Toon posts:

UTP to COAX?

Pagina: 1
Acties:

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Ik zit met de volgende situatie:

Ik heb een Xbox 360 in de woonkamer staan waar ik graag online op wil gamen.
De modem bevindt zich echter in de meterkast (en dat wil ik graag houden zo) en een UTPkabel leggen is geen optie.
Ik zou natuurlijk een xbox 360 wifi adapter aan kunnen schaffen, maar die zijn ontiegelijk prijzig.
Nu heb ik wel een coaxaansluiting in de woonkamer die uiteraard naar de modem leidt in de meterkast (UPC).
Is het mogelijk om een 'utp to coax constructie/kabel' te maken voor niet te veel geld?
Of zijn er in deze situatie andere opties te bedenken om online gamen mogelijk te maken?

Alvast dank!

Xbox Live nickname: Floepie

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Twee Accesspoints in bridge mode?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:46
Lijkt me niet, gezien COAX slechts 2 aders heeft en daarom niet geschikt is voor bidirectioneel verkeer.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:25
Volgens mij is dat onmogelijk, UTP is 8? kabels, coax in principe maar 2?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:46
Je hebt van die netwerkdingen die over stroomnet gaan. (google: "Lan over Power")

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:04
Gamebuster schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:13:
Je hebt van die netwerkdingen die over stroomnet gaan. (google: "Lan over Power")
Dit is inderdaad de makkelijkste optie. Hoeft niet duur te zijn trouwens ;).

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:00

jorammeke

Prutser

Ethernet over Coax, of te wel MoCA.
Is nog niet veel van te krijgen maar er komt steeds meer.

Voorbeeldje:
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=MCAB1001

Aan de ene kant ethernet er in coax uit, en boven coax in, ethernet er uit.
En je tv signaal kan er gewoon op blijven staan.
Werkt betrouwbaarder dan die powerline dingen

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04 11:08
jorammeke schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:19:
Ethernet over Coax, of te wel MoCA.
Is nog niet veel van te krijgen maar er komt steeds meer.

Voorbeeldje:
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=MCAB1001

Aan de ene kant ethernet er in coax uit, en boven coax in, ethernet er uit.
En je tv signaal kan er gewoon op blijven staan.
Werkt betrouwbaarder dan die powerline dingen
Ik heb inderdaad twee Ethernet over power adapters thuis ... maar ik mag blij zijn als ik daar zo'n 2/2,5MB/s mee haal. Heb jij ervaring met de snelheid via deze MoCA methode?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
loop een doe het zelf zaak in, koop een trekveer (15 euro), trek je oude coax eruit, duw die trekveer erdoorheen, maak aan het uiteinde UTP en Coax vast. Voila 2 kabels door dezelfde goot.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Moeilijk in nederland te krijgen...

wellicht is een powerline setje ook wel goedkoper, dus over het stopcontact.

pricewatch: Belkin Powerline AV Starter Kit

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Gamebuster schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:10:
Lijkt me niet, gezien COAX slechts 2 aders heeft en daarom niet geschikt is voor bidirectioneel verkeer.
Dan heb jij zeker nooit kabelinternet gehad. Daar gaat een flink deel toch echt over COAX kabel. Van de verdeelkast naar je eigen aansluiting thuis. Daarbij is een vast telefoonaansluiting van de KPN ook maar 2 aders, en ADSL werkt prima.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Tuur86
DRaakje schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:25:
loop een doe het zelf zaak in, koop een trekveer (15 euro), trek je oude coax eruit, duw die trekveer erdoorheen, maak aan het uiteinde UTP en Coax vast. Voila 2 kabels door dezelfde goot.
Reeds geprobeerd.... maar de leidingen bijken niet helemaal lekker te lopen... vanaf zolder naar de meterkast beneden loopt hij op diverse plaatsen vast.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 17:31

LauPro

Prof Mierenneuke®

Vroeger was het zo makkelijk...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Grapje... :) TC kabels hebben een ander impedantie, en dan hebben we nog niet over de prijzen die je indertijd moest betalen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Tuur86 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:25:
[...]

Ik heb inderdaad twee Power over Ethernet adapters thuis ... maar ik mag blij zijn als ik daar zo'n 2/2,5MB/s mee haal. Heb jij ervaring met de snelheid via deze MoCA methode?
Heb er een aantal getest, en we halen zonder problemen doorvoer snelheden van 90 a 95 Mbit/s.

Zijn in nederland op het moment nog lastig te krijgen idd. maar dat zou gauw moeten gaan veranderen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:09

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
leuk_he schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:26:
Moeilijk in nederland te krijgen...

[afbeelding]

wellicht is een powerline setje ook wel goedkoper, dus over het stopcontact.

pricewatch: Belkin Powerline AV Starter Kit

[afbeelding]
Zo moeilijk is dat spul niet te krijgen, ik heb er @ kantoor ook nog een stapel van liggen ergens in een hoekje. Werkt idd prima, en kan over zowel coax als 2-draads. Heb dit ook bij een aantal klanten draaien.

Er zijn wel meerdere merken die ip-oplossingen over coax aanbieden, Corinex en Teleste hebben dit ook in hun assortiment.

Wel moet je opletten met de gebruikte frequenties. De devolo spullen werken op de <65Mhz band, zowel up als down. Om te voorkomen dat je storingen veroorzaakt richting UPC/Ziggo/whatever zul je dus een high-pass filter moeten plaatsen op de ingang, en als je versterkers hebt met de juiste diplexers het dataverkeer om de versterker heen leiden.
Tevens heb je kans dat dit botst met retourdiensten van je kabelaar, als je gebruik maakt van interactieve TV enz dan heb je de retourband naar buiten toe ook nodig in je eigen netwerkje

Advies is dus wel om iemand erbij te halen met wat verstand hiervan, of iig eerst een goed advies.

Maar goed, dit is wel een oplossing die je niet voor 20 eur hebt. Powerline over het lichtnet is de goedkoopste optie. Is wel trager, maar voor je xbox heb je niet perse 100Mbit nodig, 5Mbit met goede pingtijden is belangrijker ;)

[Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 14-05-2011 12:47]

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Wel moet je opletten met de gebruikte frequenties. De devolo spullen werken op de <65Mhz band, zowel up als down. Om te voorkomen dat je storingen veroorzaakt richting UPC/Ziggo/whatever zul je dus een high-pass filter moeten plaatsen op de ingang, en als je versterkers hebt met de juiste diplexers het dataverkeer om de versterker heen leiden.
Tevens heb je kans dat dit botst met retourdiensten van je kabelaar, als je gebruik maakt van interactieve TV enz dan heb je de retourband naar buiten toe ook nodig in je eigen netwerkje

Advies is dus wel om iemand erbij te halen met wat verstand hiervan, of iig eerst een goed advies.
Klopt, dat is met die setjes even goed opletten. Ze maken gebruik van de HomePNA techniek en die werkt in de retourband.
MoCA daar en tegen werkt boven de 1 GHz en zal dus geen/minder problemen geven in de zin dat het het kabel net van ziggo/upc kan storen.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 19:00
Derice schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:10:
Twee Accesspoints in bridge mode?
Sluit me aan met bovenstaande door Derice wireless optie.

Ik heb een C150APM waarmee ik mijn WDTV v1 (B-Rad) via Station-Infrastructure mode wireless heb gemaakt. Op de verpakking van de C150APM staat dat de XBOX 360 is ondersteund.

• Tuur86
jorammeke schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:37:
[...]

Heb er een aantal getest, en we halen zonder problemen doorvoer snelheden van 90 a 95 Mbit/s.

Zijn in nederland op het moment nog lastig te krijgen idd. maar dat zou gauw moeten gaan veranderen.
Welke kwam wat jou betreft als beste uit je tests?
Ik neem aan dat je bij MoCA geen problemen hebt met snelheidsverlies net als bij ethernet over power toch? (ivm het signaal dat over verschillende groepen moet in mijn geval). Hooguit vanwege de af te leggen afstand, in mijn gevan van de meterkast naar zolder.

Anoniem: 108806

Gamebuster schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:10:
Is kabelinternet half duplex dan?

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:02
Bedankt voor jullie antwoord allemaal.
Lan over power heb ik zelf ook aan gedacht. Het vervelende is dan dat ik twee adapters nodig heb en ik net zo duur uit ben als t kopen van een xbox wifi adapter.
Ik heb vernomen dat de xbox ook met enkele goedkopere wifi adapters overweg kan. Wellicht is dat een optie :)

Xbox Live nickname: Floepie

• jorammeke

jorammeke

Prutser

Tuur86 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:03:
[...]

Welke kwam wat jou betreft als beste uit je tests?
Ik neem aan dat je bij MoCA geen problemen hebt met snelheidsverlies net als bij power over ethernet toch? (ivm het signaal dat over verschillende groepen moet in mijn geval). Hooguit vanwege de af te leggen afstand, in mijn gevan van de meterkast naar zolder.
Heb dlink, netgear en nog een die nog op de markt moet komen getest. Het mooie is dat ze allemaal uitwisselbaar zijn. Echte verliezen treden pas op bij +50/60 meter brandhout kabel en een zooi splitters.
Dus een metertje of 10 a 20 is geen enkel probleem, haal je gewoon de volle snelheid.

• Tuur86
jorammeke schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Heb dlink, netgear en nog een die nog op de markt moet komen getest. Het mooie is dat ze allemaal uitwisselbaar zijn. Echte verliezen treden pas op bij +50/60 meter brandhout kabel en een zooi splitters.
Dus een metertje of 10 a 20 is geen enkel probleem, haal je gewoon de volle snelheid.
En welke is dat die nog op de markt moet komen? ;)

Edit:Never mind .... denk dat ik het al weet .... de MoCA adapter van Entropic ....

''Entropic announced it sample before June its first chip sets to MoCA 2.0 home networks that support data rates up to a Gbit/second using a turbo mode with channel bonding.''

[Voor 22% gewijzigd door Tuur86 op 14-05-2011 19:45]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee