Toon posts:

Nieuwe accu laad niet op

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406599

Topicstarter
Hoi!

Mijn probleem is het volgende, ik heb een Acer Aspire 8930G-664G32Mn, deze laptop heb ik overgenomen van iemand en er zat geen accu bij. Nu heb ik bij replacedirect.nl een nieuwe accu gekocht (http://www.replacedirect....ire-8930g-644g32mn.html).

Heb de accu erin gestopt, en laptop start netjes op alles gaat prima totdat de accu leeg is, ik steek mijn oplader erin en de accu laad niet op. Dus ik bellen met de helpdesk, en heb van hen een nieuwe accu gekregen, steek deze erin en zelfde verhaal. Laptop start prima op en werkt ook goed totdat de accu leeg is en vervolgens niet begint met opladen.

Omdat de kabel van de oplader enigszins beschadigd is (op een aantal plekken zie je het metaal zitten, vermoedelijk klem gezeten tussen bureau en de muur) hou ik in mijn achterhoofd dat deze wellicht het probleem zou kunnen zijn, maar toch zou ik hier om meer aandacht punten willen vragen die het probleem eventueel zouden kunnen veroorzaken. De laptop heeft Windows 7 Ultimate 64bit geïnstalleerd, en deze geeft aan: 0% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt opgeladen) hij herkent dus wel dat er een accu in zit, maar als ik de stekker er uit trek valt de laptop direct uit dus hij laad totaal niet op.

Iemand suggesties behalve eventueel een nieuwe oplader kopen?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Wat gebeurt er als je de computer opstart zonder accu en aan het netstroom? Doet hij het dan wel?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 13:15
Ik heb dat ooit een keer gehad met een Acer. Toen de accu helemaal leeg was wilde deze niet meer opladen. Bleek een probleem met de bios te zijn, na deze geflashed te hebben was het opgelost. Je kan ook proberen om de BIOS eens te resetten. Weet je ook waarom de vorige eigenaar er geen accu meer bij had? Dacht hij dat de accu kapot was? Terwijl het misschien was dat de accu niet meer op wilde laden?

Desktop | Server | Laptop

Topicstarter
@TommieW laptop werkt prima op netstroom zowel met als zonder accu.
@Rupie Ik heb zojuist de nieuwste bios gedownload van de acer website helaas heeft dit niet geholpen, de reden waarom de vorige eigenaar hem niet heeft meegeleverd weet ik niet.

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 406599 op 14-05-2011 20:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Nog suggesties?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 02:13
Ik zet zelf grote vraagtekens bij de accu's van replacedirect.nl. Ik heb van hun 3 "originele" accu's voor mijn Toshiba laptop gekregen die allemaal niet werkten. Ze wisten zelf ook niet waar het aan lag. Dat wil niet zeggen dat het bij jou ergens anders aan kan liggen.

Kun je via Acer geen nieuwe accu bestellen?

[Voor 8% gewijzigd door verytallman op 16-05-2011 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Voor zover ik heb kunnen zien kan ik via de Acer website alleen de oplader bestellen.
Dit zou volgens ReplaceDirect de echte Acer accu moeten zijn, ze hebben mij wel weer aangeboden hem nogmaals om te ruilen maar of dit effect gaat hebben.. ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• verytallman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 02:13
Je kunt proberen de drivers te verwijderen, op eigen risico...klik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Heb de driver verwijderd, helpt niks helaas
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee