• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc met de volgende onderdelen:
Scythe Mugen 2 Rev. B
Intel Core i7 2600
Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
Gigabyte GA-PH67-UD3-B3 (1.1)
MSI N450GTS Cyclone 1GD5/OC
Zalman 600W voeding

Zodra ik de pc nu aanzet gaan de fans aan en blijven draaien, verder gebeurt er niks geen piep of wat dan ook.
Als ik de GPU eruit haal krijg ik ook geen piep te horen.
Als ik het geheugen eruit haal gebeurt er ook niks.

Ik mag aannemen dat nu de CPU of mobo kapot is, nu de vraag welke :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het probleem kan bij ieder onderdeel liggen, je voeding, je geheugen, de cpu, het moederbord etc.
Alleen door te testen kun je goed achterhalen waar het probleem vandaan komt.

• FabiandJ
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:02:
Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Het probleem kan bij ieder onderdeel liggen, je voeding, je geheugen, de cpu, het moederbord etc.
Alleen door te testen kun je goed achterhalen waar het probleem vandaan komt.
Heb ik doorgenomen ;) Ik heb de GPU eruit gehad en het geheugen en normaal moet je dan een piepje horen, maar die hoor ik dus niet.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:43

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dutch3men schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:58:
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe pc met de volgende onderdelen:
Scythe Mugen 2 Rev. B
Intel Core i7 2600
Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX
Gigabyte GA-PH67-UD3-B3 (1.1)
MSI N450GTS Cyclone 1GD5/OC
Zalman 600W voeding

Zodra ik de pc nu aanzet gaan de fans aan en blijven draaien, verder gebeurt er niks geen piep of wat dan ook.
Als ik de GPU eruit haal krijg ik ook geen piep te horen.
Als ik het geheugen eruit haal gebeurt er ook niks.

Ik mag aannemen dat nu de CPU of mobo kapot is, nu de vraag welke :p
Het is vrij sterk dat je hardware op de dag van levering meteen stuk is. Het is een stuk logischer dat je ergens een kabel niet of verkeerd hebt aangesloten. Bijvoorbeeld voeding > moederbord, naast de grote brede stekker moeten er vaak ook nog andere stekkers op het moederbord, of een GPU die extra stroom nodig heeft.

Als je denkt dat het stuk is moet je een RMA aanmaken bij het bedrijf waar je het vandaan hebt, dan maakt het opzich weinig uit welke er stuk is, mobo of cpu aangezien je ze beide gewoon kan opsturen en dan zoeken zij het uit.

Probeer iemand te vinden met soortgelijke hardware om te testen. Alleen door hardware uit te sluiten kan je er achter komen wat er kapot is.

[Voor 16% gewijzigd door MrVegeta op 14-05-2011 15:10]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Anoniem: 345994

Probeer het even met een enkele geheugen module in de verschillende sloten.
Als je nog spare hardware hebt liggen (oud vga kaartje ofzo) kan je dit ook altijd nog even proberen.
Als verder alle kabels aangesloten zijn zoals dat hoort kan je zelf weinig meer testen denk ik.
Tenzij je iemand in je omgeving hebt die wat voor je kan uitsluiten.
En hardware kan wel degelijk direct na levering stuk zijn hoor :)

• MrVegeta
  • Laatst online: 11:43

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Natuurlijk "kan" het kapot zijn bij levering maar de kans dat het zo is wel erg klein en zou niet het eerste moeten zijn waar iemand aan denkt als de pc niet boot zoals verwacht.

Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben gehad, een pc in elkaar zitten en geen beeld of iets in die richting.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Anoniem: 345994

Helemaal mee eens :)
Ik zeg altijd wel dat je het altijd als een mogelijkheid moet zien en in je achterhoofd moet houden.

• SaN
  • Laatst online: 29-05 20:35
Eens, maar beide onderdelen terug sturen kost een hoop tijd en het kost je nog geld ook. Je kan sowieso de verzendkosten betalen en als je pech hebt ook nog onderzoekskosten van het product wat niet kapot is.

Heel vervelend altijd zoiets. Loop in ieder geval alle stekkers na zoals MrVegeta zegt. Ik heb hetzelfde al eens gehad met een verlengkabeltje voor de PSU.

Als dat het niet is moet je zoeken naar een ander mobo of cpu om te testen.

• FabiandJ
  • Niet online
Een ander mobo of cpu heb ik niet om te testen en ken ook niemand die er één heeft, dus die optie valt al af.
Die VGA werkt goed, want die komt rechtstreeks uit een andere pc en daar doet die het prima in en mocht de GPU nu het probleem zijn geweest had ik altijd nog een 1 long, 2 short beeps of een Continuous long beeps moeten krijgen, maar die krijg ik niet.

Ik krijg ook geen 1 long, 1 short beep voor het geheugen als ik dit eruit haal, die ik wel zou moeten krijgen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:52

Quad

Doof

Zit er wel degelijk een speakertje in de behuizing of op het moederbord?
Misschien is de monitor wel defect, who knows.

Kun je graka/mem/proc ook in andere pc proberen, of gaat dat niet lukken ivm incompatibility?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• FabiandJ
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:30:
Zit er wel degelijk een speakertje in de behuizing of op het moederbord?
Misschien is de monitor wel defect, who knows.

Kun je graka/mem/proc ook in andere pc proberen, of gaat dat niet lukken ivm incompatibility?
En ja er zit een speaker in de behuizing, hiervoor heeft die het altijd braaf gedaan :)
En ik zou niet weten waarom de monitor het kan zijn, ik bedoel er zit een speaker in de kast en mocht er wat aan de hand zijn krijg je een één of meerdere beeps te horen, maar die komen gewoon niet.

De GPU komt rechtstreeks uit een andere pc en daarin werkt die prima.
De mem en cpu kan ik niet in een andere pc proberen omdat dit de eerste pc is met DDR3 geheugen en ik heb geen ander mobo met een 1155 socket.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 12:05
-Voeding uitwisselen?
-Zoveel mogelijk hardware loskoppelen, dvd, 1 reepje geheugen gebruiken, 1 hd gebruiken, alle usb loskoppelen, etc.
-Alle dvd's en hd's loskoppelen en pc starten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 29-05 20:35
En? Al opgelost?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Nee, mobo is vandaag terug gestuurd naar de winkel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee