Toon posts:

Het office open bestand XML kan niet worden geopend.

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406600

Topicstarter
Als ik mijn stageverslag wil open krijg ik dit:
Het office open bestand XML kan niet worden geopend.

Kan iemand me helpen hoe ik hem wel weer geopend krijg?

Het gaat om twee bestanden van 50 pagina's met veel formules en plaatjes. Het is mijn stageverslag en ik heb geen backup gemaakt. Als ik dat moet overtypen ben ik minsten een week mee bezig.

Ik heb op internet al rond gekeken, maar het lukt me niet met mijn verstand van computers.

Bij voorbaat bedankt?

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 19:54
Volgens mij heb ik deze melding vaker gezien. Open het programma waarmee je het bestand wil openen.

Ga naar Bestand > Openen en selecteer het bestand ( nog niet openen ). Langs de knop Openen staat een pijltje. Klik daarop en klik "Openen en Herstellen".

Geen idee of dit voor jou werkt, het heeft mij in ieder geval meerdere malen uit de brand geholpen

http://img191.imageshack.us/img191/8958/helpword.th.png

Anoniem: 406600

Topicstarter
Ja dat had ik ook gelezen en geprobeerd, maar dat werkt niet.

• McPoowl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-06 19:54
Als het goed is krijg je bij de melding een locatie te zien waar het fout is gegaan ( net als bij een programmeerfout ) Je kan word bestanden openen met een programma als WinZip, waarin je dan het genoemde XML bestand kan vinden. Op de genoemde regel moet dus op één of andere manier een syntaxfout terecht zijn gekomen. Als je die eruit kunt halen, zal het probleem opgelost zijn.

Voor meer informatie:

http://www.alternativesoho.com/reviews/word-xml-error.html

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat je ook doet: eerst een backup maken van het bestand. En voortaan niet vergeten te backuppen, liefst dagelijks en anders vaker ipv minder vaak dan eenmaal per dag ;)

Inderdaad is hernoemen naar .zip een optie, en dan kan je tenminste in diverse .xml-files de teksten terugkrijgen. Of als je er verstand van hebt de boel repareren maar dat zal wel niet gezien je kennis (ondanks dat er een en ander op Google en GoT-search al over was te vinden).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee