• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:49
Hallo allemaal..

Ik heb last van een probleem waar ik me nogal aan irriteer.
Vind het wel handig om op het bureaublad een snelkoppeling te hebben naar bestanden en/of mappen.
Echter bij Windows was het altijd zo, kopieren naar bureaublad.. (Ja ben 6 maand geleden overgestapt op/naar mac ;) )
Maar als ik dit bij Mac wil doen doe ik het als volgt.
- Ik ga naar de desbetreffende locatie
- Selecteer map/bestand > rechtermuisknop: "Maak alias aan"
- Alias die aangemaakt is sleep ik naar het bureaublad
En ik heb 't op het bureaublad staan.

Als ik deze open dan is er niks aan de hand.. Maar als ik heb gereboot en ik wil weer dat zelfde mapje/bestandje openen krijg ik het volgende:

Titel van die box:
Verbinden met server
En daaronder:
Alias naar "A state of trance" oplossen...

Dit duurt vaak zo'n 5-6 seconden en dan krijg ik gewoon wel het bestand. Maar vind dit uitermate hinderlijk.

Die andere map, HTC Legend, die geen alias is heeft hier geen last van.

Hoe kan ik dit oplossen?
Of maak ik gewoon op de verkeerde manier een snelkoppeling?

BVD

Echter nog een vraag:
Hoe zorg ik ervoor dan Mac OSX SL geen extensies laat zien?
Heb geGoogled maar deze bood geen oplossing. Er was er wel 1 maar die werkt niet:
Finder > Voorkeuren > Geavanceerd > Toon alle bestandsnaamextensies uitvinken. Maar werkt niet :(

Alvast bedankt allemaal!!

Gr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trezzahn
Niemand? :$

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

Die alias, is dat naar een Windows server? Of is het een lokale map op een lokale schijf? Als het naar een server is kun je instellen dat die netwerkschijf bij het inloggen al gemount wordt. Mogelijk hoef je er dan niet zo lang op te wachten.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trezzahn
Nee, ik werk sowieso niet met een server.
Alle bestanden zijn aanwezig op de MacBook Pro zelf. Daarom vind ik het ook zo vreemd.

Ik maak bijvoorbeeld in Macintosh HD > Gebruikers > Trezzahn een alias aan van "Muziek" deze sleep ik dan vervolgens naar het bureaublad.
Zo ik doe het dus..

Dus zonder enige tussenwegen van een server of iets in die trant.

Echter wel bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:06

Digistorm

tenax moderator pomorum

Trezzahn schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:28:
Nee, ik werk sowieso niet met een server.
Alle bestanden zijn aanwezig op de MacBook Pro zelf. Daarom vind ik het ook zo vreemd.

Ik maak bijvoorbeeld in Macintosh HD > Gebruikers > Trezzahn een alias aan van "Muziek" deze sleep ik dan vervolgens naar het bureaublad.
Zo ik doe het dus..

Dus zonder enige tussenwegen van een server of iets in die trant.

Echter wel bedankt voor je reactie!
Hm, dat is wel apart... Ik heb zelf een paar aliassen, zowel lokaal als op een externe schijf, en die doen geen van allen moeilijk. Wat ik ermee wil zeggen is dat het dus wel zou moeten kunnen. Maar wat dit probleem veroorzaakt zou ik ook niet kunnen zeggen.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

• Trezzahn
Ja vind het zelf ook heel vreemd. Heb nog nooit echt instellingen aangepast op mijn MBP. En toch blijf ik dit houden.
Echt heel vreemd...

En wss weet ook niemand waardoor het komt. Want heb het paar maand geleden ook al eens gevraagd in het MBP ervaringen topic..

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59
Probeer eens Command-Alt vast te houden en dan het bestand of de map waarvan je een alias wil maken rechtstreeks naar het bureaublad te slepen. Kijk eens of het dan ook nog hetzelfde probleem weergeeft.

• Trezzahn
yeehaw schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 17:53:
Probeer eens Command-Alt vast te houden en dan het bestand of de map waarvan je een alias wil maken rechtstreeks naar het bureaublad te slepen. Kijk eens of het dan ook nog hetzelfde probleem weergeeft.
Blijft het zelfde.. :(

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:59
Probeer eens een clean-programma als Onyx. Of probeer anders het NVRam eens te resetten; http://support.apple.com/kb/HT1379.

• Trezzahn
Beiden geprobeerd, echter zonder resultaat..
Echt geen idee :(

• Trezzahn
Ik ben inmiddels al ruim 2 maand verder en heb ondertussen nog een enkele keer (goed) gezocht maar niets bleek een uitkomst.

Daarom probeer ik dit topic nog maar eens actief te maken en proberen om antwoord te krijgen op de in de TS gestelde vragen.

Sorry voor het ongemak maar ik heb niet echt een alternatief of een oplossing.

BVD

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 08:39
Je bent iig niet de enige: https://discussions.apple.../2200682?start=0&tstart=0

Ben ondertussen nog even verder aan het zoeken naar een oplossing.

Je zou eens kunnen kijken of het probleem ook optreed als je een symbolic link aanmaakt:
Via Terminal moet je dan bijvoorbeeld het volgende commando uitvoeren:
ln -s ~/Documents/test/ test

Er word dan een link aangemaakt met de naam test die verwijst naar de map ~/Documents/test

[Voor 48% gewijzigd door J0HAN op 27-07-2011 20:29]

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee