Toon posts:

Intel E7300 Overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-01 22:03
Beste tweakers,
ik heb hier een Medion pc met een Intel c2d E7300 die ik graag wil overclocken.
maar als ik naar de bios ga, dan zie ik geen optie staan waar je kan overclocken.

weet iemand hoe ik hem kan overclocken?

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:21
Kan niet met een Medion moederbord, dit is gelockt door de fabrikant.
Ook de koeling zal waarschijnlijk niet genoeg zijn om te kunnen overclocken dus zelfs al waren er overclock opties in de BIOS dan had je er nog niet veel aan.

[Voor 85% gewijzigd door Redblader op 14-05-2011 16:52]

• Anthony K
Redblader schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:50:
Kan niet met een Medion moederbord, dit is gelockt door de fabrikant.
het is niet echt een medion moederbord het is een MSI MS-7502

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:21
Anthony K schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:52:
[...]

het is niet echt een medion moederbord het is een MSI MS-7502
Medion maakt dan ook zelf geen moederborden maar past ze wel zo aan dat de geavanceerde opties uit de BIOS niet benaderbaar zijn door de gebruiker dus hoewel het moederbord wel gemaakt is door een bekende fabrikant zoals MSI zal je niet kunnen overclocken.

[Voor 14% gewijzigd door Redblader op 14-05-2011 16:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-05 14:19

Singular1ty

EV Evangelist

Tenzij er een unlocked bios voor te flashen is zoals voor de op GoT samengestelde uberpc. Even googlen, maar ik betwijfel het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:37
Kijk eens op het moederbord wat daar staat, als je die gegevens googled heb je kans dat het een ander moederbord is waarvan je het bios kunt flashen naar een standaard, lees geen Medion, bios. LET OP! Het allerkleinste verschil kan er voor zorgen dat je moederbord dood is. dus OP EIGEN RISICO!....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:43

SupremeRick

Muse Fan

check http://bios-mods.com/forum/ daar staan een boel modded biosses kheb zo mijn dell inspiron ook geflashed ;P

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:33
Zet de PC aan en druk heeltijd op F11. Daarna kom je in een menutje waar staat: Password:. Daar typ je AM8888EG in en je komt in een bios met veel meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anthony K
Bas. schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:54:
Zet de PC aan en druk heeltijd op F11. Daarna kom je in een menutje waar staat: Password:. Daar typ je AM8888EG in en je komt in een bios met veel meer mogelijkheden.
bas dat helpt niet als ik ik dat doe kom ik in de gewone bios terecht met de standaart opties...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor een hoop vragen en antwoorden met betrekking tot overklokken kun je om te beginnen terecht in de Overclocking & Tweaking FAQ. Als dit specifieke moederbord het simpelweg niet toelaat is daar verder ook weinig aan te doen, tenzij je zoals gezegd een aangepaste versie van het bios kunt vinden. :)

PC1: 5800X3D - RTX 3080 - BenQ Zowie 240Hz
PC2: 3700X - RTX 2070 SUPER - Samsung Odyssey G3 165Hz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee