• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:47

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Dag men mede tweakers!
De dag des onheils is weer gekomen.
Niet bij mij, maar bij een vriendin.

Ze is er in geslaagd om de usb-poort van haar draagbare harde schijf te scheiden van zijn bijhorend moederbord.
Het gaat over een leuke Samsung S2 portable van 500 gb (linkje)

Nu, hebben jullie toevallig ENIG idee waar ik zo een leuk, nieuw, en vooral INTACT pcb-tje kan bemachtigen? :P

Googlen op de nummers op het pcb levert niet echts iets op, maar misschien dat jullie nog ergens een aftermarket, goed verstop winkeltje weten zitten dat dit wel kan leveren? >:)

m27-065a-ma
m7s-s_line rev.01 r00

nx rev.1
20090828
adb 1420

m7s-s_line rev.01 r00
bf41-00282a 00

Alvast bedankt! _/-\o_

Bringer of heat, food and silence!

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Is het misschien niet handiger om een 2,5" behuizinkje aan te schaffen en de harddisk over te zetten?

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-05 08:26
Is het geen SATA schijf met in het kastje een printplaatje die de USB naar SATA vertaalt?
Als de USB naar SATA printplaat kapot is, dan zou ik gewoon een nieuwe behuizinkje kopen.
Die kun je op dealextreme kopen voor rond de 13 euro of zo...

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Waarom bij DealExtreme als je ze voor hetzelfde geld gewoon in NL kan halen?

http://tweakers.net/price...VrUBWvM58l9js_Sfm2NKed8Aw

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Wel, het is namelijk geen SATA schijf, maar rechtstreeks usb...
Zal even fotootje nemen van het gehele pcb moest je me niet geloven... :+

Met aan de linkerkant respectievelijk waar er een usb-connector zat... :X

[Voor 50% gewijzigd door mendel129 op 14-05-2011 18:59]

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Mjah, enige optie lijkt me terug zo een hdd te kopen, en daar het moederbord van hergebruiken ofzo? :O

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Idd niet veel voorkomend, maar ik heb ze ook wel eens gezien. Dan is een losse usb verloop geen optie ;)

Meeste kans heb je denk ik om een usb kabel erop te solderen, deze met wat smeltlijm oid goed vast te zetten en dan de data te redden.

Een vervangende kopen geeft meer kans op mislukken als gevolg van revisie, firmware en andere verschillen, tenzij je exact eentje uit dezelfde batch te pakken krijgt.

USB is maar 4 draadjes, en +5V en GND zijn zoiezo al makkelijk te vinden, eventueel op een andere plek.Blijven alleen de datalijntjes over, maar dat moet te doen zijn.

[Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 14-05-2011 21:52]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daar zou ik gewoon een nieuwe connector op solderen om de data eraf te halen. En mocht dat goed genoeg bevallen kun je die schijf evt nog ergens voor gebruiken, maar anders heb je in elk geval je data terug.

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Topicstarter
Mmm, dan zou ik iemand moeten vinden die de kunst der solderen beoefent!
Waar vind ik zulke mensen dezer dagen? :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar niet? :P

Plaats een oproep in V&A, vast genoeg tweakers die je ermee kunnen helpen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee