Toon posts:

Remote desktop werkt (soms!) niet

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Ik heb een terugkerend probleem op mijn computer met het maken van een remote desktop verbinding

Als ik remote desktop opstart, dan lijkt er niks te gebeuren. Onder taakbeheer zie ik de service dat die gestart is, maar blijft hangen op 3.148kb aan geheugen. Na een dikke minuut start remote desktop wel op (schiet naar 6+ mb geheugen) en blijft dan hangen op "externe sessie configureren". Weer dik 2 a 3 minuten later "kan geen verbinding maken".

Een aantal feiten:

1. Verbinden met remote desktop naar een interne server -> hetzelfde probleem
2. Verbinden met externe server (dus niet in intern netwerk) -> hetzelfde probleem
3. Verbinding met remote desktop met behulp van een andere computer naar de interne of externe server -> werkt wel

Kortom, het probleem zin in mijn computer. En wat nog het vreemdste is: ik heb er tot nu toe 3 keer last van gehad. Reboot werkt niet, terwijl het bijvoorbeeld de volgende dag weer prima kan werken voor een paar weken, en dan werkt het weer een dag niet hoe vaak ik ook reboot. Dan vind ik echt onverklaarbaar.

Relevante specs:

Intel DH67CL moederbord en 560TI videokaart onder Windows 7 prof. Pc en interne server hangen aan een draytek router.

Wat ik heb geprobeerd na wat google werk:

1. Nieuwste drivers voor de videokaart omdat ik had gelezen dat dat soms de oorzaak kon zijn -> geen effect
2. Nieuwste drivers voor de onboard intel netwerk kaart (gaat er iets niet goed met de netwerk verbinding?) -> geen effect
3. De cache weggegooid van rdp (ik wist niet eens dat dat bestond) -> geen effect

Geen nieuwe software wat ik me kan herinneren, behalve dat ik een oude game had geinstalleerd die directx 9.0 onderdelen heeft mee geinstalleerd. Die game heb ik verwijderd en versie gechecked: staat dat alleen 11.0 geinstalleerd is.

Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit verder kan debuggen? Omdat het probleem soms voorkomt (en soms gewoon weer weken wegblijft) weet ik niet zo goed waar ik het moet zoeken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Staan er geen meldingen in de eventviewer die hier iets mee te maken hebben?

Desktop | Server | Laptop

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-06 11:04
En wat gebeurd er als je telnet ip-adres 3389 doet. Krijg je dan wel gewoon een zwart scherm te zien (dat betekent dat je verbinding hebt).
Of dit commando uitvoeren om te kijken of poort 3389 wel luistert
netstat -ano | find ":3389"

En wat voor operating system gebruik je, voor de machine die problemen heeft met verbinden via Remote Desktop.

[Voor 45% gewijzigd door Turdie op 14-05-2011 21:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online
Rupie: ik heb in de eventviewer gekeken, maar er staat vrij weinig in qua foutmeldingen, niks wat ik in ieder geval kan koppelen aan de mislukte RDP

Shadowman12: ik moest even Google erbij pakken, want heb nog nooit telnet gebruikt. Als ik telnet opstart, en kies voor "o 192.168.3.30 3389" krijg ik na een minuut een zwart scherm met "Druk op een toets om door te gaan". Toets indrukken is -> verbinding verbroken

Operating systeem van de servers is Windows 2008 en Windows 2003. Zelf gebruik ik Windows 7 prof :)

Nu dus net ook weer opnieuw opgestart, remote desktop werkt niet (na lang wachten "kan geen verbinding maken). Laptop opgestart, remote desktop werkt prima 8)7

Er gaat volgens mij gewoon al iets mis als ik RDP opstart. Als ik niet kies voor een opgeslagen RDP profiel op mijn desktop maar puur RDP opstart (dus nog alle gegevens moet gaan invullen), dan duurt het al meer dan een minuut voordat het scherm van RDP er komt

edit:

Via google gevonden dat ik hardware versnelling kan uitschakelen om te testen. Maar als ik naar schermresolutie, geav. instellingen, probleem oplossen ga kan ik geen instellingen wijzigen (de knop is grijs). Drivers van de Dell site voor mijn monitor gedownload, maar mocht niet baten, want mijn drivers waren al up to date |:(

Edit2: En zie hier het meest vage van dit probleem, nu werkt RDP wel, terwijl ik effectief niks heb veranderd aan instellingen of software 8)7

[Voor 36% gewijzigd door We Are Borg op 15-05-2011 11:50]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online
Voorzichtig kickje. 2 dagen pc niet gebruikt, nu opgestart en RDP werkt weer niet. Niks aan de software of iets anders veranderd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• larsiano
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

mede omdat dit probleem al eeuwen voorkomt is Teamviewer een uitkomst: http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx oke het is geen oplossing voor dit probleem maar wel een leuke work around.

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar mogelijk "RDP" al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd op de machines die niet direct reageren op een RDP-request? En gebruik je op de client wel de correcte client-software en/of omzeil je de nieuwe security-features tussen Server2K8 en Win7?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• We Are Borg
  • Nu online
larsiano: dank voor de tip, ik ken en gebruik teamviewer al, maar soms is dat geen optie :)

MAX3400: het probleem zit/zat echt bij de client pc. Immers op een laptop verbinden terwijl het op mijn pc niet werkte ging wel goed.

Oplossing tot nu toe (even afwachten of het ook echt weg blijft): windows repair :) Er werd een fout gevonden en na reperatie gaat het nu al een 2 dagen goed. Even afwachten of dat zo blijft :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee