Op redelijk wat pagina's van Tweakers zie ik de volgende fout opduiken op de plek waar reclame zou moeten staan. Ik gebruik de laatste versie chrome en heb geen adblocker geinstalleerd. Op andere websites lijkt de reclame wel gewoon netjes te werken.
Dit gaat, als ik ff snel in de logs loer, sinds 12 mei fout op het forum.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Alleen op het forum waarschijnlijk? Blijft toch vreemd aangezien het een volledig URL zou moeten zijn die verwijst naar http://tweakers.net/x/google_adsense_script.html en die bestaat gewoon...
Intentionally left blank
Ja, ik heb het denk alleen op het forum gezien. Dacht eigenlijk gisteren toen ik het zag dat het aan mijn VPN lag (dat mijn werk wat privacy settings ofzo had aangescherpt) maar het viel me op dat het er vandaag nog steeds was.crisp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:12:
Alleen op het forum waarschijnlijk? Blijft toch vreemd aangezien het een volledig URL zou moeten zijn die verwijst naar http://tweakers.net/x/google_adsense_script.html en die bestaat gewoon...
Heb hier op 3 plaatsen (Thuis, school en vriendin) hetzelfde probleem dus een probleem met je VPN zal het niet zijn. Dit is trouwens onder Firefox 3.6 en 4.1 en ook enkel op het forum.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
In de logs zie ik dat het vanaf donderdag fout gaat, ongeveer 1/3de van de requests op dat script krijgt een 404 terug, en 100% van die 404's worden op gathering.tweakers.net gedaan. Overigens; waarom is de volledige url niet http://tweakimg.net/x/google_adsense_script.html ?crisp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:12:

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Heb hier hetzelfde probleem,
Firefox 4.0.1 op Windows 7 x64
Het lijkt erop alsof de ad wel goed geladen wordt en de pagina dan automatisch ververst wordt tot de ad weg is? Ik moet bvb ook twee keer op "terug" klikken in de browser voor ik een pagina terugga...
Ik dacht dat het aan mijn verbinding lag, maar blijkbaar zijn er dus nog mensen met dat probleem.
Ik ken er ab-so-luut niets van, maar misschien geeft dit meer info over de oorzaak
Het lijkt erop alsof de ad wel goed geladen wordt en de pagina dan automatisch ververst wordt tot de ad weg is? Ik moet bvb ook twee keer op "terug" klikken in de browser voor ik een pagina terugga...
Ik dacht dat het aan mijn verbinding lag, maar blijkbaar zijn er dus nog mensen met dat probleem.
Ik ken er ab-so-luut niets van, maar misschien geeft dit meer info over de oorzaak
[Voor 12% gewijzigd door thommich op 14-05-2011 14:22]
Op buitenlandse IP's worden andere advertenties geserveerd; in een iframe. Dit stukje HTML zorgt er voor dat als er geen ad is die ruimte wordt ingeklapt (dmv een stukje javascript) - hiervoor is het belangrijk dat dat bestand van tweakers.net wordt geladen.Kees schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:38:
[...]
In de logs zie ik dat het vanaf donderdag fout gaat, ongeveer 1/3de van de requests op dat script krijgt een 404 terug, en 100% van die 404's worden op gathering.tweakers.net gedaan. Overigens; waarom is de volledige url niet http://tweakimg.net/x/google_adsense_script.html ?
Dat komt dus door de iframe denk ik; dat is overigens wel iets dat ik hier intern zal aankaarten als zijnde een ongewenst bij-effect.thommich schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:22:
Heb hier hetzelfde probleem,
Intentionally left blank
Zonder ongeduldig te willen overkomen:
Het is fijn dat de 404 opgelost is, maar wordt er gekeken naar dat "tweemaal vorige klikken"-fenomeen? Het navigeert namelijk behoorlijk vervelend. Vooral omdat het niet steeds nodig is, dus soms is 2x klikken 2 pagina's teruggaan...
Indien dit op de grote to-do stapel voor de devvers ligt, heb ik er begrip voor, als het maar niet voor eeuwig zo blijft
Het is fijn dat de 404 opgelost is, maar wordt er gekeken naar dat "tweemaal vorige klikken"-fenomeen? Het navigeert namelijk behoorlijk vervelend. Vooral omdat het niet steeds nodig is, dus soms is 2x klikken 2 pagina's teruggaan...

Indien dit op de grote to-do stapel voor de devvers ligt, heb ik er begrip voor, als het maar niet voor eeuwig zo blijft

Ik heb het '2x vorige' moeten klikken vandaag in ieder geval kunnen reproduceren; het lijkt ook alleen op te treden als er geen banner getoond wordt. Blijkbaar wordt er dus geen redirect maar een forward gedaan naar het scriptje (dat in eerste instantie ontbrak), maar dat moet ik nog even verder uitzoeken. Het staat dus nog steeds op mijn radar 

Intentionally left blank
Ok, bedankt voor de update en succes bij het oplossen! 

We hebben de Google ads voor buitenlandse IP's weer uitgezet en Google gevraagd om een acceptabele oplossing voor deze issue. Voor nu dus resolved 

Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.