Toon posts:

Probleem verbinden oude pc op netwerk zonder beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 406571

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt.

Ik heb hier een oude Packard Bell staan zonder beeldscherm, waar ik nog enige gegevens van af wens te halen. Ik heb hem verbonden aan mijn netwerk en kan deze vanaf mijn laptop benaderen.

Probleem is alleen dat ik niet mag verbinden via RemoteDesktop en dat als ik de pc gewoon wens te benaderen dus via mijn netwerklocaties en dan de pc openen hij mij vraagt om mijn inloggegevens. Die ik naar mijn weten er nooit op heb gezet.Inloggen met Administrator\guest\gast account werkt niet.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik toch bij deze computer kom?

Mijn laptop draait Windows 7 en het oude systeem XP.

Hoor het graag! |:(

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

(jarig!)
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om er een monitor op aan te sluiten. Standaard kun je niet inloggen met accounts zonder wachtwoord, dus je zult een wachtwoord in moeten stellen en dat gaat erg lastig zonder dat je kunt zien wat je doet.

Alternatief is VNC of iets dergelijks installeren, maar ook dat installatieproces doorlopen is zo goed als onmogelijk zonder beeldscherm.

[Voor 22% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-05-2011 13:04]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Topicstarter
Ja dat vrees ik ook. Ik zat ook inderdaad te denken in de richting van remote desktop software. Eventueel een automatische installatie vanaf een usb stick. Ben nu even aan het kijken of dat een optie is :P

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:35
Mag ik vragen waarom even een vga-kabel erin stoppen niet mogelijk is? Dat is wel de makkelijkste optie namelijk.

Teamviewer, VNC dat soort software kan inderdaad helpen, maar of er unattended installaties mogelijk zijn weet ik niet.

Edit: Teamviewer heeft unattended en msi installers, Correct me if i'm wrong maar je kan een msi installer toch unattended maken?

[Voor 83% gewijzigd door Grootstyr op 14-05-2011 13:30]

Topicstarter
Hoe bedoel je? een Vga kabel van mijn laptop naar de oude pc? Of een Vga naar de tv?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:22
Dat is toch een prima oplossing?

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 13:35
Zoals bas-r al aangeeft: VGA naar je TV en je kan zien wat je doet, lijkt me nog eenvoudiger dan remote desktoppen o.i.d.

Een willekeurig ander scherm wat je wellicht over hebt kan er ook aan.

[Voor 23% gewijzigd door Grootstyr op 14-05-2011 14:38]

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:06

allure

Titaan fase 2/3

Tijdelijk een monitor eraan, Remote desktop (indien aanwezig) instellen, user en wachtwoord installeren en dan kun je je ding gewoon doen via Remote desktop.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

(jarig!)
XP Home heeft geen RDP, dus dan moet je wel iets als Teamviewer, logmein of VNC installeren.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee