Toon posts:

[bug] Adsense error

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 15:06

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
Op redelijk wat pagina's van Tweakers zie ik de volgende fout opduiken op de plek waar reclame zou moeten staan. Ik gebruik de laatste versie chrome en heb geen adblocker geinstalleerd. Op andere websites lijkt de reclame wel gewoon netjes te werken.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 16:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dit gaat, als ik ff snel in de logs loer, sinds 12 mei fout op het forum.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

Alleen op het forum waarschijnlijk? Blijft toch vreemd aangezien het een volledig URL zou moeten zijn die verwijst naar http://tweakers.net/x/google_adsense_script.html en die bestaat gewoon...

Intentionally left blank

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 15:06

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:12:
Alleen op het forum waarschijnlijk? Blijft toch vreemd aangezien het een volledig URL zou moeten zijn die verwijst naar http://tweakers.net/x/google_adsense_script.html en die bestaat gewoon...
Ja, ik heb het denk alleen op het forum gezien. Dacht eigenlijk gisteren toen ik het zag dat het aan mijn VPN lag (dat mijn werk wat privacy settings ofzo had aangescherpt) maar het viel me op dat het er vandaag nog steeds was.

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-03 15:59
Heb hier op 3 plaatsen (Thuis, school en vriendin) hetzelfde probleem dus een probleem met je VPN zal het niet zijn. Dit is trouwens onder Firefox 3.6 en 4.1 en ook enkel op het forum.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05 16:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
crisp schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:12:
In de logs zie ik dat het vanaf donderdag fout gaat, ongeveer 1/3de van de requests op dat script krijgt een 404 terug, en 100% van die 404's worden op gathering.tweakers.net gedaan. Overigens; waarom is de volledige url niet http://tweakimg.net/x/google_adsense_script.html ? ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:15
Heb hier hetzelfde probleem,

Firefox 4.0.1 op Windows 7 x64

Het lijkt erop alsof de ad wel goed geladen wordt en de pagina dan automatisch ververst wordt tot de ad weg is? Ik moet bvb ook twee keer op "terug" klikken in de browser voor ik een pagina terugga...

Ik dacht dat het aan mijn verbinding lag, maar blijkbaar zijn er dus nog mensen met dat probleem.

Ik ken er ab-so-luut niets van, maar misschien geeft dit meer info over de oorzaak

[Voor 12% gewijzigd door thommich op 14-05-2011 14:22]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kees schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:38:
[...]

In de logs zie ik dat het vanaf donderdag fout gaat, ongeveer 1/3de van de requests op dat script krijgt een 404 terug, en 100% van die 404's worden op gathering.tweakers.net gedaan. Overigens; waarom is de volledige url niet http://tweakimg.net/x/google_adsense_script.html ? ;)
Op buitenlandse IP's worden andere advertenties geserveerd; in een iframe. Dit stukje HTML zorgt er voor dat als er geen ad is die ruimte wordt ingeklapt (dmv een stukje javascript) - hiervoor is het belangrijk dat dat bestand van tweakers.net wordt geladen.
thommich schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:22:
Heb hier hetzelfde probleem,

Firefox 4.0.1 op Windows 7 x64

Het lijkt erop alsof de ad wel goed geladen wordt en de pagina dan automatisch ververst wordt tot de ad weg is? Ik moet bvb ook twee keer op "terug" klikken in de browser voor ik een pagina terugga...
Dat komt dus door de iframe denk ik; dat is overigens wel iets dat ik hier intern zal aankaarten als zijnde een ongewenst bij-effect.

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het bestand voor nu ook maar even in de webroot van gathering.tweakers.net gezet, dus dat zou de 404 moeten oplossen.

Intentionally left blank

• thommich
Zonder ongeduldig te willen overkomen:

Het is fijn dat de 404 opgelost is, maar wordt er gekeken naar dat "tweemaal vorige klikken"-fenomeen? Het navigeert namelijk behoorlijk vervelend. Vooral omdat het niet steeds nodig is, dus soms is 2x klikken 2 pagina's teruggaan... :)

Indien dit op de grote to-do stapel voor de devvers ligt, heb ik er begrip voor, als het maar niet voor eeuwig zo blijft ;)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het '2x vorige' moeten klikken vandaag in ieder geval kunnen reproduceren; het lijkt ook alleen op te treden als er geen banner getoond wordt. Blijkbaar wordt er dus geen redirect maar een forward gedaan naar het scriptje (dat in eerste instantie ontbrak), maar dat moet ik nog even verder uitzoeken. Het staat dus nog steeds op mijn radar :)

Intentionally left blank

• thommich
Ok, bedankt voor de update en succes bij het oplossen! :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben de Google ads voor buitenlandse IP's weer uitgezet en Google gevraagd om een acceptabele oplossing voor deze issue. Voor nu dus resolved :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee