Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.
Ik heb een flex abonnement bij t-mobile wat me maandelijks € 7,50 kost en waarvoor ik € 15,00 bij m'n totaalbedrag gestort krijg. Per saldo maak ik dus eigenlijk winst
Natte krant (363218) (V.242)
op e-mail / voicemail en twitter geen reactie.. ik geef het nog een aantal dagen.
FoutNextron schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 17:17:
Met sim-only abonnementen waar je 200% beltegoed krijgt in combinatie met een betaallijn die >50% uitkeert? Anders heb je toch alsnog minder uitgekeerd gekregen dan betaald is aan abonnementskosten?
Met simonly abbos waar je destijds bij gsmtopdeal voor 15 euro per maand 45 euro flex tegoed kreeg.. PLUS een toestel ter waarde van 150-200 euro, ja ik heb ook wel het een en ander gecashed ;-)
nog geen reply op eerdere berichten / vm's
Same here, geld is onderweg.Security schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:31:
Zojuist standaard mail binnen geld is onderweg.
nog geen reply op eerdere berichten / vm's
hoelang heb jij mogen wachten vannaf aanvraag uitbetaling?
vandaag bevestiging overgeschreven morgen zal het wel op de rekening staan. zijn er bij jullie ook wel eens belletjes misgelopen?
zie onderstaande
Telefoonnummer: 06sec - Pincode: 1- Huidig bedrag: € 21,31 (44:25 min.)
Telefoonnummer: 06sec - Pincode: 1 - Huidig bedrag: € 51,50 (107:19 min.)
1 werkdag. Zondag ingeschreven bij thoorn.nl, gebeld voor ca. € 50 en het staat inmiddels op m'n rekening.Security schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:07:
[...]
hoelang heb jij mogen wachten vannaf aanvraag uitbetaling?
ik laat de openstaande belletjes maar even zitten.
Er staat een counter op de site die bijhoudt hoeveel je krijgtchrissis schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:02:
moet je om te cashen de telefoonlijn gewoon een aantal uur open laten staan? En moet je zelf uitrekenen hoe lang, zodat je niet meer tegoed verbruikt dan dat je hebt?
ik weet niet hoeveel beltegoed je wil cashen? In mijn geval was het meer dan 1000 Euro.
Ik ben hier vandaag ook mee bezig geweest voor m'n pa en zon 120 euro gecash't. Deze had nog 250 euro op zijn T-Mobile-spaarrekening staan en dat moest maar eens op. Tegen de tijd dat zijn abonnement wordt overgezet het restant cashen, iets van 30 euro.Security schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:38:
in geval van t-mobile klant kan een sessie max 120 minuten duren en je kan max 2 x per dag bellen.
Na iets van 120 minuten verbrak de lijn inderdaad, maar ik heb vandaag door wat fouten toch minimaal 5 keer naar het nummer gebeld, dus vaker bellen kan wel.
Er staat trouwens een rekenhulp op de website van thoorn en daarmee kan je precies uitrekenen hoeveel geld je terug kunt krijgen en staat precies wat je waar aan kwijt bent. En voor de mensen die denken dat je wel heel weinig terugkrijgt (ongeveer 55-60%), kun je ook allemaal nalezen waar het geld aan opgaat.
het zou niet mogen kunnen maar inderdaad werkt het soms wel.VERNederlander schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 23:04:
[...]
Na iets van 120 minuten verbrak de lijn inderdaad, maar ik heb vandaag door wat fouten toch minimaal 5 keer naar het nummer gebeld, dus vaker bellen kan wel.
kans bestaat alleen dat de provider dan het nummer dichtzet.. is mij ook overkomen.
"Beltegoed cashen is daarom over het algemeen bedoeld voor prepaidaansluitingen, T-Mobile Flex en hollandsnieuwe abonnementen. Beltegoed cashen met een T-Mobile Relax abonnement is helaas ook niet mogelijk. " Staat op de site.
Verwijderd
Gewacht tot mijn Relax300 abonnement afliep.
Nieuw abonnement met toestel besteld...
Ik heb mezelf eerst wel even ingelezen in de regelgeving aangaande annulering/retournering. De letter van de wet zegt namelijk dat telecombedrijven een uitzondering vormen op de '7-werkdagen-annuleer-regel' ! http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
T-Mobile vormt hierop een uitzondering binnen hun eigen regelgeving blijkbaar https://www.t-mobile.nl/s...act/over-online-bestellen
Ik zie nu net dat mijn abonnement aangepast is en ga dus het hele spel maar asap terug proberen te draaien.
Ik hoop echt dat dit geintje nog werkt. Zomaar door de €300 weggooien staat me namelijk helemaal niet aan
Verwijderd
Ehm, ik denk dat we op een ander spoor zittenCerberus_tm schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 19:16:
Um volgens mij gaan 0900-nummers bij Relax niet uit de bundel, dus pas op! Straks betaal je dubbel.
Vandaar mijn andere benadering (zoals elders in dit topic vermeld).
Ik heb vandaag mijn abonnementsverlenging (ander abonnement, met telefoon) geannuleerd en wacht nu tot mijn abonnement weer teruggezet wordt naar mijn oude Relax35"10. Dit zal volgens de KS uiterlijk 2 dagen duren.
Als het goed is zal mijn beltegoed dan ineens op 0 staan. (Diezelfde dag was ineens My T-Mobile niet bereikbaar wegens werkzaamheden. De volgende dag weer wel, maar abonnenment was nog niet teruggezet...)
En als ik daarover nou bij T-mobile heel hard ga mekkeren behoor ik mijn beltegoed als crediet retour te krijgen...
Duimt u even mee?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 11:26 . Reden: Typfoutje in specificaties gecorrigeerd... ]
"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."
Verwijderd
Huh? 1500min klinkt niet heel RelaxedSuperKneus schreef op woensdag 14 november 2012 @ 13:31:
ben ook heeeel erg benieuwd, heb nog 1500min staan op mijn 2 jaar oude relax abo
Ik bedoel: Relax rekent toch geen 'minuten' beltegoed, maar 'euro's'?
Verwijderd
Het WERKT! Hulde aan degene die dit foefje heeft uitgedacht!
Eerst een telefoontje van de KS die een ander abonnement of SIM-only wilde aansmeren, die weggewuifd en gemeld dat ik mijn oude abonnement gewoon terug wilde hebben. Trokken de hele trucendoos open om mij over te halen, maar aangezien ik abonnementsvrij ben, heb ik gewoon gezegd dat ik er nog even over na wou denken...
Vervolgens zag ik binnen 5 min op My T-mobile mijn oude Relax35'10 2010 weer verschijnen, maar nu met € 0,00 resterend beltegoed!
Daar over gaan bellen. Vervolgens werd vrijwel direct (1x doorverbinden) een creditering aangeboden aangezien het beltegoed niet viel te herstellen. Werd heel specifiek gezegd dat het niet gewoon uit te keren was, maar het in mindering gebracht zou worden op abonnementskosten en ik dus, bij wijze van spreken, de komende 8 mnd geen kosten zou hebben... Wel even in ogenschouw nemende dat internet ineens € 9,95 per maand gaat kosten (was 24 mnd gratis) en het abonnement dus ineens € 45 per maand kost.
Waarom niet uitgekeerd kon worden werd omheen gedraaid, wat mij het idee gaf dat het wel mogelijk moet kunnen zijn, maar ik vond dit al lang best
Want: Op dat moment ben je dus, met crediet, vrij om te doen wat je maar wil!
Dus: Per direct, gewoon tijdens datzelfde telefoongesprek, mijn bundel omlaag geschaald naar Relax15'10 (want de opbouw van mijn beltegoed van door de €300 zat hem er uiteraard in dat ik een te hoog abonnement had) en omgezet naar SIM-only. Wel heel duidelijk gevraagd of het crediet behouden blijft...
Daarmee gingen mijn abonnementskosten naar € 7,26 per maand + € 9,95 voor internet.
(even ter verduidelijking: Het onbeperkt internet van Relax 2010 is ook ècht onbeperkt! Je snelheid wordt niet beperkt na een bepaald aantal Mb's, je behoud gewoon je 3,6 Mbs hoeveel Mb's je ook verbruikt! Dus die wilde ik graag houden).
De grote grap is nu dat ik dus, even snel uitgerekend (en ervan uitgaande dat ik binnen mijn buldel blijf qua belgedrag, want mijn belbundel staat natuurlijk wel ineens bij aanvang op 0) ik:
1. de komende 19 maanden géén abonnementskosten hoef te betalen!
2. ècht onbeperkt internet behoud!
3. over 19 maanden maar de helft hoef te betalen van mijn vroegere abonnementskosten!
Nadeel: Ik moet zelf een nieuwe telefoon kopen. Maar dat doe ik met liefde!
Ik bouw hier even een feestje!
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:16:
Bij deze...
Het WERKT! Hulde aan degene die dit foefje heeft uitgedacht!![]()
[...]
De grote grap is nu dat ik dus, even snel uitgerekend (en ervan uitgaande dat ik binnen mijn buldel blijf qua belgedrag, want mijn belbundel staat natuurlijk wel ineens bij aanvang op 0) ik:
1. de komende 19 maanden géén abonnementskosten hoef te betalen!
2. ècht onbeperkt internet behoud!
3. over 19 maanden maar de helft hoef te betalen van mijn vroegere abonnementskosten!
Nadeel: Ik moet zelf een nieuwe telefoon kopen. Maar dat doe ik met liefde!
Ik bouw hier even een feestje!
Verwijderd
Nou, en blij dat ik ben dat jij dat gezegd hebt!DiMacho schreef op donderdag 15 november 2012 @ 13:46:
[...]
Ik zeg het al een tijdje in dit topic en via dm's
Geniet er van! Bij mij was het op een gegeven moment op.... toen maar Simyo genomen!
Veel gehad aan jou posts ook! Mijn dank is GROooOT!
Zat hem echt te knijpen of T-Mobile dit geintje misschien intussen niet al in de kiem had gesmoord... Maar mooi niet dus!
Was wel ff spannend zeg, voelt net alsof ik zojuist een wedstrijd gewonnen heb, hahaha!

Maar ben ook heel blij met het behoud van het ècht onbeperkte internet, dus zal persoonlijk niet heel snel overstappen meer. Ben nu ineens heel blij met T-
Mooi dat het gelukt is, ik heb munitie om op de 23 nov. hetzelfde te gaan doen.
Echter ik wil de boel uitgekeerd hebben, aangezien ik bij Vodafone een Friends and Family code heb.
(tenzij ze me voor die 600,-- zo'n mooie aanbieding maken met een toestel erbij).
Thx voor het delen van je ervaring! Ik hou ook iedereen op de hoogte van mijn verrichtingen
Verwijderd
Succes! En ik ben ook heel benieuwd of je het uitgekeerd gaat krijgen!foxkuil schreef op donderdag 15 november 2012 @ 15:01:
@ Lars:
Mooi dat het gelukt is, ik heb munitie om op de 23 nov. hetzelfde te gaan doen.
Echter ik wil de boel uitgekeerd hebben, aangezien ik bij Vodafone een Friends and Family code heb.
(tenzij ze me voor die 600,-- zo'n mooie aanbieding maken met een toestel erbij).
Thx voor het delen van je ervaring! Ik hou ook iedereen op de hoogte van mijn verrichtingen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2012 11:31 ]
Verwijderd
Hebben ze je misschien ook uitgelegd of als je een ander abbonnement neemt, je credit nota behouden blijft? Mits je bij T-Mobile blijft uiteraard. Dus stel je kiest een andere abbonement + telefoon en of de kosten daarvan van de credit nota worden afgeschreven.
En bedankt, 8 december loopt mijne af! Ik kijk er al naar uit!
Als je een ander abonnement neemt, dan ben je je credit kwijt!!!Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:40:
@Star Lars,
Hebben ze je misschien ook uitgelegd of als je een ander abbonnement neemt, je credit nota behouden blijft? Mits je bij T-Mobile blijft uiteraard. Dus stel je kiest een andere abbonement + telefoon en of de kosten daarvan van de credit nota worden afgeschreven.
Ook als ik van mijn huidige af wil, want heb nu nog W&W standaard (3xx KB) en die wil ik dus nu niet meerDiMacho schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 09:25:
[...]
Als je een ander abonnement neemt, dan ben je je credit kwijt!!!
gebruiken!

Verwijderd
Mij zeiden ze idd ook dat mijn crediet verloren zou gaan als ik een ander abonnement nam. Aangezien ik ZZP-er ben dacht ik ook nog mooi mijn abonnement naar zakelijk om te kunnen zetten, maar daar leek de grens een beetje te liggen. Aangezien het echter sommigen gelukt is crediet uitbetaald te krijgen moet het echter mogelijk zijn volgens mij, maar ik ben er niet dieper ingedoken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 08:40:
@Star Lars,
Deze link stond nog ergens in dit topic...
https://service.t-mobile....rs/detail/a_id/1760/p/197
Nogmaals (en dit is de laatste keer dat ik hem plug hoor): Als je een Relax uit 2010 hebt, met WnW Standaard, zou ik persoonlijk het abonnement houden ivm de 3,6 Mbps (Edit: 384 Kbps) en èchte onbeperkte internet, wat niet na een bepaald aantal Mb's ineens naar 64 Kbps geknepen wordt zoals heden ten dage het geval is bij alle zgn onbeperkt-internet-abo's
@ Krediax, Foxkuil en SuperKneus: iig succes. Ik ben benieuwd!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2012 17:34 . Reden: Foutje... ]
Thx voor de info, echter, ik heb geen 3.6 Mbps (want met speedtest kom ik niet hoger dan +/- 300 kbps en een up van +/- 70 kbps) Dus ik vraag me af welk WnW ik dan precies weer heb...Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 10:47:
[...]
Nogmaals (en dit is de laatste keer dat ik hem plug hoor): Als je een Relax uit 2010 hebt, met WnW Standaard, zou ik persoonlijk het abonnement houden ivm de 3,6 Mbps en èchte onbeperkte internet, wat niet na een bepaald aantal Mb's ineens naar 64 Kbps geknepen wordt zoals heden ten dage het geval is bij alle zgn onbeperkt-internet-abo's
@ Krediax, Foxkuil en SuperKneus: iig succes. Ik ben benieuwd!

Foxkuil: dat kan misschien ook aan je telefoon liggen? Als je hem nou eens tethert aan je PC en daar je snelheid meet?
Web&Walk is toch ook maar 384Kbps ? tenminste bij mij wel. Later(vanaf 12-2010) is de Internet voordeelbundel gekomen bij relax, die is 3,6Mbps.Thx voor de info, echter, ik heb geen 3.6 Mbps (want met speedtest kom ik niet hoger dan +/- 300 kbps en een up van +/- 70 kbps) Dus ik vraag me af welk WnW ik dan precies weer heb...
web’n’walk Standard 384/ 64 Kbps Onbeperkt € 9,95 per maand
[ Voor 11% gewijzigd door tvdoc op 16-11-2012 18:39 ]
Verwijderd
Had je van te voren al een sim only abbonnement?
Ik dacht namelijk dat je dat ook niet meer kon switchen maar als het jou wel is gelukt dmv de klans service word het misschien wel interessant om bij t mobile te blijven
Verwijderd
Nee, had geen Sim Only. Maar zodra je abonnementsvrij bent kan je dus gewoon switchen idd. Wel pas doen nádat je het crediet hebt gekregen!!!Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 13:11:
Nog 1 vraagje @Star Lars,
Had je van te voren al een sim only abbonnement?
Ik dacht namelijk dat je dat ook niet meer kon switchen maar als het jou wel is gelukt dmv de klans service word het misschien wel interessant om bij t mobile te blijven
Kan je overigens ook gewoon zelf doen via My T-Mobile, maar als je de medewerker aan de lijn hebt die je het crediet toekent dan zou ik het daar direct regelen.
Je krijgt namelijk over alle afspraken die je op dat moment maakt in principe geen bevestiging. Het enige bewijs dat je een crediet hebt ligt bij T-Mobile zelf en is gelinkt aan de betreffende medewerker, die een uitgebreid verslagje van het gesprek opslaat. In feite houd dit in dat de persoon die je aan de lijn hebt weet waar die het over heeft en meer bevoegdheid heeft als een standaard KS-medewerker. Mijn ervaring is dat de standaard KS medewerkers, zeker over oude abonnementen, weinig echte kennis hebben en maar wat roepen. Zeker in zo'n geval als dit.
Overigens klopt het dat Web 'n Walk Standaard niet die 3,6 Mbps is zoals ik zei, maar idd 384 Kbps up en 64 Kbps down. Sorry, zat verkeerd in mijn hoofd foxkuil en tvdoc.
Zoals Cerberus_tm zegt, kan je ook gewoon, zodra je abonnementsvrij bent, switchen van 'Web 'n Walk Standaard' naar 'Web 'n Walk Plus' met oude voorwaarden en prijzen, èn abonnementsvrij blijven. Dan betaal je €5 meer en heb je 1 Mbps up en 384 Kbps down. Maarrrrr, dan heb je ook een limiet van 2 Gb...
Heb al een eerste belronde gehad van 1 uur en 14 minuten, nog geen mooi resultaat. Straks nog ff een keer bellen met T-Mobile. Wil eens zien of het zo ook lukt.
Verwijderd
En ehm, geen slapende honden wakker maken hè maatje.! Dit geintje werkt door een fout in het systeem, dus niet 3 maanden van te voren T-Mobile al gaan informeren over hoe je ze in de luren wil gaan leggen en deze mogelijkheid misschien voor iedereen even afbranden!
Update trouwens: Ik heb gewacht tot ik mijn eerste factuur kreeg en ben weer gaan bellen met de KS en heb gevraagd of het crediet dat ik op de factuur zag staan uitbeltaald kon worden (stond een - bedrag op) en.... Jawel hoor! Werd doorverbonden met de financieële afdeling en mag het geld volgende week op mijn rekening verwachten!
Blijblij
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2012 15:16 ]
Ik heb een soortgelijke issue waar ik jullie advies over zou willen hebben.
Het abonnement van m'n vrouw verloopt op 10 februari. Het is een Flex 45 + WnW plus abonnement welke ik destijds afgesloten had icm een iphone 4.
Omdat ik wilde overstappen (zonder nummerbehoud) naar Vodafone F&F icm Iphone 5. Heb ik mijn abonnement per 10 februari opgezegd.
Ik heb nu gekeken naar de de verschillen Vodafone F&F, Tele2 en huidige abonnement en kom ik tot de conclusie dat het huidige Tmobile Flex abonnement gunstig is:
Gesprekken afgerekend in seconden, binnen+buiten bundel bellen voor €0,12 pm. + Internet WnW plus/vast (onbeperkt) |

[ Voor 6% gewijzigd door Eskiya op 18-01-2013 12:57 ]
Ik kan beamen dat je via de wet kopen op afstand je beltegoed uitgekeerd kan krijgen.
1. Bestel ander abbo via internet/telefoon (ivm wet kopen op afstand.
2. Wijzig terug naar oude abbo.
3. Laat je beltegoed uitkeren.
Het heeft bij mij in totaal 2 maand geduurd, maar het was me het waard voor ruim 300 euro.
Tevens gaven ze aan dat ik een wijziging in tariefplan had gemaakt, en dus niet terug kunnen naar het oude abbo.
Wijs ze erop dat de dienst! is gewijzigd (andere voorwaarden ect.) en dat daar ook de de wkoa voor geld.
Succes allemaal
PS: ik had een relax abbo.
PPS: kijk of je internet instelling weer goed terug staan in het oude abbo, was bij mij niet het geval
[ Voor 9% gewijzigd door cable-one op 18-01-2013 13:08 ]
Verwijderd
Dus een nieuwe abonnement (bij Tmobile) en vervolgens het oude terug laten zetten? Mij wordt steeds verteld dat, dat helemaal niet meer mogelijk is. Wat geeft je dan aan de telefoon aan? dat je, je nieuwe abonnement wilt omzetten naar je oude Flex abo?cable-one schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:05:
Ik sluit me ook nog even aan in dit topic.
Ik kan beamen dat je via de wet kopen op afstand je beltegoed uitgekeerd kan krijgen.
1. Bestel ander abbo via internet/telefoon (ivm wet kopen op afstand.
2. Wijzig terug naar oude abbo.
3. Laat je beltegoed uitkeren.
Het heeft bij mij in totaal 2 maand geduurd, maar het was me het waard voor ruim 300 euro.
Tevens gaven ze aan dat ik een wijziging in tariefplan had gemaakt, en dus niet terug kunnen naar het oude abbo.
Wijs ze erop dat de dienst! is gewijzigd (andere voorwaarden ect.) en dat daar ook de de wkoa voor geld.
Succes allemaal
PS: ik had een relax abbo.
PPS: kijk of je internet instelling weer goed terug staan in het oude abbo, was bij mij niet het geval
Ik belde net de klantenservice en die zei zelf dat ik beter alleen kan vernieuwen met een nieuwe Flex zakelijk omdat anders mijn tegoed vervalt. Ze raadde af een ander abo te nemen.
Het meisje had een of ander lulverhaal dat bij zakelijk je niet kan annuleren omdat 'er creditcheck en kvk check ed plaatsvindt ivm fraude en dat dat geld kost. Bij particulier is dat niet zo is en is er 8 dagen bedenktijd.
Toen ik haar wees op
Zei ze dat dat alleen voor online vernieuwen geldt.(T-mobile zakelijk site)
Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Hebt u uw bestelling nog niet ontvangen? Dan kunt u de bestelling zelf online annuleren. Nadat T-Mobile uw order heeft verwerkt, ontvangt u van van onze koerier AMP Logistics per e-mail een link voor het maken van een bezorgafspraak. Via dezelfde link kunt u de bestelling annuleren. Hebt u nog geen e-mail van AMP Logistics ontvangen? Neem dan contact op met T-Mobile Klantenservice voor de annulering van je bestelling.
Is dat niet gelul?
Bovendien kan ik niet vernieuwen in My T-mobile: dan krijg ik een foutmelding en de suggestie de KS te bellen.
Achtergrond:
Het is een ex-Orange Flex 2007 die op zakelijk is gezet door T-mobile omdat er toevallig een bedrijfsnaam bij stond bij Orange (wat een particulier contract was, ik had een tav erbij laten zetten)
[ Voor 9% gewijzigd door birdibird op 18-01-2013 17:36 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Ik hou jullie op de hoogte!
Edit: En Bestelling geannuleerd
Belbundel is nu omgezet in aantal minuten, nu dus even in de gaten houden wanneer deze
weer is omgezet naar de oude situatie.
Edit2: En ik wordt teruggebeld door KS binnen 48 uur....

[ Voor 58% gewijzigd door foxkuil op 27-02-2013 16:23 ]
Dan kan ik wel wachten totdat mijn abbo van tmobile afloopt en dan proberen de tips uit dit topic te gebruiken maar ik ben bang dat de mooie vodafone actie straks een stuk minder voordelig is dus ik heb nu maar eieren voor mijn geld gekozen.
Nu kon ik mijn zakelijke abo wel online omzetten naar een start smart!
edit: na wat gebel is ie na 2 dagen teruggezet naar flex zakelijk 15 en krijg ik mijn beltegoed terug gecrediteerd.
De medewerker zei er direct bij dat daar dan voortaan mijn abonnementskosten vanaf zullen gaan, maar dat het niet uitgekeerd kan worden.
Als ik de factuur heb gekregen maar eens bellen met de financiële afdeling....
[ Voor 73% gewijzigd door birdibird op 02-03-2013 01:49 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Gister gebeld door de KS en is het me, na wat gemekker, gelukt om het complete bedrag gecrediteerd te krijgen. Ik heb het ingezet voor het volgende:
i-smart 200 (normaal € 50,33 per maand) voor:
4 x €25,16 en 20 x € 18,16
Iphone 5 voor € 0,- (Normaal € 169,95) incl. "onbeperkt" internet.
Goede deal, aangezien mijn huidige toestel echt aan vervanging toe is.
Ik ben tevreden en hoef die creditering niet contant terug te hebben.
....met dank aan Star Lars! Thx voor de info
[ Voor 3% gewijzigd door foxkuil op 05-03-2013 21:45 . Reden: Verkeerde prijs ]
Verwijderd
- Contract af laten lopen;
- Direct contact opnemen (telefonisch?) met T-Mobile om een nieuw contract af te sluiten;
- Wachten totdat online gegevens zijn gewijzigd;
- Direct contract weer stopzetten (ivm wet koop op afstand);
- Klantenservice T-Mobile bellen omdat mijn contact online niet klopt??
Verwijderd
Ik heb het contract via internet afgesloten, voor zover ik weet moet je een ook een nieuwe telefoon erbij bestellen.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 08:57:
Dus als ik het goed begrijp moet ik onderstaande acties voltooien?
- Contract af laten lopen;
- Direct contact opnemen (telefonisch?) met T-Mobile om een nieuw contract af te sluiten;
- Wachten totdat online gegevens zijn gewijzigd;
- Direct contract weer stopzetten (ivm wet koop op afstand);
- Klantenservice T-Mobile bellen omdat mijn contact online niet klopt??
Verwijderd
Geld de wet van koop op afstand dan ook?birdibird schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:55:
Je hoeft geen telefoon te bestellen. Het gaat er om dat je een nieuw contract neemt of een omzetting naar een niet-flex contract doet, en dat annuleert.
Hoe ik het deed wat ik annuleerde de telefoon en daardoor annuleerde ik het abbonement.
Wat betreft de wet kopen op afstand voor consumenten denk ik dat je iig zekerder bent als je een product koopt ipv alleen een dienst.
edit:
http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
hier staat dat mobiele abonnementen niet gelden als je die direct laat ingaan.
(dus wel als je ze later laat ingaan dan 7 dagen?)
[ Voor 21% gewijzigd door birdibird op 13-03-2013 15:24 ]
Verwijderd
Ik heb een privé abonnement, maar ben bang dat als ik een nieuw contract aanga, deze direct ingaat. In dat geval kan ik er misschien niet meer onder uit én ben ik mijn opgespaard tegoed kwijt...
Dit is het beste topic van het kwartaal!

- Ander contract bestellen
- Bestelling annuleren
- Bellen met T-mobile voor creditering en laten overmaken naar bankrekening
[ Voor 7% gewijzigd door orejas op 13-03-2013 16:40 ]
Stam + t
Verwijderd
Zelfde situatie als die ik had dus. Ik zou als ik jou was voor de zeker heid met telefoon doen. Dan krijg je een mail en kan je dan de bezorging van het toestel annuleren.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:10:
Door dat laatste kwam ik ook aan het twijfelen.
Ik heb een privé abonnement, maar ben bang dat als ik een nieuw contract aanga, deze direct ingaat. In dat geval kan ik er misschien niet meer onder uit én ben ik mijn opgespaard tegoed kwijt...
Doordat je het toestel annuleerd annuleer je automatisch je nieuwe abo (want telefoon was onderdeel daarvan).
Hoop dat dat helpt
Wel als je abonement al is afgelopen verlengen. Dan "vergeet" T-mobile je beltegoed en kan het het niet herstellen.orejas schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:32:
Potjandrie!
Dit is het beste topic van het kwartaal!
[afbeelding]Here we go!
- Ander contract bestellen
- Bestelling annuleren
- Bellen met T-mobile voor creditering en laten overmaken naar bankrekening
Nog een leuke "bonus" was dat ik ook 21% btw terug kreeg over mijn beltegoed!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2013 00:29 ]
Dat komt goed uit, want mijn abonnement is al vier jaar afgelopen... Dank voor de suggestie over de bijbestelling van een telefoon.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:34:
[...]Wel als je abonement al is afgelopen verlengen. Dan "vergeet" T-mobile je beltegoed en kan het het niet herstellen.
Nog een leuke "bonus" was dat ik ook 21% btw terug kreeg over mijn beltegoed!
Update 1 (zondag 17 maart):
1. Zaterdag gekozen voor verlenging. Goedkoopste abo met goedkoopste telefoon,
2. E-mailtje van bezorging van telefoon afgewacht en bestelling geannuleerd,
3. Ik ben nu (zondag) al mijn beltegoed kwijt. Morgen bellen met klantenservice.
Update 2 (dinsdag 19 maart):
Twee e-mails gestuurd en twee antwoorden gekregen. Belangrijkste boodschap;
Morgen dus maar eens bellen. Als ik het niet kan laten storten op mijn bankrekening, zou ik graag het goedkoopste jaarabonnement (Smart 70) nemen met een dure telefoon (HTC One, bijvoorbeeld). Dan soupeer ik ook vrijwel het volledige bedrag op.Tot mijn spijt kan ik niet op een andere manier iets met het bedrag doen. Bij Flex is het een beltegoed en geen geldbedrag. Vanwege de (geannuleerde) contractsvernieuwing heb ik het als een geldbedrag aangemaakt, het is nog steeds een beltegoed.
[ Voor 53% gewijzigd door orejas op 19-03-2013 16:34 ]
Stam + t
Hoe is het nu afgelopen?orejas schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:43:
[...]
Morgen dus maar eens bellen. Als ik het niet kan laten storten op mijn bankrekening, zou ik graag het goedkoopste jaarabonnement (Smart 70) nemen met een dure telefoon (HTC One, bijvoorbeeld). Dan soupeer ik ook vrijwel het volledige bedrag op.
Ben wel benieuwd, daar ik binnenkort in eenzelfde situatie ga belanden, en dit topic (en de praktijkervaringen) met een bovengemiddelde belangstelling volg
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Nog niet. In een telefoongesprek zei een T-Mobile medewerker dat de ca. € 800 alleen als beltegoed van het vorig abonnement gebruikt kon worden. Ik heb nu maar weer een e-mail gestuurd en heb daarin een voorstel gedaan. Wil graag na aftrek van een bepaald percentage het geld op mijn bankrekening hebben of er een nieuw abonnement mee kunnen afsluiten.Leut schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:20:
[...]
Hoe is het nu afgelopen?
Ben wel benieuwd, daar ik binnenkort in eenzelfde situatie ga belanden, en dit topic (en de praktijkervaringen) met een bovengemiddelde belangstelling volg
Stam + t
Stam + t
Verwijderd
Of heb je uberhaupt iets anders gehad en dus geen creditnota?
Deze hele truc staat en valt toch met het feit dat T-Mobile het tegoed niet kan herstellen, en daarom dus een creditnota moet uitkeren? Als ze in staat zijn dat beltegoed wel terug te zetten dan houd dit trucje snel op..orejas schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:46:
T-Mobile blijft erbij dat het beltegoed is en op geen enkele andere manier gebruikt kan worden.en.
[ Voor 52% gewijzigd door DisasterMaster op 29-03-2013 14:35 ]
In the middle of every difficulty lies opportunity ~ Albert Einstein
Verwijderd
Als ik het goed heb gelezen heeft hij een flex abbonement misschien dat het daarom komt?DisasterMaster schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:31:
Ik ben ook zeer benieuwd, ik stond op het punt om mijn Relax'10 abbonement via deze manier op te zeggen om mijn 250 euro extra tegoed los te peuteren, maar nu wil ik deze ontwikkeling even afwachten.
[...]
Deze hele truc staat en valt toch met het feit dat T-Mobile het tegoed niet kan herstellen, en daarom dus een creditnota moet uitkeren? Als ze in staat zijn dat beltegoed wel terug te zetten dan houd dit trucje snel op..
Maar we moeten even wachten op antwoord. Bij mijn relax'10 werkte het wel in ieder geval.
Ik hoor het graag, 200 euro op mijn bankrekening staat toch leuker dan op my t-mobile
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Nog niet...Tom Yam schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 22:55:
Orejas, hoe is het verder afgelopen?
Ik heb twee keer gebeld en drie keer gemaild. Nu ligt er een brief bij hun 'klachtenafdeling'.
Zie onderstaand hun quote;
Uit uw e-mailbericht heb ik begrepen dat u een vraag heeft over uw opgespaarde tegoed. Ik kan mij voorstellen dat u wilt weten of er andere mogelijkheden zijn om dit opgespaarde tegoed te verbruiken.
Naar aanleiding van uw e-mailbericht, heb ik uw gegevens bekeken. Er is sprake van een opgebouwd tegoed van ruim 700 euro. Ik kan u informeren dat dit geen creditbedrag is. Dit bedrag kan daarom niet teruggestort worden op uw rekening. Ook kunt u dit tegoed niet inzetten voor, bijvoorbeeld, korting op een nieuw toestel. Indien u gaat verlengen, komt opgespaard tegoed te vervallen. Dit is conform de algemene voorwaarden van T-Mobile. Ik kan u, wat dat betreft, niet anders informeren, dan mijn collega's reeds hebben gedaan.
Ik kan u informeren dat u dit tegoed uitsluitend kunt verbruiken door te bellen en of te sms'en. Daarbij kan ik u mededelen dat alle variabele kosten worden verrekend met dit tegoed. Dit betekent dat u dit tegoed eveneens kunt verbruiken door te bellen en gebeld worden in het buitenland of door internetgebruik.
Stam + t
Verwijderd
Het is zonde dat je geen harde pegels op je rekening gestort krijgt, maar enkel van deze regeling gebruik kan maken.
Ik weet niet of je een relax of flex abonnement hebt, maar je kunt je contract terugzetten naar het goedkoopste contract. Zeg dat dat inclusief internet 22,50 is, dan kun jij nog (700/22,50) 31 maanden met dit contract zonder wat te betalen. Bovendien heb je de mogelijkheid (als je dat al niet hebt) om met je oude relax of flexabonnement onbeperkt internet af te sluiten. In ieder geval met veel MB's per maand.
Enige wat je dan moet doen is zelf je toestel betalen....
T-mobile heeft in het verleden enige vorm van coulance aangeboden (bedrag inzetten in een nieuwe contractsvorm). Dit kán technisch gezien natuurlijk nog gewoon, maar ze zijn er erg terughoudend mee.
T-mobile zie ik op meerdere sites zeggen dat Relax en Flex abonnementen 'niet meer van deze tijd' zijn. Misschien kun je ze pakken door te stellen dat jij nu door een fout in hun systeem verplicht bent met een contract door te gaan welke 'niet meer van deze tijd' is?
Ze hebben absoluut gelijk! Ik heb in mijn correspondentie met T-mobile dat ook altijd benadrukt. Ik wil alleen graag af van dat enorme beltegoed. Ik kan me voorstellen dat T-mobile dat ook wil. De brief die ik hen heb gestuurd vraagt hen dan ook om samen op te zoek te gaan naar een oplossing. Hoe we die oplossing vormgeven, maakt me niet veel uit. Ik ben echt wel bereid om water bij de wijn en/of boter bij de vis te doen en hoef/verwacht niet het volledige bedrag bijgestort op mijn rekening te zien.Verwijderd schreef op woensdag 17 april 2013 @ 13:12:
Ze hebben wettelijk gezien natuurlijk wel gelijk. Volgens mij spelen ze geen potje blufpoker met dit.
Het is zonde dat je geen harde pegels op je rekening gestort krijgt, maar enkel van deze regeling gebruik kan maken.
Ik weet niet of je een relax of flex abonnement hebt, maar je kunt je contract terugzetten naar het goedkoopste contract. Zeg dat dat inclusief internet 22,50 is, dan kun jij nog (700/22,50) 31 maanden met dit contract zonder wat te betalen. Bovendien heb je de mogelijkheid (als je dat al niet hebt) om met je oude relax of flexabonnement onbeperkt internet af te sluiten. In ieder geval met veel MB's per maand.
Enige wat je dan moet doen is zelf je toestel betalen....
T-mobile heeft in het verleden enige vorm van coulance aangeboden (bedrag inzetten in een nieuwe contractsvorm). Dit kán technisch gezien natuurlijk nog gewoon, maar ze zijn er erg terughoudend mee.
T-mobile zie ik op meerdere sites zeggen dat Relax en Flex abonnementen 'niet meer van deze tijd' zijn. Misschien kun je ze pakken door te stellen dat jij nu door een fout in hun systeem verplicht bent met een contract door te gaan welke 'niet meer van deze tijd' is?
Ik hoop dat ze erop in willen gaan.
Stam + t
U geeft aan dat u graag naar een oplossing wilt kijken betreffende uw creditnota welke uitgeschreven is. Wij willen u graag als volgt hierover informeren.
In uw brief doet u twee voorstellen waarin u ook mee denkt in het voordeel van T-Mobile. Wij willen u hiervoor bedanken. Echter zullen wij u moeten teleurstellen in het feit dat T-Mobille onder geen beding akkoord zal gaan om deze creditnota voor andere doeleinden te gebruiken dan voor uw huidige abonnementsvorm noch akkoord zal gaan met een terugstorting van het bedrag. Wij willen u ook uitleggen waarom dit zo is.
Beltegoed komt te allen tijde te vervallen wanneer een nieuw abonnement afgesloten wordt. Daarbij is dit beltegoed ook opgebouwd uit het dubbele dan uw daadwerkelijke investering. U betaalt bijv. €7,50 en krijgt hiervoor € 15.- beltegoed. Enige vorm van compensatie hierin zal leiden tot een direct en groot verlies voor T-Mobile, ondanks uw investeringen sinds juli 2009. T-Mobile is een commercieel bedrijf en ondanks wij klantervaring en klanttevredenheid hoog in het vaandel hebben staan, zijn onze voorwaarden altijd leidend omdat deze voorwaarden gebaseerd zijn op een marktstrategie waarbij T-Mobile haar voortbestaan kan garanderen.
Wij stellen het op prijs dat u meedenkt in deze situatie, maar helaas kunnen wij u niets anders vertellen dan dit. U kunt uw voordeel doen, door de situatie zo te laten en zelf een nieuw toestel aan te schaffen en gebruik te maken van deze uiterst gunstige situatie voor u, maar bij een aanpassing naar een ander abonnement of bij een opzegging, zal het beltegoed worden weg geboekt. Wij gaan er vanuit dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd.
Stam + t
De volgende constructie is mogelijk namelijk:
1 het contract komt naar mij toe
2 Beltegoed gaat verloren maar dat geeft niet want ik betaal tot december gewoon door en bouw weer beltegoed op (rond € 250 en dat gooi ik dan niet weg want anders had ik dit bedrag + € 400 wegegooid in december)
3 het nummer wordt vrijgegeven en mijn vader heeft zijn eigen nummer contractsvrij en klaar voor de overgang
4 ik heb een makkelijk nummer, net bij Ben afgesloten en die gaat zakelijk naar mij toe met dat contract.
Eerlijk gezegd vond ik dat wel een mooie constructie. Ik weet niet of het particulier ook zo kan maar zo hou je wel je eigen nummer, ook je bent wel je beltegoed kwijt maar als je contract hebt kan je beltegoed op een ander mobiel nummer toch laten opbouwen zonder gezeur.
Zo doen we nog wat met het beltegoed, contract en ik kan gaan bellen.
Ik heb ook al aardig wat problemen gehad met Tmobile maar ik denk dat ik het record bedrag had. Ik had een tegoed van € 2.000,--. Hoe? Tja simpel. Ik had 10 x € 7.50 contract simonly en dat was € 25, betaalde voor mijn eigen contract € 27,50 voor € 55 tegoed en ik had nog een contractje ergens lopen. Betaalde per maand rond de € 110,-- ex btw en kreeg € 350 ex btw voor terug. Op het hoogtepunt had ik bijna € 2.700 beltegoed. Ik heb er 2 jaar overgedaan om op te bellen met een contract van € 20.
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Hier nog een poging in werking gezet ;-)
De Situatie:
t-mobile Relax 15 '10 (was eerst 35 '10) startdatum in 2010 en einddatum in 2011 met een dikke €800,- beltegoed.
Vandaag abbo online verlengd naar een "Stel Samen abbonement" inclusief iPhone.
Op my t-mobile is inmiddels te zien dat mijn abbonementsdatum veranderd is. Nu even wachten op de mail van AMT (die een bezorgafspraak willen maken) en in deze mail de annuleeroptie benutten.....
Ook ik ben benieuwd....

[ Voor 4% gewijzigd door murdock36 op 21-05-2013 17:24 . Reden: Contractdata toegevoegd voor de volledigheid ]
Zit de goede dagmanager er dan heb je geluk en is alles in 1x geregeld.
zit de verkeerde er (bv een two face isa) dan had je gewoon pech. Als je al een vraag had en naar die dagmanager toeliep werd je al afgeschoten voor je je stoel uit was.
uiteindelijk is het een simpel iets :
jij betaald per voorhand voor een X bedrag, dit spaart op , je veranderd van abbo en ineens is het weg? dit kan alleen maar bij telefoonproviders. Erg discutabel allemaal.
als ik jullie manieren lees en zie dan vind ik het geniaal! hoe jullie dat oplichtersconcern eens terug pakken. immers is het je goed recht.
Ik heb er een 250 euro staan, wat ik niet weg krijg
En hop! Het werkt nog steeds!!!!Hoppakee,
Hier nog een poging in werking gezet.
Nadat ik via de mail van AMT logistics de bestelling geannuleerd had, zag ik via de my t-mobile app dat t-mobile mijn abbonement weer had hersteld naar relax 15-10.
Zoals verwacht was mijn beltegoed in € echter niet meer te bespeuren, en stonden er iets van 30 belminuten voor in de plaats. Daar dit in het niet valt bij de €800,- die voorheen nog openstonden, heb ik de klantenservice de dag erop gebeld....
De medewerker zag inderdaad dat die €800,- aan belminuten niet opnieuw aan mijn herstelde situatie gekoppeld waren, en ging een dikke 10(!) minuten in ruggespraak met een 'collega'
De medewerker vertelde daarna, zoals verwacht, dat het openstaande bedrag aan belminuten niet meer aan mijn huidige abbonementsvorm gekoppeld kon worden, en als oplossing werd het bedrag als credit aan mijn klantnummer gehangen.
Bottom line: de truc, zoals o.a. Star Lars
Een grote dank gaat uit naar allen die dit topic van nuttige info hebben voorzien...!!!
Verwijderd
(even extra: het gaat om een 2011 abbo, zie veel 2010 abbo's voorbij komen waarmee het werkt, maar niet zo 1,2,3 een 2011 abbo)
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 14:08 ]
Mijn partner moet verlengen omdat ze is wat anders wil + internet, ze heeft nog op haar oude tegoed nog 250 EURO aan beltegoed staan.
Heeft er iemand ervaring met Cash4 beltegoed etc ?.
Ik zou het gewoon proberen....
Wien niet waagt...nee heb je...niet geschoten.....etc etc
Succes iig
Verwijderd
Gelijk heb je.. aangezien ik het nu ook niet op krijg met 60 belminuten in de maand is het zowiezo weggegooid geld ;-)
Ga het proberen, zal ervaringen hier wel plaatsen (hoe meer informatie voor iedereen, hoe beter ^^)
[edit1]
Bestelling gedaan, nieuw abbo gekozen:
Stel Samen
- 90 belminuten
- 2000GB internet
- HTC One Black
[edit2]
Abbo is aangepast in MyTMobile, helaas staan er nog altijd mijn belminuten bij die ik al had. Even afwachten op mailtje om te annuleren. (er staat nog wel dat ik in aanmerking kom voor verlenging en dat die in behandeling is)
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2013 10:33 ]
Verwijderd
Werden bij jou ook de belminuten meegenomen naar het nieuwe abbo dan? Welke stappen heb jij ondernomen?
Verwijderd
Na een mail van het postorderbedrijf te hebben ontvangen annuleren.
Vervolgens zijn je belminuten teruggezet naar 0 - 100 min. ofzo (hangt er vanaf hoe ver je in de maand zit), het resterende aantal waar je die maand nog recht op hebt.
De overige minuten kunnen niet worden teruggezet, dus ze moeten jou daarvoor compenseren. Welke compensatie je krijgt hangt inderdaad volledig af van degene die op dat moment aanwezig is op de 'helpdesk'.
Belminuten kunnen nooit worden meegenomen, dat is nou juist de grap. Dus je krijgt je belminuten waarschijnlijk terug in de vorm van geld. Of je dit mag inzetten voor een nieuw contract of binnen je huidige contractvorm is de vraag...
Verwijderd
Het werkt inderdaad prima!
Kreeg vandaag bevestiging van t-mobile wat betreft mijn bestelling (dus nog niet van postorder bedrijf). Ik heb toen contact opgenomen met de SD en gevraagd mijn bestelling te annuleren. Dit was direct gelukt (en zichtbaar op my_t-mobile) en ik kon ook gelijk zien dat mijn belminuten niet terug gezet werden naar het oude abbo, dus wordt (in mijn geval) het bedrag verrekend op de eerst volgende rekening.
Met andere woorden, ik ben van mijn belminuten af en krijg er een lekker bedragje voor terug. Top!
die ik dus moet annuleren
[ Voor 20% gewijzigd door sander817 op 05-06-2013 16:55 ]
Volgende werkdag op me rekening gekregen TOP ! ( vandaag dus )
[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 05-06-2013 16:58 ]