Anoniem: 286361

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met het opstarten van Vista64. Ik ben al naar de levernacier geweest en heb het forum reeds doorgespit maar kom niet tot een oplossing.

Ik heb een samengesteld pc met windows vista 64, quadcore q8300 en 4gb ram. Het ding is samengesteld door een bedrijf uit Bergschenhoek en is 2 jaar oud. Ik heb er geen extra dingen op geinstalleerd of ingebouwd in de afgelopen jaren. Tevens is er geen extern apparaat anders dan het beeldscherm en de speakers aangesloten.

Als mijn pc normaal opstart komt er vanaf de interne speaker een kort piepje, het beeldscherm springt aan en de pc start op.

Nu gebeurde vorige week het volgende. Ik zet de pc aan, er volgt een kort piepje na enige tijd gevolgd door nog driep piepjes. Beeldscherm springt niet aan en de pc lijkt geen verdere aktiviteiten uit te voeren. Uitzetten is de enige optie. Normaal kan je dat doen door de knop 2 a 3 seconden ingedrukt te houden. Nu was een halve seconde voldoende.

Nadat ik de stroom had losgekoppelt en weer aangesloten deed eea het als vanouds. De leverncier gad aan dat het wel van alles kon zijn... daar schoot ik mee op.

Vandaag wederom hetzelfde. met de uitzondering dat ik nu de aan/uit knop wel 3 seconden vast moest houden. Hierna de pc weer aangezet. hierbij kreeg ik en het welbekende zwart/witte scherm de keuze ; normaal opstarten of opstartbeheer opstarten(aanbevolen). Hierbij de opmerking dat windows niet kon worden gestart ivm nieuwe apparaten welke zouden zijn geinstalleerd. Dat is echter niet het geval maar wel een foutmelding die ik al vaker heb gezien.

Opstartbeheer gekozen. Dan krijg ik de standaard achtergrond van vista te zien met muisaanwijzer en verder niets. Dat schoot ook niet echt op.

Wederom de pc uitgezet (3 sec de knop vasthouden) en nu de keuze voor normaal opstarten gedaan. Alles functioneert weer als vanouds.

Vraag is dus wat kan dit zijn? en hoe is dit te voorkomen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Drie piepjes?
[Win7] Windows sluit automatisch af

Maar evengoed: als dat probleem al optreedt bij het aanzetten van je hardware (nog voordat Windows uberhaupt kan booten) dan kun je beter terecht in Processors, Moederborden & Geheugen .

Let er wel even op dat er dan wel wat meer info benodigd is overwat voor spullen dat je daardwerkelijk in je PC hebt zitten en dat een handleiding van je moederbord je ook vast kan vertellen wat die piepjes betekenen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Topicstarter
Goed idee van je! Ik heb effe een manual gezocht en daar staat "no VGA detected."

Nu weet ik dus ongeveer wat t is alleen nog niet hoe het is op te lossen... moet ik hieruit cocluderen dat mijn videokaart moeilijk aan het doen is?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 12:16
Altijd je volledige hardware vermelden.

Wissel je voeding eens uit, met een geleende voeding.

Topicstarter
Ik heb t eens opgezocht. Ik heb een asus p5ql-pro moederbord, een Nvidia GeForce 9600GT videokaart, een intel c2q9400 cpu.

Ik ben nu bezig met het bijwerken van de stuurprogramma's. Kijken of dat helpt.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 14:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Volgens mij niet. Biepjes komen vanuit je moederbord (en zijn afkomstig van je BIOS die checks doet). De checks worden gedaan voor er ook maar stuurprogramma's worden geladen. het bijwerken van deze gaat dus niks helpen...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0Henk 'm!

Topicstarter
Dus dan zit t m ws in het moederbord die de link naar de videokaart niet kan maken?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee