Toon posts:

draadloos netwerk valt weg bij aanzetten pc

Pagina: 1
Acties:

• vroomie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 21:04
Beste tweakers, ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende probleem.

Ik zit in het weekend nog wel eens bij mijn schoonmoeder en in totaal staan er regelmatig 4 laptops aan, het in en uitschakelen van de laptops is allemaal geen enkel probleem - de netwerk verbinding komt snel tot stand, en het in schakelen van een laptop heeft op de anderen totaal geen effect.

Er staat echter ook een desktop - als deze wordt ingeschakeld valt op alle laptops die aanstaan het netwerk weg - pas als de desktop verbinding heeft gemaakt (ook dit gebeurt op normale snelheid, 30 seconden ofzo) kunnen de laptops weer verbinden met het netwerk.

Het is allemaal natuurlijk prima te overleven, maar zeker voor gamen wel eens erg onhandig, ik had het graag opgelost maar tast bij deze situatie toch echt in het duister - ik hoop dat jullie kunnen helpen.

~Vroomie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vroomie
*brengt vraag nogmaals onder aandacht*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Wat heb je zelf al geprobeerd, eigen inzet/initiatief is #1 hier @ GoT. ('t is hier geen helpdesk).

Verder geeft je wel erg weinig informatie.

Welke WLAN apparatuur is het?
Welke WLAN kaarten zitten er in de laptops / desktops?
Hoe is het e.a. met elkaar verbonden?
Welke OS-en?
Updates? Drivers? Firmware? etc..

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vroomie
Beste Derice (en anderen),
ik begrijp dat e.e.a. hier natuurlijk uit eigen inzet bestaat - ik had in eerste instantie gedacht dat apperatuur er weinig mee te maken zou hebben (behalve de router, die had ik eigenlijk wel moeten vermelden)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niks heb geprobeerd omdat ik het zo'n verschikkelijk raar probleem vindt - ik zie geen enkele reden waarom het verbinden van 1 pc aan het netwerk de rest er uit zou moeten schoppen...

Wlan apperatuur: Voor de laptops de ingebouwde kaarten van dell, acer, hp (dus niet 1 en dezelfde soort, en gezien in/uitschakelen van laptops niet uitmaakt mijns inziens ook niet op elkaar van invloed) - voor de desktop wordt gebruik gemaakt van een usb device van sitecom - kan het type nergens vinden, maar hij lijkt het meeste op: http://www.sitecom.com/wireless-media-adapter-300n/p/761.

De verbinding wordt opgezet door http://www.sitecom.com/wireless-modem-router-300n-kit/p/691 deze modem/router - ook van sitecom - buiten de aansluiting van deze op de telefoonlijn liggen er geen draden - alles draadloos verbonden

1 van de laptops draait op win-xp (sp2), 3 op windows 7
Voor de desktop: windows xp (sp2)

aan de router is in ieder geval nooit geprutst en de drivers voor het device aan de desktop zijn geinstalleerd met de orgineel geleverde cd - een update hiervan zou wellicht geen kwaad kunnen.

~vroomie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-05 15:20
Doe eens een firmware update van de router en een driver update van de USB-stick in de desktop. Kijk tevens eens na op je kanaal niet op 'Auto' staat, dat durft soms problemen te geven (ik heb ooit eens een router gehad die van kanaal versprong zodra een client verbinding probeerde te maken - de client was echter nog steeds bezig te verbinden op het oorspronkelijk kanaal wat uiteraard mislukte).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee