• Razor90
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Hoi iedereen,

Deze week een maandag viel ineens mij computer uit tijdens het spelen van Borderlands. Ik heb de computer weer aangezet maar ik kreeg geen beeld. Ik hoorde wel mijn harde schijf opstarten, mijn videokaart, enz..

Aangezien mijn computer al verouderd was heb ik er maar een nieuw moederbord, processor en ram aangeschaft. Ik dacht namelijk dat het daar aan lag. Maar nog steeds start de computer niet op.... :'(

Alles nagekeken. Ook in de voeding gekeken of het zekerringetje kapot was maar die is wit dus dat kan ik niet zien 8)7

Wat wel opvalt ik dat er op het moederbord 1 blauw ledje brand. Is de voeding dan kapot? Kan ik hem dan maken??? Of maar toch een nieuwe aanschaffen??

Mijn hardware:
-AMD x4 965 (new)
-AMD 6850 van sapphire
-MSI 890GXM-G65 (new)
-Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 (new)
-Voeding is een OCZ ModXStream Pro 600W
(http://www.alternate.nl/h...rtno=TN6O13&baseId=692282)

Raymon

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test die voeding eens in een ander systeem, dan weet je of die het nog doet of niet. Als die het wel doet, dan kan het goed zijn dat je videokaart het begeven heeft. Lukraak onderdelen vervangen is meestal niet zo handig, sluit eerst eens uit waar het probleem zou kunnen liggen en koop dan nieuwe onderdelen.

Dat er een blauw ledje op je bord brand hoeft niet te betekenen dat je voeding kapot is (ik mis even de logica waarom dat zo zou zijn). Zeker als je niet vermeld wat voor ledje het is, is daar weinig zinnnigs over te zeggen.

• Razor90
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 16:02:
Test die voeding eens in een ander systeem, dan weet je of die het nog doet of niet. Als die het wel doet, dan kan het goed zijn dat je videokaart het begeven heeft. Lukraak onderdelen vervangen is meestal niet zo handig, sluit eerst eens uit waar het probleem zou kunnen liggen en koop dan nieuwe onderdelen.

Dat er een blauw ledje op je bord brand hoeft niet te betekenen dat je voeding kapot is (ik mis even de logica waarom dat zo zou zijn). Zeker als je niet vermeld wat voor ledje het is, is daar weinig zinnnigs over te zeggen.
Helaas heb ik geen ander systeem om hem te testen.

Het ligt trouwens niet aan de videokaart. Ik heb het systeem ook al getest toen er geen videokaart inzat. En toe aangesloten op de VGA aansluiting op het moederbord. Toen kreeg ik ook geen beeld. Maar de rest draaide wel. :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt toch vast wel ergens wat hardware lenen neem ik aan?.

Dan kun je ook die videokaart in een ander systeem testen. De manier waarop je nu getest hebt sluit nog niets uit.

Dat dingen draaien is niet zo heel spannend, dat doen ze meestal als er spanning op komt te staan, maar dat wil niet zeggen dathet ook daadwerkelijk gaat werken.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Kan ook nog zijn dat je monitor niet op automatisch staat, dwz het kiezen van hdmi of vga aansluiting.
Ja heb ik ook gehad dat de monitor opeens niet werkt.

Je hebt 2 aansluitingen voor je monitor, dus losse videokaart en onboard.
Weet je zeker dat het beeld gewoon omschakeld van losse kaart naar onboard, bij het verwijderen van de losse kaart.
Test dit met bijv een livecd van ubuntu.

Verwijder zoveel mogelijk hardware en pas weer gaan testen.
Heb hier een moederbord gehad die weigerde op te starten omdat er een usb stick in zat.

[Voor 17% gewijzigd door jan99999 op 14-05-2011 18:11]

• Razor90
  • Niet online
jan99999 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:09:
Kan ook nog zijn dat je monitor niet op automatisch staat, dwz het kiezen van hdmi of vga aansluiting.
Ja heb ik ook gehad dat de monitor opeens niet werkt.

Je hebt 2 aansluitingen voor je monitor, dus losse videokaart en onboard.
Weet je zeker dat het beeld gewoon omschakeld van losse kaart naar onboard, bij het verwijderen van de losse kaart.
Test dit met bijv een livecd van ubuntu.

Verwijder zoveel mogelijk hardware en pas weer gaan testen.
Heb hier een moederbord gehad die weigerde op te starten omdat er een usb stick in zat.
Ik heb al 2 verschillende beeldschermen geprobeerd. Het beeldscherm is nog nooit plotseling uitgevallen. Degene die ik nu heb is net 2 maanden oud.

Ik ben de hele middag bezig geweest om hem proberen te maken. Maar niks lukte. Ga de voeding morgen nog uitproberen in een ander systeem. Maar ben toch maar van plan om een nieuwe te kopen.

Bedankt voor jullie reacties :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee