• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-05 09:38
(Als ik dit beter in een sub-forum moest plaatsen, let me know)

Ik woon op het moment nog bij mijn ouders die beneden een tv hebben staan met een analoog (oud) ziggo televisie abbonement. Voor hun voldoet dit omdat ze toch amper tv kijken.

Nu is het zo dat ik op zolder zit, en op dit moment kpn digitenne heb.
Dit voldoet eigenlijk niet meer, daarom wil ik graag een digitale/HD tuner aanschaffen incl een Ziggo digitaal pakket.

Gaat dit lukken? aangezien mijn ouders op dit adres al een ziggo analoog pakket hebben.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 16:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Dat kan. Bij Ziggo kun je gewoon analoog en digitaal door elkaar gebruiken. Je hoeft alleen maar een Ziggo coax kabel naar boven te leggen en een decoder te kopen. Voor nieuwe TV's met CA+ heb je zelfs geen losse decoder nodig, en kan de smartcard direct in de TV. Tevens zijn er geen extra maandelijkse kosten, tenzij je een pluspakket wilt, maar digitaal is in principe geen meerprijs t.o.v. van analoog.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Birdie_NL
cjdijk schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:48:
Dat kan. Bij Ziggo kun je gewoon analoog en digitaal door elkaar gebruiken. Je hoeft alleen maar een Ziggo coax kabel naar boven te leggen en een decoder te kopen. Voor nieuwe TV's met CA+ heb je zelfs geen losse decoder nodig, en kan de smartcard direct in de TV. Tevens zijn er geen extra maandelijkse kosten, tenzij je een pluspakket wilt, maar digitaal is in principe geen meerprijs t.o.v. van analoog.
Goed om te horen dan.
Moet ik dan een apart Ziggo digitaal pakket erbij nemen of kan ik gewoon de Decoder aansluiten en dat ik dan al direct een digitale ontvangst heb? Of staat het analoge pakket van mijn ouders los van wat ik wil?

Edit: Kortom, kan ik dan 'mee-liften' op het abbonement van mijn ouders of niet.

[Voor 5% gewijzigd door Birdie_NL op 14-05-2011 13:00]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De standaard kanalen ontvang je gratis, je moet het alleen nog laten activeren op je smartcard die de decoder moet gebruiken. zo kun je op één adres 3 tot 5 kaarten per abbonnement activeren (hangt van de helpdesker af)

Als je iets extras wil, pr0n ofzo dan betaal je 1 maal voor alle 3 kaarten

Gewoon even op de ziggo site kijken want het zijn geen grote geheimen maar gewoon produkten van ziggo
https://www.ziggo.nl/#pro.../standaard-tv-abonnement/

[Voor 28% gewijzigd door Fish op 14-05-2011 13:05]

Iperf

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Ziggo heeft geen apparte abo's voor analoog en digitaal. Neemt je een abo bij Ziggo, heb je dus standaard het digitale aanbod, en het analoge aanbod.

M.a.w. je hebt nu toch al het digitale signaal, enige wat je dan nog moet doen is een decoder regelen en een smartcart, en die activeren, en je kan digitaal TV loeren (als je de kabel wel even doortrekt dan he :P ).

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Birdie_NL
Ok, ik snap hem. :)

Ik koop dan een Humax iHDR-5050c digitale decoder en schaf tevens een Ziggo startpakket aan alá 29,95 euro.(in dit pakket zit tenslotte een smartcard). Coax kabel doortrekken naar boven vanaf de versterker /splitter beneden en we hebben beeld. :)
Later kan ik dan dus het HD pakket erbij nemen indien ik dat wil.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wacht daar even mee want ziggo gaat binnenkort meer standaard in hd aanbieden geloof ik
nieuws: Ziggo voegt hd-kanalen toe aan nieuwe digitale tv-pakketten

Ik kreeg er laats post over

[Voor 64% gewijzigd door Fish op 14-05-2011 13:15]

Iperf

• Birdie_NL
@Fish
Ik heb zojuist op de Ziggo website gekeken, dank.

Is het mogelijk dat zodra mijn digitale/hd abbonement van Ziggo geactiveerd is, mijn ouders hun analoge pakket opzeggen en dan alsnog kunnen blijven kijken via de coax kabel die direct het huis binnen komt?
Anders zijn er namelijk dubbele abbonementskosten. :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

huh ?

Nee, je hebt geen extra abo nodig

Standaard krijg je 60 (ofzo) digitale kanalen mee. punt.
Voorwaarde is dat je je smartcard moet laten registreren (kost niets)

Wil je een uitbreiding op je zenderpakket dan betaal je gewoon alleen die uitbreiding (aan je ouders), het basis abbo blijft goed voor juliie alebei

[Voor 79% gewijzigd door Fish op 14-05-2011 13:20]

Iperf

• Birdie_NL
fish schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:16:
huh ?

Nee, je hebt geen extra abo nodig
Mijn excuses als ik het niet goed begrijp, allemaal erg verwarrend even. :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

check de edit :P

Iperf

• Birdie_NL
Ik begrijp nu het geheel wat je me hebt verteld! :)

Als laatste dingetje wil ik nog even weten hoe ik aan de ziggo smartcard kom, kan ik dit via de ziggo klantenservice regelen?

Edit, Quote van de info van een Ziggo startpakket:

Ziggo startpakket digitale televisie
Bekijk je favoriete programma’s, films en andere extra’s voortaan in perfecte beeld- en geluidskwaliteit. En heb je digitale televisie in huis dan is het pakket uit te breiden zoals jij dat wilt, bijvoorbeeld met extra sport of speciale kinderprogramma’s.

Met het standaard kabelabonnement ontvang je meer dan 50 televisie- en ruim 45 radiozenders, gewoon met je huidige tv. Digitale televisie is namelijk onderdeel van Televisie Z1, je standaard kabelabonnement. Het enige dat je nog nodig hebt, is een digitale ontvanger en dit startpakket.

Let op: om gebruik te kunnen maken van digitale tv, internet en telefonie van Ziggo heb je een abonnement op Televisie Z1 (het standaard kabelabonnement) nodig.

http://www.bol.com/nl/p/e...00000010949328/index.html

[Voor 60% gewijzigd door Birdie_NL op 14-05-2011 13:32]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-05 15:45
Of je gaat even naar de Mediamarkt, daar hebben ze die pakketten ook.

• Birdie_NL
MEN-O schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:37:
Of je gaat even naar de Mediamarkt, daar hebben ze die pakketten ook.
Helaas hebben we die in Amersfoort (nog) niet. :)
Maar ik ga zometeen wel even naar de stad, ik schaf dan meteen de decoder aan.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vaak zit daar wel een kaart bij hoor

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Birdie_NL
fish schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:05:
vaak zit daar wel een kaart bij hoor
De decoder was.. bijna vanzelfsprekend niet op voorraad, ik heb hem nu via internet besteld. :)
Ik zal even kijken of er een kaartje bij zit.

Bedankt voor alle reacties! :)

Dit topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-05 20:46
Als er een kaart bij zit moet dit wel expliciet vermeld zijn. Standaard zit er geen smartcard bij de decoder/recorder. Een Ziggo smartcard (startpakket) is eigenlijk bij iedere audio/video zaak te koop. Deze moet uiteraard wel in het Ziggo gebied zitten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En sommige kaarten werken btw niet in andere gebieden . mischien is dat nu veranders maar ik kan me herinneren dat ik een decoder met een verkeerde kaart meekreeg uit een andere range

mischien is het wel veranderd in de tussentijd

Iperf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Birdie_NL
Nou, het werkt hoor!
Heb alles vandaag mogen ontvangen en heb alles natuurlijk direct netjes geinstalleerd en geactiveerd.
Super beeld in vergelijking met kpn digitenne wat ik voorheen had op mijn 50''.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee