een eenmalig getal te zien krijgt en als je dan naar dat 09xx-nummer belt en dat getal invult wordt het bedrag dat je binnenhaalt uiteindelijk op jouw rekening bijgeschreven.Binnetie schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:42:
Ik vraag me af hoe het nu via Targetpay werkt. Ik lees veel informatie op de site maar nergens een instructie om een 0900-nr te bellen en die open te houden. Die van 80 cent per minuut is namelijk het interessants met de uitbalting van 66 cent.
Ik vond het eerst ook onduidelijk, maar heb gewoon een account aangemaakt en de stappen gevolgd door op "Direct van start" te klikken onder de kop "Betaalde Toegang (variabel bedrag)" op https://www.targetpay.com/info/0900-start
Die 1,30 werkt alleen op basis van per gesprek en aangezien ik gewoon met lange gesprekken mijn tegoed wil opmaken is de 80 cent lijn de voordeligste.Nez_O_Poz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:56:
Ergo: 1,30 is het hoogste percentage uitbetaling. Hoger dan 65% kom je volgens mij nergens. Anders hou ik mij graag aanbevolen.
[ Voor 15% gewijzigd door MTVGN op 20-11-2015 12:43 ]
Wat is nou het beste manier om het meeste uit je beltegoed te halen?
thoorn.nl 1,30 per gesprek (~64%) of beltegoed.nl voor bijv netflix kaartjes (~ 65%)HtheB schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:22:
Ik zie door de bomen het bos niet meer...![]()
Wat is nou het beste manier om het meeste uit je beltegoed te halen?
Er zijn 3 verschillende varianten die 1,30 per gesprek zijn..HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:26:
[...]
thoorn.nl 1,30 per gesprek (~64%) of beltegoed.nl voor bijv netflix kaartjes (~ 65%)zoek voor thoorn in dit topic over automatische bellen (auto dialers)
80 cent per gesprek, 82 cent per gesprek en 84 cent per gesprek
het verschil zit m erin vanaf welk bedrag je je kunt laten uitbetalen , 84ct kan pas vanaf 7 euro uitbetaald worden even uit mijn hoofd. Hou er wel rekening mee dat Thoorn nu niet meer kan voorschieten en je wel kan wachten op geld, hij heeft dat zelf overigens eerder in dit topic ook gezegt.HtheB schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:33:
[...]
Er zijn 3 verschillende varianten die 1,30 per gesprek zijn..
80 cent per gesprek, 82 cent per gesprek en 84 cent per gesprek
Hier alleen maar positieve ervaringen met Targetpay. Ben al jaren het tegoed in kleine stappen aan het afromen via Targetpay. Steeds netjes uitbetaling circa 30 dagen na einde van de maand. In de laatste weken nog even snel de laatste 300 EUR 'gered' van mijn Flex tegoed. Creditnota al ontvangen, geld volgt einde van de maand. Voor sommigen zal het een nadeel zijn dat er pas vanaf 25 EUR uitbetaald gaat worden.Cerberus_tm schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:51:Ik heb lang geleden geprobeerd een deel van mijn moeders tegoed voor haar te cashen via Targetpay. Targetpay heeft uiteindelijk niets uitbetaald, vermoedelijk omdat T-Mobile protesteerde. Het was denk ik iets van €100.
Betaald dit meer als Thoorn?U123456 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:59:
[...]
Hier alleen maar positieve ervaringen met Targetpay. Ben al jaren het tegoed in kleine stappen aan het afromen via Targetpay. Steeds netjes uitbetaling circa 30 dagen na einde van de maand. In de laatste weken nog even snel de laatste 300 EUR 'gered' van mijn Flex tegoed. Creditnota al ontvangen, geld volgt einde van de maand. Voor sommigen zal het een nadeel zijn dat er pas vanaf 25 EUR uitbetaald gaat worden.
Daarom schreef ik dit:U123456 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 22:09:
Kijk even eerder in dit forum: Nez_O_Poz in "\[T-Mobile] Oud flex abonnement met veel tegoed - en nu?"
HtheB in "\[T-Mobile] Oud flex abonnement met veel tegoed - en nu?"
Wel vreemd dan. Ik weet ook niet waarom ze mij dan niet uitbetaalden en jou wel. Daarvóór heb ik me ook wel eens door Targetpay laten uitbetalen waarbij het wel lukte, maar niet vaak gedaan. Thoorn heb ik betere ervaringen mee.U123456 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 21:59:
[...]
Hier alleen maar positieve ervaringen met Targetpay. Ben al jaren het tegoed in kleine stappen aan het afromen via Targetpay. Steeds netjes uitbetaling circa 30 dagen na einde van de maand. In de laatste weken nog even snel de laatste 300 EUR 'gered' van mijn Flex tegoed. Creditnota al ontvangen, geld volgt einde van de maand. Voor sommigen zal het een nadeel zijn dat er pas vanaf 25 EUR uitbetaald gaat worden.