Toon posts:

[Facebook] Civilization World

Pagina: 1
Acties:

• Duckies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2020
Beste Tweakers,

Ik kan in dit forum nog niets terugvinden over het komende Sid Meier's Civilization World. Momenteel lees ik op Facebook dat er binnenkort gestart wordt met de closed beta.

Zie ook deze facebook link.http://www.facebook.com/#!/civworld

Is er iemand al betrokken bij dit testen? Weet iemand hier al meer over?

Groetjes,

Duckies

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd.
Ook vooral hoe het speelt in vergelijking met Zynga-spellen. Op zich heb ik voor een tijdje wel genoten van Farmville, Cityville en waar Civworld volgens mij het meest op lijkt (al kan ik er helemaal naast zitten, natuurlijk) City of Wonder.

Ik hoop dat ik onder m'n eigen voorwaarden kan spelen (dus niet geforceerd wordt om minimaal Y vrienden te hebben of om de X uur te moeten spelen).

Binnenkort start de closed beta inderdaad, ik geloof dat dat op invite-basis gaat.

Overigens, een interessante preview is hier op IGN te zien: http://uk.pc.ign.com/articles/116/1167265p1.html

[Voor 31% gewijzigd door anandus op 14-05-2011 10:47]

• Duckies
  • Laatst online: 03-04-2020
Ik verwacht eigenlijk, aangezien het 'round-based' is, dat het wat gaat worden zoals Travian oid. Alleen de mechanics van Civilization, wat een hele verbetering zal zijn dan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Kreeg vanochtend een beta-invite in de bus, dus ben het nu aan het spelen, ben een uurtje onderweg ofzo, net tutorial uit.

Het is best leuk, al heeft het (op dit moment) meer weg van Settlers dan van Civ. Huisjes bouwen, farmpjes bouwen, etc.
Maar ik ben nog zeer vroeg in het spel (nog lang niet bij mijn eerste tech aangekomen, population net 3), dus ik kan er eigenlijk nog niet over oordelen.

Ik weet nog niet helemaal hoe het nou werkt met die civs. Ben net aangesloten bij een civ. Ik geloof dat science, culture, etc verdeeld worden over alle spelers binnen de civ, dus kleinere spelers krijgen een beetje van grotere spelers. Denk ik.

Maar het ziet er leuk uit, de mini-games zijn ook wel geinig (al is het wel wennen dat anderen ook dezelfde mini-game spelen), de market ziet er interessant uit (een soort beurs om dingen (silk, incense, etc) te verhandelen en daar winst op te maken) en je hebt een throne room die je kan customizen, zoals bij oudere civ-games.

Het is tot nu toe in ieder geval best een leuk spel, maar of het het predikaat 'Civilization' mag dragen, dat weet ik nog niet zo zeker. Maar van een MMO-Settler-game ben ik ook niet vies :)

Edit:
Het MMO-gedeelte is ook wel leuk, je kan samen in een civ zitten en coördineren om een wonder of tech te krijgen.

[Voor 5% gewijzigd door anandus op 27-05-2011 09:40]

• Dorgaldir
  • Laatst online: 18-08-2022

Dorgaldir

Creature of the web

ik heb vandaag mijn beta invite gekregen.
Een echt facebook game, niet wat je zou hopen van een civ game, maar wel beter dan de gemiddelde facebook game vind ik

Just me

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12-2022

Iooryz

iooryz

Ik heb er al eerder naar gekeken, maar waar kun je invites aanvragen? Of kun je alleen door vrienden uitgenodigd worden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Iooryz schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:34:
Ik heb er al eerder naar gekeken, maar waar kun je invites aanvragen? Of kun je alleen door vrienden uitgenodigd worden?
Dat weet ik niet, je kon je een tijdje geleden aanmelden voor de beta, maar dat is nu gesloten.
Al geloof ik dat je inderdaad invites kan krijgen (misschien als je 3 games gespeeld hebt ofzoiets?)

Ikzelf heb nu 1 potje gespeeld, dat duurt een paar dagen, het was wel leuk, maar nu ik daarmee klaar ben heb ik eigenlijk heel weinig behoefte om het nog een keer te spelen.
Ik heb in dat potje ongeveer elke achievement gehaald en eigenlijk alles wel een beetje gezien (niet dat er in de game veel te zien is, meer in het sociaal-politieke concept, maar daar heb ik ook alles wel ongeveer gezien geloof ik)

Het is geinig, maar heeft weinig replayability (in mijn ogen).

[Voor 8% gewijzigd door anandus op 12-06-2011 00:31]

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-12-2022

Iooryz

iooryz

Ik zag dat het spel nu in public beta was gegaan. Zijn er nog mensen aan het spelen?

• anandus
  • Niet online
Ik niet (zoals je kan lezen in mijn eerdere post), maar het is een open beta, dus probeer het eens uit zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:14
Volgens mij probeert iedereen in te loggen (of ik heb gewoon geen geluk met inloggen). Jammer, want ik had wel zin om dit te gaan proberen vandaag.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:55

hellknight

Medieval Nerd

ik ben het een het proberen, en het is best geinig. Gisteren begonnen, en granery, library en sawmill gebouwd, en ondertussen geupgrade naar large. Heb nu 4 population

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:37
Ik heb het ook even gestart. De mini-games zijn leuk voor een tijdje maar voor de rest is het toch maar bezigheidstherapie. Het lijkt me nogal repetitief. Ik heb het alweer verwijderd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee