Toon posts:

Informatie voor (stop)KPN website

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-05 09:19
Ben bezig met het opzetten van de website *snip*. Ben namelijk niet de enige die waarschijnlijk kromme tenen krijgt van de richting waar het mobiele internet momenteel heengaat. In de nabije toekomst te dure data-abonnementen, geforceerde lage snelheden, dubieuze methoden om gebruik van programma's en diensten te meten en in de toekomst aan banden te leggen (DPI), klanten die als stront behandeld worden betreft algemene voorwaarden waar KPN het recht heeft om tijdens je contract datadiensten te wijzigen en ga zo maar door.

Ik ben op zoek naar goede informatie die ik op de website kan zetten. Wellicht hulp van jullie betreft de info en de gang van de website.

Site heeft als doelen om de mensen te informeren over het wanbeleid dat KPN voert en natuurlijk ook om KPN eens goed te confronteren met de mening van mensen over hun manier van werken en hopelijk dus om zoveel mogelijk meningen en infromatie te verzamelen/verspreiden zodat KPN zich nog enigszins bedenkt.

Hoe meer negatieve publiciteit over hun (wan)procedures, des te beter. De website is gewoon mijn eigen initiatief, geld verdienen met de website is niet de bedoeling. Geen ads, donatieonzin of andere toestanden.

Graag jullie ideeën/mening over dit initiatief en graag wat hulp. Het is de bedoeling dat de website volgende week in de lucht gaat.

[Voor 0% gewijzigd door IEF op 21-05-2011 03:32. Reden: Promotie is niet de bedoeling.]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ja, dat gaat zeker helpen. Met een paar kleine jongens het grootste telecombedrijf van NL neer willen slaan. 99% van NL weet niet van deze praktijken en dat gaat met een siteje niet veranderen. De beste oplossing is het starten van een mobiele provider die wel levert wat de mensen willen zonder dergelijke praktijken. In België is Mobile Vikings ontstaan en die hebben een grote schare fans. Laat zo'n provider eens los op de NL markt en stap en masse over. Dan heb je KPN waar je ze hebben wilt. Vergeet niet, slechte reclame is ook reclame ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het beter stopdpi.nl noemen , stopkpn.com kunnen de KPN juristen zo van je afpakken. Bovendien kun je het dan wat algemener houden en ook Vodafone (en T-Mobile als daar nog wat over bekend wordt) bij betrekken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 120071
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
www.stop-nederlands-grootste-telecom-graaier.nl

:)

Ik zou de website puur op KPN richten... KPN is op meerdere markten een uiterst consument onvriendelijk bedrijf. Niet alleen in de mobiele sector. Ook op glasvezel bijv.

Of zo'n website echter wat uit gaat halen vraag ik me af..
Denk dat je meer bereikt door steeds alle nadelen van KPN te benoemen in KPN-gerelateerde forum discussies.

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 16-05-2011 00:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Edit

Nu ik jullie hier zo hoor over juristen zit ik me te bedenken hoe ik dit kan voorkomen. Het domein is namelijk al aangemaakt. Misschien is het een goed idee om het logo op de website te veranderen in DPI? Ik denk namelijk niet dat men aanspraak kan maken op die domeinnaam in verband met het feit dat de letters KPN natuurlijk voor van alles kunnen staan :)

[Voor 27% gewijzigd door Dannydekr op 16-05-2011 15:35]

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De overeenkomst met het uiterlijk van KPN, de layout en ook gedeeltelijk de inhoud, zou nog wel eens aardig juridisch vervelend kunnen worden.

Advies, al is het maar om achteraf tranen te voorkomen: gebruik wel dezelfde kleuren maar zeker niet de layout, plaatjes of logo's. Investeer even wat tijd in een nieuwe css en logo en dan ben je van dat gezeur vast af. Die 2 boeren bijvoorbeeld is gewoon copy/paste & leuke quote; niet iets waar elk bedrijf blij mee zal zijn.

Qua inhoud; je vraagt ons al wat erop moet maar dan vraag ik me af waarom je eraan begonnen bent? Allicht heb je zelf een tiental artikelen of pagina's al gevuld; als we daar meer van weten, kunnen we technischer/constructiever meedenken. Desondanks; probeer de info zo simpel mogelijk te houden; dpi is geen kattenpis en al helemaal niet voor tante Jo op de hoek om te lezen :)

[Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 16-05-2011 14:19]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Op de website zelf staat nog geen info, ben enkel nog bezig met de lay-out. Ik heb echter al wel informatie gezocht die eventueel handig is waardoor ik dus nu de menu-kopjes heb ingedeeld. CSS/HTML/Kleurcodes gebruik ik sowieso niet, maar maak ik zelf. Betreft die foto/het logo zal ik dat inderdaad aanpassen want heb geen zin in juridisch geneuzel :|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 13:24

d-Frag

74% completed

[b][message=36043285,noline]gebruik wel dezelfde kleuren maar zeker niet de layout, plaatjes of logo's.
Fout! KPN heeft zelfs op de specifieke kleur groen copyright.

In het geval van een actiesite tegen een groot bedrijf moet je niet zo dom doen om er op te willen lijken want je wordt genadeloos juridisch kaltgestellt....

Wees origineel, de naam KPN noemen is vrije meningsuiting, alles wat riekt naar merkenrecht, copyright etc. ver van blijven.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Dannydekr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:15:
Ben in ieder geval al druk bezig met o.a. de layout en de informatieverzameling voor op de website. De website lijkt sprekend op KPN.nl maar de grafische elementen zijn vrijwel allemaal zelf gemaakt.

[afbeelding]

Nu ik jullie hier zo hoor over juristen zit ik me te bedenken hoe ik dit kan voorkomen. Het domein is namelijk al aangemaakt. Misschien is het een goed idee om het logo op de website te veranderen in DPI? Ik denk namelijk niet dat men aanspraak kan maken op die domeinnaam in verband met het feit dat de letters KPN natuurlijk voor van alles kunnen staan :)
Naast de adviezen uit de posts hierboven wil ik je aanraden correct Nederlands te leren schrijven, "bepaald" in het witte tekstvlak van de foto is namelijk met een t ;) Met dit soort spelfoutjes op een live-website word je niet snel serieus genomen, gok ik zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
d-Frag schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Fout! KPN heeft zelfs op de specifieke kleur groen copyright.
Zolang de kleur iets afwijkt denk ik niet dat ze daar beroep op kunnen doen. Voor de rest ben ik het met je eens, dus hoewel de website er uiteindelijk wel op gaat lijken zal ik rekening houden met alle grafische elementen, fonts en kleuren waardoor men juridisch gezien op dat gebied in ieder geval niets kan maken.
jeroen__online schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:54:
[...]

Naast de adviezen uit de posts hierboven wil ik je aanraden correct Nederlands te leren schrijven, "bepaald" in het witte tekstvlak van de foto is namelijk met een t ;) Met dit soort spelfoutjes op een live-website word je niet snel serieus genomen, gok ik zo.
Maak je over spelling maar geen zorgen, ben een redelijke taal-nazi O-) Had 'bepaald' over het hoofd gezien..

edit: zie dat KPN sinds 2007 geen rechten meer heeft op hun kleur groen:

http://webwereld.nl/nieuw...-kleur-groen-claimen.html

[Voor 7% gewijzigd door Dannydekr op 16-05-2011 15:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

KPN > Konstante packet neuzers? :+

Goed initiatief maar zou proberen om je boodschap goed duidelijk te maken zonder een conflict met de KPN juristen te riskeren > Kan een dure grap worden.. (als je verliest loop je kans de proceskosten en kosten voor juristen te betalen, das niet goedkoop.)

Beter een wat andere layout, met een duidelijke boodschap.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Hiermee kom ik denk ik al een heel eind. Geen enkel grafisch element is hetzelfde als KPN.nl, er staat duidelijk vermeld dat de website niet verbonden is aan KPN en het logo heeft in principe niets meer met KPN te maken, maar staat omschreven als DPI. De afbeelding heb ik van Flickr vandaan en deze mag gebruikt/aangepast worden voor niet commerciële doeleinden.

[Voor 14% gewijzigd door Dannydekr op 16-05-2011 15:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:25

Wildfire

Joy to the world!

Dannydekr schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:56:
Hiermee kom ik denk ik al een heel eind. Geen enkel grafisch element is hetzelfde als KPN.nl, er staat duidelijk vermeld dat de website niet verbonden is aan KPN en het logo heeft in principe niets meer met KPN te maken, maar staat omschreven als DPI. De afbeelding heb ik van Flickr vandaan en deze mag gebruikt/aangepast worden voor niet commerciële doeleinden.

[afbeelding]
Ik denk dat je hier toch gezeik over kunt krijgen. Als ik dit plaatje zo zie is het eerste wat ik denk 'KPN'. Alles doet aan KPN denken, ook de layout. Da's toch teveel risico nemen.

[Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 16-05-2011 20:38]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En zorg ook even dat je site ook zonder www werkt.

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Ja DNS beheer moet ik nog naar kijken, maar doe dit pas wanneer alles af is. Heb nog ergens een (shared) hosting pakket waar ik de domeinnaam aan wil koppelen. Moet even kijken hoe dat werkt met shared hosting zonder statisch IP-adres.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Zonder www werkt ie niet... Dat fix je zo, in je config file:

[code=Apache config]
<VirtualHost *>
DocumentRoot /home/www/web
ServerName *snip*
ServerAlias *snip*
</VirtualHost>

Bovendien, als ik nu naar je site ga krijg ik alleen Apache is function normally

[Voor 8% gewijzigd door IEF op 21-05-2011 03:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Beatboxx schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:43:
Zonder www werkt ie niet... Dat fix je zo, in je config file:

Bovendien, als ik nu naar je site ga krijg ik alleen Apache is function normally
Klopt, heb hem verwezen naar het IP-adres van mijn shared-hosting pakket (heb het domein bij een ander geregistreerd) waardoor je dus op de testpagina van de hostingprovider komt. Moet hier later nog naar kijken, eerst maar de site in elkaar zetten :)

[Voor 15% gewijzigd door IEF op 21-05-2011 03:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk gedaan met dat logo, maar ik denk ook dat het er allemaal te veel op lijkt (ik snap dat dit ook het idee is). Maak het oranje ofzo en geef dat logo de kleuren van de Nederlandse vlag ofzo.

Kijk bijvoorbeeld eens op www.chelloo.com, die hebben ook niet de UPC (voorheen Chello) look-and-feel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dannydekr
Site bouwen gaat goed, nu nog een goede tekst voor op de voorpagina en natuurlijk de rest van de content bepalen. Ik kies overigens ditmaal niet voor een CMS systeem, daarvoor vind ik de website te klein en het zal niet echt wat toevoegen.

http://dl.dropbox.com/u/6703001/stopkpn/index.html

Die Twitterfeed leek me een goed idee, als je ziet hoeveel mensen er klagen over KPN.. :) Misschien dat ik zelf nog een Twitteraccount aan ga maken, maar moet even kijken of dit wat toevoegt aan het geheel en of ik er de tijd ik kan stoppen die dat nodig heeft.

Leek me sowieso leuk om meteen comments op de voorpagina mogelijk te maken zodat mensen hun mening direct kunnen geven over de hele zaak waardoor je uiteindelijk een grote verzameling hebt van reacties tegen KPN die dan meteen zichtbaar zijn.

Ideeën zijn welkom

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee